Busa med folk i nätverket

Permalänk
Medlem

Busa med folk i nätverket

Nån som har tips på hur man kan "busa" med folk i nätverket, t ex. som med net send ? i windows 2000...

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

shutdown

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Hm... vi gjorde det på våra surfdatorer på jobbet mellan 2 avdelningar

Va kul

Permalänk
Medlem

Beror ju dels på vilken sorts nätverk du är på, om du är i en vanlig workgroup eller om det är i en domän.

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Medlem

dra ur nätsladden

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

skulle vara skoj få veta lite trix man kan skoja med folk på lanet med. Net send e ju bra men man ser ju vilken dator som skickar e ju lite trist.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av veijdar
skulle vara skoj få veta lite trix man kan skoja med folk på lanet med. Net send e ju bra men man ser ju vilken dator som skickar e ju lite trist.

Det går att fuska med det..

På en intern kurs som vi hade satt jag och skickade "Guuuud var du är gullig!" (osv!) till en snubbes dator... & när han kollade så han ett datornamn som hörde till en äldre dam!
(Han blev helt klart generad.. Ni vet benet böjar hoppa & han blir lite stirrig! & andra tydliga nervositetsdrag!)

När detta upprepades ett antal gånge blev han lite besvärad & började hålla koll på henne..
& noterade snart att hon inte alls rörde tangentbordet när han fick meddelandena..

Han fattar än i dag inte hur det gick till... Hon hade ju sin dator i gång hela tiden så ingen kunde döpa om sin dator till hennes datornamn..

Ingen utom jag.. Jag visse ju att man kunde döpa min dator till exakt samma som hennes dator.. Men med osynliga Tecknet: "Alt + 255" efter...

Sedan gick jag givervis vidare & kopplade upp mej till hennes maskin och la upp en batfil som körde div. net send strängar.. & la in en pekare till den i registrets "run"..

I 3 dagar var han besvärad & fattade inte hur saker & ting gick till!

Töntigt! Javissst!
Men hur kul var det inte att se hur han började bli besvärad & tom. stängde av Messengertjänsten.. (Jag fick lägga till en sträng i registret så hans messenger startade varje gång han loggade in.. + att jag mappade hans tjänster & fick aktivera den ett par gånger..)
Han fattade inte hur tjänster som han stoppat hux flux funkade ändå!

Ibland måste man ju ha skoj, eller hur!