Permalänk
Medlem

WinGate och WoW

Jag och min kompis är lyckliga betatestare till World of Warcraft och fick idén att koppla upp oss i ett lokalt nätverk med anslutning ut på internet för att spela tillsammans. Men vi har stött på lite problem.

Jag sitter på Comhems bredband och den tillåter bara en dator att koppla upp mot internet om man inte har en router. Vi har då kopplat genom 2 nätverkskort i ena datorn och kör WinGate som Proxyserver. Allt funkar utmärkt utom själva spelet. spelet vill helt enkelt inte koppla upp sig på clientdatorn. På den vi har som server funkar det utmärkt.

Jag frågade omd etta i WoW-forumet och fick ett svar där att WoW antagligen inte funkar genom en Proxyserver. Men eftersom ALLT annat vi provat funkar genom proxyn så tycker jag att det är konstigt om inte spelet funkar genom där också.
Spelet använder en anna port än de vanliga internetportarna men vi har lagt till den porten så det borde fungera rent logiskt nu men det gör det inte.

Nån som kan ha en idé om hur vi kan göra? Vi har ingen router så vi kan inte lösa det den vägen heller utan vi måste köra med 2 nätverkskort och med mjukvarudelare..

Permalänk
Medlem

Om ni har satt upp en dator med dubbla nätkort så är den en NAT/PAT-gateway (allmänt kallat "router") och inte en proxy. Ni måste mest troligt ordna portforwarding eller liknande på den.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

okej, så det går inte använda WinGate då eller? hur kör man forward på portarna annars då?

Permalänk

Hur kan du vara en betatestar när det inte finns några servrar i Europa? Finns bara i USA och i Korea...Hmmm....luktar warez.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jag arbetar på www.worldofwarcraft.se och eftersom jag har en fansida så har jag också fått US-betan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Hur kan du vara en betatestar när det inte finns några servrar i Europa? Finns bara i USA och i Korea...Hmmm....luktar warez.

Finns svenska betatestare också, även om det inte existerar någon Europeisk server. Faktiskt.

Permalänk

Ber om förlåtelse. Men eftersom du arbetar där kan jag ju passa på och fråga lite saker. Skickar PM till dig så det inte blir chat här.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Hittade nån NAT-funktion i WinGate men när jag körde med den kraschade spelet.
Har även läst igenom FAQ'n på detta forum och följt hur man ska koppla med 2 nätverkskort i serverdatorn. Dock kan jag inte klicka i nån internetdelningsgrej på egenskaper för anslutningen. Jag har ingen sån knapp/box att klicka i på Avancerat-fliken. Har bara ett sånt där brandväggsalternativ.

Ingen som vet hur jag kan koppla upp mig eller hur jag kan få fram internetdelningsalternativet?

Permalänk

Kör något annat än wingate?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

jo det går ju alltid göra men jag har inte hittat nåt annat program som jag klarar att ställa in grejerna på. Är inte så haj på nätverk... :/
Rekommendationer på lättanvända program där man kan dela ut internet genom NAT är välkommet

Permalänk
Medlem

Jag har varit WoW testare sen Phase 2. Och det är US beta jag har.

Det finns massor av euro i us betan, många har fansites andra känner folk på blizzard etc.

Fan vilken tur ni har då, jag är den ända i min kompis krets som har wow betan och det blir tråkigt att njuta av spelet helt ensammen Man vill ju dela upplevelsen med någon, jag tycker spelet är fenomenalt men jag väntar med att spela det tills jag har någon att spela med!

Permalänk
Avstängd

Läs manualen till Wingate, om nu inte wingate är en warez..

Där står PRECIS hur man gör...

Busenkelt!

Dessutom kan deras support (som ingår i licensen!) ge dej tydliga direktiv!