Permalänk
Medlem

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

De lr?

Kan ngn uttala sig om kvalitén på twinmos i jämförelse med Kingston?

Permalänk
Medlem

Kingston är bättre överlag

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Hur går det med denna beställning?
Jag skulle vara jävligt intresserad om det fortfarande går? Vilka minnen är det som gäller? är det dom kingston på första sidan?
Hur är det med betalningssäkerhet? Litar du på din kompis tex ja jag vill helt enkelt inte bli blåst på 1300 kr eller va det blev. Exakt pris nån som räknat? Någon som kanske äger ett par liknande minnen som vet hur dom presterar? Klockning m.m?
Hoppas inte jag gör denna tråd tjatig nu men är jävligt intresserad eftersom man är ju fattig student.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Maila Jim och säg att du är intresserad - klockning och kvalitet på minnena etc får ngn annan svara på. Men med tanke på att så många verkar intresserade så får man sluta sig till att de är bra.

Permalänk
Medlem

Några fler som beställer som ska ha dom till ett MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid eller ett MSI K8N NEO FSR Moderkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid fast det är väll mer eler mindre samma kort? Jag ska beställa nya grejer snart och då skulle det sitta fint med ett billigt och bra minne får att hålla ner kostanden. Minnen är jävla dyrt nu får tiden.

Jim fick du mitt mail från Mikael B? Outlook krashade (för ovanlighetensskull ) precis när jag skulle skicka.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

De lr?

Kan ngn uttala sig om kvalitén på twinmos i jämförelse med Kingston?

Det är inget fel på den där TwinMOS-stickan iaf. Jag har en i mitt system nu och den klarar 200 MHz 2,5-3-3-8 på default 2,6v utan problem, trots att det egentligen är ett CL3-minne.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

shit, 35stickor? Det kommer verkligen bli jobb för Jim :]

Permalänk
Medlem

Låter riktigt bra Vico.

En annan grej - när (om) det sen blir dax att uppgradera till mer minne så är det ett likadant Kingston-minne som gäller lr? Jag kan inget om det här med att blanda minnen. Att Kingstonminnet funkar med andra Kingston tar jag för givet, men hur är det med stickor från Corsair, Twinmos osv? Tillgängligheten på just Kingston-minnena kanske inte är så stor om ngt år eller så.

Beror det mkt på moderkortet om man kan blanda minnen från olika tillverkare? Tex ASUS k8v se deluxe, eller MSI-mobot för 754 som alla har..

/ / P.

Permalänk

Måste tyvärr meddela att jag inte har fått mitt postgironr än.
Postgirot va klantiga å missade att skicka mitt postgironr men jag har fått alla koder å sånt. å när jag ringde in till dom å fråga så blev tanten sur för att jag inte såg att nummret stod där på pappret. å jag blev sur på henne för att hon inte fattade att det inte gjorde det. efter ett par minuter fattade hon att det inte gjorde det..

Men jag får mitt nr nästa vecka så tyvärr blir slutdatum flyttad några dagar.

hoppas alla har överseende med detta..

hälsningar Jim

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Sure, inga problem alls, keep up the good work

Permalänk

Hmm, varför kan jag inte hitta mitt moderkort när jag söker på kingstons hemsida. Det kan ju omöjligt vara så att jag inte skulle kunna använda kingstonminnen till mitt aldeles nya moderkort. Jag har ett ASUS P4P800-E .. Hur vet jag vilka minnen det kortet klarar!?

MVH Roger

Permalänk
Medlem

http://shop.kingston.com/
Därifrån hittar jag ASUS P4P800-E Deluxe Motherboard och kompatibla minnen.

/ S.

Permalänk
Avstängd

Du sa att du bad din polare att skicka upp två minnen innan. Har han gjort det?..

Fortfarande så dig litar jag på till 100% men någon annan som man inte hört om är en annan sak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Du sa att du bad din polare att skicka upp två minnen innan. Har han gjort det?..

Fortfarande så dig litar jag på till 100% men någon annan som man inte hört om är en annan sak

ligger nånting idet där

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, tror ni att min framtida dator kommer att vara snabb?
Processor : AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939,
Moderkort : K8N NEO2 PLATINUM-54 SOCKET 939,
Grafikkort : Sapphire RADEON 9800 Atlantis Pro,
Hårddisk : Raptor 74Gb 10000rpm,
Minne : 2 x KVR400X64C3A/1G = 2Gb

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte ad du redan har Leo - men vad gäller graffe och cpu (och minne) har du helt felprioriterat. Ett bättre graffe typ 6800 gt och en a64 3200 skulle ge dig massor bättre prestanda (i spel). För samma pris alltså.

/ S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
Ser bra ut, tror ni att min framtida dator kommer att vara snabb?
Processor : AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939,
Moderkort : K8N NEO2 PLATINUM-54 SOCKET 939,
Grafikkort : Sapphire RADEON 9800 Atlantis Pro,
Hårddisk : Raptor 74Gb 10000rpm,
Minne : 2 x KVR400X64C3A/1G = 2Gb

exakt samma system som jag sitter och klurar på, plus 2 sata diskar á 200 gig, den är tänkt att användas till video och allehanda grafik

/p-a

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giz
hehehe...du gnäller inte...å du får gärna vara nyfiken....Jag bara är sådan...finns det fyra minnesplatser så får dom inte vara tomma....kan jag sätta i max 4Gb så ska jag göra det sen kommer jag nog mest ha den för att spela på....det är som ett gift i kroppen....vill bara ha mer å mer...ni vet hur det är......å nästa år blir det väl än värre när dom dubbla cpu-kärnorna kommer....så ingen rast ingen ro....bara med sin dator gno

varför har du då inte två stycken gfx kort i SLI Brygga då ifall du är så "bara med sin dator gno"?.

Ahaa.. det är dyrt? men säg det då

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Hitta inte på kingstons sida om minnena funkar till "DFI Lanparty UT NF3 250GB" nån som vet? tänkte köpa 2gb Minne.

Permalänk
Medlem

är säker till 99% att dom fungerar

Permalänk
Medlem

har ni redan beställt minnerna?

Permalänk
Medlem

Alltså om jag köper detta minne med MSI Neo Nforce3 Platinum som den ska kunna arbete bra med. Fast hur är det med AMD 64 3200+? Dom ska väll vara ganska känsliga på minnen? Kan man kolla vilka minnen CPUn ska kunna lira med?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

@lolipop: Nej det är inte beställt ännu. Slutdatum blir till veckan när Jim har fått sitt postgiro som alla kan pröjsa in på.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Tjoho!
jim är det fortfarande 1175kr som gäller?
när blir beställning av?
och när kan vi få våra minnen?

många frågor

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem

Har du fått provleveransen på 2 minnen?

40.000 skickade till en asiapolare jävligt långt bort låter rätt riskabelt....

Permalänk
Medlem

Jim, mail skickat.

Visa signatur

Borta bra men 127.0.0.1 bäst!
[ Maxorb på en Core2Duo E6850 ][ Asus P5N32E-SLI Plus ][ 4*1GB Crucial Ballistix PC8500 ][ 2st GW 8800GTX ][ WD Raptor 74GB ]

Permalänk
Medlem

jag kunde tydligen inte ha dessa stickor på mitt an7 =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipop
jag kunde tydligen inte ha dessa stickor på mitt an7 =(

hur vet du det? har du fått ditt minne?

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem

Det finns nåt fiffigt som heter kompatibilitetslista.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

Hmmm.... dessa minnen var inte registrerade eller hur?
Jag ska skaffa en s939 så jag måste ha reggade minnen, finns det nåt sätt att bypassa det?

Visa signatur

Dator//
Intel :( 2,8+ 0.13nm, Asus X800 XT PE, 2x 1 gig kingston cl 2.5 ram,
Blev tyvärr inget SLI än, i brist på pengar