Half-Life 2 datorsystemkrav

Permalänk
Medlem

Tror nog att ett Radeon 9800 Pro fungerar bra till HL 2. Bara man har en tillräckligt kraftig cpu också.

Permalänk
Medlem

Men det var ändå inte ett dåligt hopp i krav på dator!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är tacksam till er som tipsat om att Doom 3 har gått guld, men tyvärr är det ingen hårdvarunyhet och således kommer det ej publiceras så till vida att det inte är en artikel med hårdvaruinriktning.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd

Borde flyta bra med ett GeForce 6800.

Billigaste GF FX6800 128MB kostar 2660kr.

DAYTONA GF FX6800 128MB AGP8X DDR DVI/TV RETAIL

Klarar 8-9000 i 3DMark03.
Ger mest för pengen just nu.

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Avstängd

Men liksom fuck, är tråden IT-blotteri -04 eller?

Det står ju system krav och ändå är det många som frågar om deras dator duger... shit..

Och sen det där med Doom3 har gått till "gold" är skitsnack å Có... bilderna småmupparna sett är fejk

Need I say more? =
http://www.planetdoom.com/images/photo/big/071004.jpg
http://fear.gamevision-network.de/hl2coverandcds.jpg

EDIT: spelet är visst på g ändå

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTT
Borde flyta bra med ett GeForce 6800.

Billigaste GF FX6800 128MB kostar 2660kr.

DAYTONA GF FX6800 128MB AGP8X DDR DVI/TV RETAIL

Klarar 8-9000 i 3DMark03.
Ger mest för pengen just nu.

Funderade på å köpa ett 9800 Pro, men när du säger att de finns ett 6800 för 2600kr så blir ja nyfiken. Vart har du hittat det? Billigaste ja hittar kostar 3600.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTT
Borde flyta bra med ett GeForce 6800.

Billigaste GF FX6800 128MB kostar 2660kr.

DAYTONA GF FX6800 128MB AGP8X DDR DVI/TV RETAIL

Klarar 8-9000 i 3DMark03.
Ger mest för pengen just nu.

Du är rolig du, lägger ut information utan länk.

inte första gången.:cool:

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Istället för att lyssna på skitsnack kan man kolla på = http://buggy.no-ip.com/#Grafikkort

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Du är rolig du, lägger ut information utan länk.

inte första gången.:cool:

Får inte lägga ut en länk.
Blev varnad för reklam förra gången.
Brott mot §9.

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk

YES! min XP-M @ 2300mhz (=XP3400) kommer inte ha nåååågra problem med det här spelet. UNDERBART!
GE OSS SPELET!!!

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Tack för den länken bomber3.

Ska inte fråga om nån länk igen då, fast de låter ju lite skummt men regler är regler.

Permalänk
Medlem

ja kör på mitt imorgon kommande 9800pro som blir ett xt... sen får de duga blir ändå ett rejält skutt för mig från mitt ti4200 som nog inte har en suck i hl2... sen min 1700+ @ 2.3 ghz kanske... de är väl vinter när spelet kommer så man kan pressa lite extra på klockningarna

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
YES! min XP-M @ 2300mhz (=XP3400) kommer inte ha nåååågra problem med det här spelet. UNDERBART!
GE OSS SPELET!!!

Vad är syftet med sådana inlägg?
(dom är dessutom rätt vanliga)

Permalänk
Avstängd

Dom har inte så värst mycket syfte. Men fullt tillräckligt för att man inte ska klaga. Han kanske längtar efter spelet och vill uttrycka lite glädje?
Jag tycker folk ska få säga sådär. Nästan bara trevligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ödsmål
Q: Is my CPU fast enough?

Half-Life 2 makes a lot of physical and AI calculations, therefor your CPU has to be reasonably fast to keep up with them. The bare minimum is 1.2GHz, anything below that won't be capable of running HL2 even on the lowest settings.

The point where HL2 will become playable at medium settings will probably be around 2.0GHz (Athlon XP2000), I would advise anybody with something slower to upgrade. At around 2.4GHz (Athlon XP2500) the games speed will become more reliant on the graphics card, but an increase in CPU power will still make a significant difference especially if you have a high-end graphics card.

At around 3.0GHz (Athlon XP3100 or XP64 3000) you don't need to upgrade although there is still performance to be gained from buying a faster CPU.

------

Där har du:)

OMG sitter på AMD 1900+, bör man köpa ny CPU om man har tänkt sig köpa ett ati X800 för att maxa allt?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Dom har inte så värst mycket syfte. Men fullt tillräckligt för att man inte ska klaga. Han kanske längtar efter spelet och vill uttrycka lite glädje?
Jag tycker folk ska få säga sådär. Nästan bara trevligt.

