KT880 har nu tagit sig till Sverige

Permalänk
Medlem

ok då väntar vi lite, men MSI kortet verkade VÄLDIGT trevligt

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

JAg är glad att äntligen se ett socket A MOBO med 4 slottar för minne. I vare fall jag undrar hur de tänkt när de konstruerade A7N8X, ett dual channel kort och satte dit _3_ slottar för minne.

/Anders

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Avstängd

jag har köpt ett sådant Asus kort, bara för att jag kan få fyra minneskanaler istället för tre! Och så undrar jag, varför kan ingen vara fullständig? Gigabyte har alltid så mycket extra på sina kort, men har de hål runt sockeln? ICKE! Jag blir så upprörd.

Permalänk
Medlem

nForce2 Ultra finns ju med GB lan nu och inbyggd raid (Alltså nVidas egen raid, inte promiseeller ngn annan.) så den matchar ju KT880 i prestanda och funktioner.
Sen så visar väl tester på att nVidia Raid funktioner är bland de bästa med nForce3 250 och har de ju nu överfört till nForce2. Sen tidigare vet man ju att nForce2 är en riktigt stabil överklockar så jag ser ingen anledning att köpa KT880.

www.SHG.biz säljer ABIT's nya nForce2 plankor NF7-S2 och NF7-S2G.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

nForce 2 Ultra 400 GB heter chippet va?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker fortfarande det är idiotiskt att lägga in möjligheter för tre minnesmoduler....

Permalänk
Medlem

men via klarar fortfarande inte att låsa upp multipeln, eller har jag fel?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

ööh? Det har dom ju kunnat längre än nForce 2, KT400 kan det. även KT600 å KT880, KT333 är jag osäker på, där måste man nog låsa upp processorn först...

Permalänk
Medlem

hehe, ok =P my bad.
på brorsans moderkaka med kt600 kan man inte ändra multipeln..
hörde nånstans att man inte kan ändra multipel på kort med via, men dom hade väl fel.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Finns inget chipset som "låser upp" processorn. VIA ändrar multipliern på precis samma sätt som ett nVidia, manipulerar FID pinnarna. Om man kan ändra multipliern på det sättet är inte processorn låst.

Vissa tillverkare har inte så att man kan ändra multipliern men det är en annan sak.