Permalänk
Avstängd

-=Abit AN7 Vilket kort!=-

Idag så anlände mitt AN7 moderkort, glad som fan blev man och for ner i byn där kortet låg och väntade i Matbutiken :).

Monterade allt prydligt med Zunken här på forumet. Dock så fatta han ingeting av vad jag syssla med, men han var glad ändå:D.

Moderkortet hade jag inte så stora förväntingar på då jag vet hur besviken man blir när saker inte är så bra som man tänkt sig.

Efter windows drivers etc var det dags att klocka :D.

Tankade ner ett bios av Enduracell och ställde in allting efter behov.

Efter lite testings så fann jag att mobot gick upp till 250fsb 11-2-2-2 cpu interface enable.

Dock så blev saker och ting varma och detta ledde till ostabiltet efter ett slag.

Dock så går den tokstabilt i 245x10, så jag truckar på det för tillfälligt.

Voltmodd och flänsmodd ska vara igång inom kort även en ny cpu kommer att finna sin plats inom ett par dagar ;).

Jag vill rekommendera detta kortet mkt varmt och ifall ni vill så kan jag ge er lite screenies från dirvese benchmarks.

en fundering har slagit mig med. Fläkten på nord är den bättre än En guldig Zahlman nordbrygge fläns?

Ha en bra jävla dag//Mvh Micke!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Fint!

Vilket bios? Enduracell ? dude

Permalänk
Medlem

Nu ska jag berätta hur det verkligen gick till.

K-skall ringde mig och väckte mig ur min skönhetssömn, "Kan du komma hit och hjälpa mig montera min vattenkylning, jag fattar ingenting, snälla zunken". Nu när han ändå hade väckt mig var det bara att åka iväg och visa var skåpet skulle stå.

Kommer hem till K-skall och han har radat upp sakerna så att Zunken kan montera ostört. Monterade allting utan problem. Startade upp och självklart fungerade det felfritt. Brevid satt K-skall som ett stort frågetecken och förstod ingenting, jag hade dock inte tid att förklara.

Efter 2 minuters cykelfärd hem, fick jag genast telefonsamtal från K-skall. Han ville lära sig överklocka, snäll som jag är berättade jag vilket bios han skulle använda sig av, och hur man gjorde.

Ännu en dag över, ännu en god gärning utförd. Ha ett fortsatt trevligt lov.

Zunken

:D:rolleyes:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zunken
Nu ska jag berätta hur det verkligen gick till.

K-skall ringde mig och väckte mig ur min skönhetssömn, "Kan du komma hit och hjälpa mig montera min vattenkylning, jag fattar ingenting, snälla zunken". Nu när han ändå hade väckt mig var det bara att åka iväg och visa var skåpet skulle stå.

Kommer hem till K-skall och han har radat upp sakerna så att Zunken kan montera ostört. Monterade allting utan problem. Startade upp och självklart fungerade det felfritt. Brevid satt K-skall som ett stort frågetecken och förstod ingenting, jag hade dock inte tid att förklara.

Efter 2 minuters cykelfärd hem, fick jag genast telefonsamtal från K-skall. Han ville lära sig överklocka, snäll som jag är berättade jag vilket bios han skulle använda sig av, och hur man gjorde.

Ännu en dag över, ännu en god gärning utförd. Ha ett fortsatt trevligt lov.

Zunken

:D:rolleyes:

Det där med vattnet kan jag erkänna men jag behövde mer än 2 tummar för det :P. Resten kan vi sätta ett stort KRYSS och ett litet Streck över :). Liar Liar akta Mattias aka zunken Wannabe patetisk mytoman :D:D:D

SvenJohan: Jepp fann det på abit,s forum kan lägga upp det ifall du vill?

GN!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Du får bjuda på en länk om du orkar

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Det bioset funkar bäst för mig med
Klarar 227fsb med 11-2-2-2 (CH-5 minnen). Klarar nog högre om jag inte hade haft en låst CPU, vill ha tag i en Mobile, men vill helst ha en beg. som jag vet klockar bra

Iaf, fina resultat K-skall, väntar på spänning efter mer

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd

Kalas Norbius!

Jag körde lite benchmarks såhär på morgonen med ny kallstartad dator.

Bilderna här nedan får tala för sig själva!

AND

Ja vad ska man säga jag är mer än nöjd, dock är dessa bilderna inte 100% stabila då hela sydbryggan är naken och efter ett tags lirande så fryser burken och ett trevligt rasslade ljud dyker fram. Av min egen erfarenhet så vet jag att det är sydbryggans sympton vid för hög värme.

Kommer nog mer ännu mer resultat ska super pia oxo när jag hinner senare idag.

Tack för mig!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Supernice!
Du ska inte sälja din XP-M om du nu ska skaffa ny prolle? Väldigt sugen isf. Din klockar bra.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd

Jodå den ska bort, men jag säljer den p.g.a att den inte klockar tillräckligt bra för just mig. Jag har problem att få den primestabil i 2.5ghz :(. Dock så är den fullt stabil för att spelas med i 2450mhz vilket ändå inte är fyskam spelprestanda med ett radeon kort och ett par sköna minnen.

Jag har kanske en kompis här nere där jag bor som ska köpa, men ifall han bangar ur så kontaktar jag dig omdelbart ifall du nu fortfarande är intressrad.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

korvskall kan du ger en länk för den ovanför funkar inte!

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maste
korvskall kan du ger en länk för den ovanför funkar inte!

http://forum.abit-usa.com/attachment.php?postid=342587

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Men vad hette BIOS:et??? eller rättare sagt. vilken verision är det?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Vilken version? Det är baserat på det senaste BIOS 15 tror jag. Vad det heter? An7de8?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd

Alla som vill ha bioset kan adda mig på msn: "Micke_2@msn.com" då det är ett rent helvete att hitta det bioset bland de runt 30 sidorna :P.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Jag har an7 kort och uppdaterat biosen.Men nu står det at tmin prolle jobbar bara i 1.29 och innan jobbade den i 2.29 så hjälp!!
för den har 166fsb och 13i multipern men sen så står det att den jobbar i 1.29 e det farligt men hjälp snälla!!

Permalänk
Avstängd

Vilket bios har du lagt in? testa att ställa in 165x13 och se ifall något ändras sedan så ändrar du till 13x166 igen. Du kan resetta biosen annars.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Vad ska du köpa för ny prolle då??? XP-M igen lr?

Permalänk
Medlem

Jag länkade till bioset lite längre upp, så du behöver inte dela det på msn korvskall

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Hur är det med NF7-S finns det något "moddat" BIOS till det med?

Gött Korvskall du va värd ett stabilt moderkort efter alla dina DFI försök.
Lycka till med Voltmoddningen

Permalänk
Medlem

mpasak, jo det finns moddade bios till NF7-S 2.0. Bios som tictac gjort.

http://s6.invisionfree.com/underclock/index.php?showtopic=42

Du får testa vilket som passar dig bäst, det är olika...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mpasak
Hur är det med NF7-S finns det något "moddat" BIOS till det med?

Gött Korvskall du va värd ett stabilt moderkort efter alla dina DFI försök.
Lycka till med Voltmoddningen

Tack tack ja DFI moderkorten var en ända stor mardröm även om de funka kalas när de väl fungerade men som sagt det roliga vara juh inte allt för länge :/.

Någon här som vet någon sida med bra guider angående AN7 voltmoddar?

zightx: Jag köper Chefenr1,s XP-M 2400+ som har en go stepping. Har jag tur så kommer den med posten imorgon

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Jodå den ska bort, men jag säljer den p.g.a att den inte klockar tillräckligt bra för just mig. Jag har problem att få den primestabil i 2.5ghz :(. Dock så är den fullt stabil för att spelas med i 2450mhz vilket ändå inte är fyskam spelprestanda med ett radeon kort och ett par sköna minnen.

Jag har kanske en kompis här nere där jag bor som ska köpa, men ifall han bangar ur så kontaktar jag dig omdelbart ifall du nu fortfarande är intressrad.

Låter bra det Är fortfarande intresserad. Beror iofs lite på priset

Du har pm...

EDIT: Vad har du för stepping på din förresten?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd

Du har fått svar på ditt PM. Någon här som kan rekommendera några kylflänsar som passar bra på mosfets?

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Såga sönder nån gammal fläns bara, eller annars så borde väl dessa funka bra.
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1494&session=cabaf3...

Jag har sågat sönder sådana här 4 bitar var. De passar bra på då. Har dock inte orkat montera dem än
http://kylning.com/info.php?cPath=77_89&products_id=51

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd

Hade sådana på mitt nf7-s Funderar på de där sol fjädrarna. Dem ser trevliga ut

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Revoltecs? Jo de är fina, har sådana på mitt 9800Pro's minnen och de presterar riktigt bra.
Är dock tveksam till om de får plats på mosfets, blir nog väldigt trångt med 6st sådana där. De jag länkade till är lika stora som mosfets så de får plats, därav tipsade jag om dem. Annars kyler kanske solfjädrarna bättre, men jag är som sagt tveksam till om du få på mer än 2st där

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Revoltecs? Jo de är fina, har sådana på mitt 9800Pro's minnen och de presterar riktigt bra.
Är dock tveksam till om de får plats på mosfets, blir nog väldigt trångt med 6st sådana där. De jag länkade till är lika stora som mosfets så de får plats, därav tipsade jag om dem. Annars kyler kanske solfjädrarna bättre, men jag är som sagt tveksam till om du få på mer än 2st där

Well! Jag hade tänkt att flänsa hela kortet har hittat mosfets på en massa ställen och alla ska kylas :D. Det skadar aldrig med overkill.

Dock så har jag redan ett par fänsar som jag funderar på att fästa. Ska visa lite bilder på dem strax.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mpasak
Hur är det med NF7-S finns det något "moddat" BIOS till det med?

Gött Korvskall du va värd ett stabilt moderkort efter alla dina DFI försök.
Lycka till med Voltmoddningen

Tackar!

Permalänk
Medlem

Roman jag har några kylflänsar som du kan få:D

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |