Doom 3 bättre på Xbox..

Permalänk
Avstängd

det kommer ju inte komma i närheten grafikmässigt på en xbox jämfört med en pc.
Men se det såhär också.

Om du varken har en ny dator eller en xbox.
Och du inte har behov av en sjukt grymm pc utan bara vill spela doom3.

Vilket är billigast?
Du kan få doom3 + xbox för under 2000:- enkelt.

Lycka till att bygga en dator för under 2000:- som kan klara av att ens starta doom3

Enough said.

Btw. Kommer prova pc varianten men eftersom jag inte precis har den grymmaste datorn just nu
XP 2000, Radeon9100,512mb ram. Flesta spelen laggar lite etc.
Jag kommer INTE lägga en satans massa pengar för att få ett litet spel att flyta och vara skitfint. Får lägga lätt runt 10k isåfall.
Det är det inte värt enligt mig för att kunna spela ett spel..

Lägger hellre 10k på bil,resa,etc än en dator upgradering..
Så tänker jag. Alla tänker olika.

Permalänk
Medlem

Citat:
"Och som nån totalidiot skrek om här att texturerna skulle vara försämmrade till oigenkännliga färgprickar och 3dmodellerna skulle vara sämre ger jag inte mycket för.. "

Totalidiot? Tack för den... Visserligen raderade du ditt inlägg, men du skulle kanske struntat i att posta det från början eftersom du har helt fel. Dessutom är personangrepp eller "nick-angrepp" inte snällt

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Förjävligt att det bara blir coop i x-box versionen.

Permalänk

Om det nu går att köra över Live me co-op blir jag jävligt sur! Men om det är split-screen co-op kan jag förstå de. Då detta är VÄLDIGT mycket enklare att koda (t ex Halo Xbox o Halo Pc)
Punkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Aja tur att man äger både ok dator och ne krysslåda så det är bara till att testa och se vilken man tycker bäst om. Vore kul ifall ID tänkt släppa Doom 3 till xbox uppföljare. Då hade man nog kunnat få se doom 3 as it was ment to be played på en konsol!

Sen NÄR ska FPS spel spelas på en jävla konsol? Ge mig lite av vad du har rökt på... tack

Sikta med handkontroll = nä.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
det kommer ju inte komma i närheten grafikmässigt på en xbox jämfört med en pc.
Men se det såhär också.

Om du varken har en ny dator eller en xbox.
Och du inte har behov av en sjukt grymm pc utan bara vill spela doom3.

Vilket är billigast?
Du kan få doom3 + xbox för under 2000:- enkelt.

Lycka till att bygga en dator för under 2000:- som kan klara av att ens starta doom3

Enough said.

Btw. Kommer prova pc varianten men eftersom jag inte precis har den grymmaste datorn just nu
XP 2000, Radeon9100,512mb ram. Flesta spelen laggar lite etc.
Jag kommer INTE lägga en satans massa pengar för att få ett litet spel att flyta och vara skitfint. Får lägga lätt runt 10k isåfall.
Det är det inte värt enligt mig för att kunna spela ett spel..

Lägger hellre 10k på bil,resa,etc än en dator upgradering..
Så tänker jag. Alla tänker olika.

Ja, tydligen. För vissa andra uppdaterar sina system för att kunna spela alla kommande nya spel på fin grafik, inte ett speciellt även om det verkar så ibland. När man säger att man vill uppgradera sin dator eller köpa ny till ett visst spel så menar man oftast att just då är den rätta tidpunkten för en uppdatering. Om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Folk glömmer att det inte är bara grafiken som kommer göra Doom 3 så mycket bättre på PC än på Konsol. Mus och tangentbord jag säger bara det. Största anledningen till att alla fps på konsoller suger förutom undermålig grafik då.

Med tanke på att den dator som kör Doom 3 i 1024x768x32 maxat allting inte finns idag (det är sant! tro det eller ej) hur ska en Xbox kunna klara av det?

Ultra High kräver ett 512 mb grafikkort bara det...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

jojo xboxversionen kan bli mycket snyggare om du har en stenåldersdator och ett mx kort. Men PC versionen kommer ändå vara snyggare med de flesta datorerna med någorlunda bra graffekort. Och snacka inte skit om boxens grafikprestanda , kolla bara hur grymt snyggt Ninja Gaiden är Men DOOM3 råkar just vara fult pga allt avancerat som det stackars P3an får tänka på med det nya motorn (plus det moddade GeForcet.)

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

jag tror det blir bäst på gameboy...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Om det nu går att köra över Live me co-op blir jag jävligt sur! Men om det är split-screen co-op kan jag förstå de. Då detta är VÄLDIGT mycket enklare att koda (t ex Halo Xbox o Halo Pc)
Punkt.

Du har kanske rätt, men jag förstår inte riktigt varför det skulle vara svårare att koda förutsatt att nätverkskoden redan är gjord ( i och med DM ).

Permalänk
Medlem

Ni som klagar över FPS:s på xboxen har antagligen aldrig eller bara testat snabbt att lira. Jag var också mycket skeptisk till att lira FPS med handkontroll. Men efter ett par timmar med Halo tyckte jag det var helt OK. Sen lirade jag igenom The Chronicles of Riddick Escape from Butcher Bay och det var helt underbart. Tror också det beror på att jag satt/låg i en skön soffa och en 32" ws tv. Visst jag föredrar också mus och tangentbord men att lira FPS med handkontroll funkar utmärkt det med. The end

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk

Har hört att Doom 3 ska knäcka i Nintendo 8 versionen.

Visa signatur

There is no pain you are receding A distant ship, smoke on the horizon. You are only coming through in waves. Your lips move but I can't hear what you're saying. When I was a child I had a fever My hands felt just like two balloons. Now I've got that feeling once again I can't explain you would not understand This is not how I am. I have become comfortably numb.

Permalänk

Vad jag har läst så kommer co-op på xbox inte vara splitscreen eftersom den inte klarar av att hålla en spelarbar framrate då.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

xbox?Vad e det?:)

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Ni som klagar över FPS:s på xboxen har antagligen aldrig eller bara testat snabbt att lira. Jag var också mycket skeptisk till att lira FPS med handkontroll. Men efter ett par timmar med Halo tyckte jag det var helt OK. Sen lirade jag igenom The Chronicles of Riddick Escape from Butcher Bay och det var helt underbart. Tror också det beror på att jag satt/låg i en skön soffa och en 32" ws tv. Visst jag föredrar också mus och tangentbord men att lira FPS med handkontroll funkar utmärkt det med. The end

Speltilverkarna är ju oftast tvugna att lägga till någon sorts auto-aim för konsol FPS på grund utav att det inte går att sikta med hankontroll. Själv blir jag allmänt deprimerad av handkontroller i allmänhet. Men att ligga i soffan o lira är ju o andra sidan ett stort plus.

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaaGnall
Speltilverkarna är ju oftast tvugna att lägga till någon sorts auto-aim för konsol FPS på grund utav att det inte går att sikta med hankontroll. Själv blir jag allmänt deprimerad av handkontroller i allmänhet. Men att ligga i soffan o lira är ju o andra sidan ett stort plus.

Precis! Det är auto-aim i Halo också.. Visst jag tycker kontrollen är väldigt bra i Halo men den blir endå alltid så mycket bättre med tangentbord och mus! Dom var ju tvunga att sänka känsligheten på spakarna och sakta ner spelet för att man skulle sikta hyffsat och samtidigt hänga med i svängarna. Hur blir det i Doom 3 då? Då måste dom väl sänka på känsligheten i spakarna också? Men hur blir det då? Kul att spela ett spel som Doom 3 när det ska ta flera skeunder att vända sig om. :/ Aja dom löser det säkert på något sett men som sagt det blir alltid mycket bättre med tangentbord och mus.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

EEh... Doom3 kommer iochförsig att se absolut bäst ut på min kreditkortsminiräknare från Teknikmagasinet.

(Med andra ord, jag håller inte med om topic)

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Med tanke på att den dator som kör Doom 3 i 1024x768x32 maxat allting inte finns idag (det är sant! tro det eller ej) hur ska en Xbox kunna klara av det?

Inte? http://www.cray.com/

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Inte? http://www.cray.com/

Nej, Doom3 lär inte ens starta på en cray. Du kan ju inte jämföra äpplen med päron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb
Nej, Doom3 lär inte ens starta på en cray. Du kan ju inte jämföra äpplen med päron

Jag tror han menar att en dator som är snabb nog att köra Doom 3 på max inte finns, för annars kommer ju hela grejjen med att Doom 3 inte har släppts ännu in och gör hans påstående ännu mer värdelöst än det är..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Varför skulle det inte finnas någon dator som kan köra Doom3 på bästa grafiken? Tror ni inte att ID har kollat hur det ser ut eller?

Som jag har uppfattat det efter en lusläsning av kraven för D3 så är det stora texturer som tillkommer för grafikkorten med 512mb i ram. Men för att kunna lira med det så måste man inte ha 512mb. Kolla tex i CoD där man kunnde ställa in texturer för kort med 256mb. Men det funkade fint med 128mb endå. Så beroende på hur kräsen man är så borde inte 512mb i ram på grafikkortet vara nödvändigt för dom med värstingsystem och tweak-kunskaper.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Tycker att GameGube är den enda nutida, sanna konsollen. Resten är bara sunkiga datorer man kopplar ihop med en TV. PS2 är dock ett gränsfall.

*klappar händerna*
Äntligen en klok människa till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Varför skulle det inte finnas någon dator som kan köra Doom3 på bästa grafiken? Tror ni inte att ID har kollat hur det ser ut eller?

Som jag har uppfattat det efter en lusläsning av kraven för D3 så är det stora texturer som tillkommer för grafikkorten med 512mb i ram. Men för att kunna lira med det så måste man inte ha 512mb. Kolla tex i CoD där man kunnde ställa in texturer för kort med 256mb. Men det funkade fint med 128mb endå. Så beroende på hur kräsen man är så borde inte 512mb i ram på grafikkortet vara nödvändigt för dom med värstingsystem och tweak-kunskaper.

De datorerna som de på ID Software har räknar jag till de datorer som inte finns tillgängliga för allmänheten. Mao finns dem inte. Om man vill köra Doom 3 på högsta grafik så ska man ju ha dom stora texturerna och då behöver man 512 grafik minne. Alltså finns det ingen dator som kan köra de idag. Men det är ju synd att säga att man behöver 512 minne för att njuta av Doom 3

Permalänk
Medlem

Den här tråden har ballat ur. Mr Xbox fanboy andersson010, det är nog dax för dig att kamma dig.

Permalänk
Medlem

d3 till xbox han man bara möta en fiende på varge bana.

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
d3 till xbox han man bara möta en fiende på varge bana.

Nej det är klart att det måste finnas flera monster än 1 per bana.

Eller? Eller menar du en åt gången? Låter mera remligt. Men ändå tråkigt. Vad ha du hört det?

Permalänk

Vad tror ni om den här releasedatumen till X-Box?

Permalänk
Medlem

Det är 15:e enligt webhallen för Sverige.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Om du kollar på www.go-l.com och fixar ihop en overkill-dator där så kan du nog klara dom ganska så bra enligt mig 3.8 GHz prollarna, 16 GB PuRAM, och grafikkort för 16000 kr. Tror inte doom 3 skulle lagga på ett sådant system.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maaaats
Tror inte doom 3 skulle lagga på ett sådant system.

om man sitter på 56k kan det nog lagga en del, jo.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2