Precis vad jag menade. En glädjeyttring helt enkelt!
Man har ju undrat lite vad den kommer kräva, om man kan spela spelet utan att njutningsfaktorn försvinner osv.

Dålig dag eller WIRN?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Tycker det är dumt att dom skriver "2.4GHz" Så dom menar att en A64 FX51 2.2GHz inte räcker till för att maxa? :/

Man borde skriva tex 2.4GHz intel resp 1.8GHz AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
Precis vad jag menade....
Dålig dag eller WIRN?

Trodde du verkligen att en dator klockad till 3400+ inte skulle hålla?
Jo, ja medjer, ganska dålig dag...

Permalänk
Medlem

Kommer mitt system att palla det? Se specs nedan..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
YES! min XP-M @ 2300mhz (=XP3400) kommer inte ha nåååågra problem med det här spelet. UNDERBART!
GE OSS SPELET!!!

Hur vet du det??

Har du testat det redan hurdå??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Tycker det är dumt att dom skriver "2.4GHz" Så dom menar att en A64 FX51 2.2GHz inte räcker till för att maxa? :/

Man borde skriva tex 2.4GHz intel resp 1.8GHz AMD

beror jue på viken amd du jämför med... en 2,4 Intel p4 med 800 fsb presterar bättre än en athlon xp 3200+ i speltester...

Permalänk
Medlem

vad bra då var hyssterin slut.... och som alltid så är minimi kraven inte alls så höga som alla har "gissat" innan.

Då är det bara hyssterin om doom3 kvar, där man måste ha P4 5 Ghz 2 gb ram och minst 3 sli:ade Gf 6800:or

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LCL
aha.. då får man börja planera att köp av ett grafikkort till släppet..
x800 pro är just nu det jag kommer att skaffa.. ev. xt versionen om jag har råd då det e dags

hmm, är inte HL2 ute med hela versionen, har en nät-kompis i Boston som säger att han lagt ut det och i hans gästbok är det possitiv kan jag lova, synd att jag inte kan kolla då jag inte har mer än 56k

kan det stämma? isf får jag packa bärbara och sticka in till stan

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk

Jag har planerat att lira hl2 på 1024x med medium och med 4x AA och AF... kanske till och med max på detaljerna! wow!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
vad bra då var hyssterin slut.... och som alltid så är minimi kraven inte alls så höga som alla har "gissat" innan.

Då är det bara hyssterin om doom3 kvar, där man måste ha P4 5 Ghz 2 gb ram och minst 3 sli:ade Gf 6800:or

Kommer tyvärr inte att vara någon hysteri. När HL2 ligger framför hyllan på dessa miljoners cs-barn < 14 år kommer ingen att ens titta på doom3, för de måste ju bara be pappa köpa det nya pangpang till HL2. Dessa barn har knappast spelat något doomspel heller då de nog inte ens var födda då.

Men jag.. jag kommer att vänta på doom och dess skrämmande stunder som gör att man nästan bajsar på sig.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

heheheh
jo vem kommer inte ihåg gamla 386 486 datorerna med doom 1 och 2 heretic hexen ja du inte var det kul och sitta ensam i mörkret och höra alla ljud bara för att sedan bli skitis när monstren kom

men jag har även lirat Playstation 1 versionen av DOOM den var läskig fy fan man hörde barn som grät folk som skrek i smärta ja fyfaan

men kul vare

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

läs om system kraven till CS: source 1 då:p

http://www.steampowered.com/?area=css_b1 längre ner står dom;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Kolla just på dina länkar flancen. Jag kan inte säga hur förvånad jag blev över grafiken på screenshotsen.... Förvånad över hur kass den var dvs. Hoppas verkligen inte att det där är högsta detaljnivå. Painkiller & Farcry slår ju det där med hästlängder.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Hehe, man kunde ju nästan tänka sig att tråden skulle bli full av "klarar jag av att köra hl2 på min dator?". Inget fel med det egentligen men det är väl bara att läsa systemkraven? Ingen vet egentligen vad som krävs eftersom spelet inte är släppt än.

En sak undrar jag dock över. Nyhetsskaparen skrev att man troligtvis skulle behöva X800 eller 6800 för att spelet skulle flyta med AA och AF, är det såpass?
Jag trodde att 9800Pro skulle plocka det lätt.

Permalänk
Medlem

jag gilalr inte helelr screensen, men det är tydligen det man får utav dom systemkraven:p hehe, kanske blir det som blir CS2? det har ju samma krav som HL2 tydligen ska ha;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP