Permalänk

En Zalman Reserator 1 fråga...

Har tänkt att köpa mig dator "snart", en P4 3.2 o antar ett 9800 Pro
Frågan är nu...
Kan ett Zalman Reserator 1 klara av o kylla både CPU och Grafikkort?
Någon som har testat o vet?

Vill ha en tyst dator den här gången och passiv vatten verkar va ett bra/roligt/annorlunda alternativ.

Visa signatur

I'm a living, thinking entity who was created in the sea of information

Permalänk

Mitt Svar på din fråga är = JA... Den klara av att kyla både Cpu och graffekort...! Kolla sign...

Mvh

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

nämen va trevligt.. blir det med stor sannorlikhet en sådan

tackar

Visa signatur

I'm a living, thinking entity who was created in the sea of information

Permalänk
Medlem

Klämmer in en till fråga, måste man ha reseratorn på samma höjd som datorn? Jag har datorn under skrivbordet och skulle vilja ha reseratorn ovanpå. Kan man byta ut pumpen om man vill ha en kraftigare?

Permalänk
Medlem

Kompis kör reseratorn på en 2.8 inte och 9800 pro utan problem.

Permalänk

lånar tråden lite

Vill ha min dator nästan ljudlös...är Zalman Reserator 1 lösningen på mitt problem? Funderar även på att köpa 2st hårddiskskylare till mina 2 raptors som jag tycker lever om en del....är det värt att lägga ca 1200:- på två sådana?

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Reseratorn är i stort sätt ljudlös. Det som kan komma att höras är fläken på ditt nätagg.

Glöm inte att köpa block till grafikkortet för det ingår inte i reseratorn.

Sen kan det vara bra att ha en tyst 120mm fläkt som blåser ut i lådan på låg varv, då kanske du slipper köpa hdd-kylare..

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoadKillZ
lånar tråden lite

Vill ha min dator nästan ljudlös...är Zalman Reserator 1 lösningen på mitt problem? Funderar även på att köpa 2st hårddiskskylare till mina 2 raptors som jag tycker lever om en del....är det värt att lägga ca 1200:- på två sådana?

1200:- är ju rätt mycket stålar för att få tyst på diskarna.
Har själv 2 st raptors som jag har ljuddämpat mha asfaltsmatta från Micro bildelar bland annat.
Materialkostnad på 50 kr, men det är inte världens snyggaste bygge...
Sök-ljudet hörs fortfarande lite men jag kan inte höra idle-ljudet!

Vattenkylning till diskarna är faktiskt rätt mycket overkill. Det handlar bara om max 10w per disk som skall kylas. Men det är fränt:D

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk

Zalman har en smart passiv lösning för att kyla hårddiskarna via heatpipes.
Den samlar även upp vibrationer så de knappt hörs. Billig grej med bra resultat faktiskt.

+ Kyler passivt (ljudlöst)
+ Anti-vibration (hdd'n hörs betydligt mindre)
+ Snygg för moddare
- Tar upp en 5,25 plats

Jag monterade min i botten på lådan då jag inte hade någon 5.25 plats kvar. Borrade fyra hål enligt Zalmans anvisningar och det blev kanon. Så köp dig två sådana till dina Raptors istället, blir betydligt billigare än 1200:-

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZALZM-2HC2

Visa signatur

(._.(._.)._.)