Permalänk

EPoX EP-8KDA3+ (nätverksproblem)

Nätverkskortet sitter i moderkortet.

Nätverk: Nätverkskort - Cicada CIS8201 - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet

För andra gången har jag fått det här problemet. Första gången var jag på väg att installera om WinXP (sp2) men helt plötsligt fungerade internet. Det hade då gått ett par timmar. Nu har det gått ett par timmar igen och det har inte fixat sig av sig självt.

Anslutning till nätverk 2
En nätverkskabel är inte ansluten

Det meddelandet kommer upp från systray ungefär en gång i sekunden. Lysdioden vid nätverkskabeln blinkar orange hela tiden och nätverkskabeln är ansluten. De andra datorerna kopplade till routern har inga problem att komma åt internet och jag har till och med försökt byta nätverkskabel.

Efter att ha sökt på Google ett tag läste jag att någon hade problem med att hans nätverkskort stängde av sig så jag gick in på inställningarna och valde bort att datorn kunde stänga av nätverkskortet för att spara el. Det hjälpte inte. Jag har försökt installera om drivrutinerna flera gånger men det fungerar inte heller.

Permalänk
Medlem

Villka drivrutiner använder du?

Permalänk

De senaste, 5.10, som supporten sa till mig att ladda ner. Det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

använder du Nvidia forceware? om du gör det så prova installera om utan dom. Prova att använda bara själva drivrutinen utan forceware alltså..

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem med ett EPoX EP-8KDA3J, fick dra i ett extra nätverkskort. Verkar vara ett ganska vanligt problem, finns det ingen lösning på detta? Surt att ha ett moderkort som inte är 100% liksom...

Har uppdaterat BIOS, drivisar osv utan reslutat.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller ha nätet direkt i det inbyggda nätverkskortet. Sitter som andra dator nu, då går det.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde mig redo att skicka tillbaks moderkortet till komplett.se, fyllde i returlappen osv och tänkte kolla en sista gång innan jag plockade isär allting. Givetvis hoppade nätverkskortet igång igen, ibland behöver man hota lite...

Blir spännande att se hur länge det håller i sig, verkar inte helt stabilt...

Permalänk

Samma sak hände för mej med 5.10 Gick absolut inte att komma ut på internet Sen slängde jag in 4.27 och då funkade det

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kikkoman
Jag gjorde mig redo att skicka tillbaks moderkortet till komplett.se, fyllde i returlappen osv och tänkte kolla en sista gång innan jag plockade isär allting. Givetvis hoppade nätverkskortet igång igen, ibland behöver man hota lite...

Blir spännande att se hur länge det håller i sig, verkar inte helt stabilt...

"Hota"
Efter egen erfarenhet så kan jag för övrigt tala om att det är ett bra moderkort. Har själv testat det ihop med en A64 3200+. Enda nackdelen med det kortet enligt mig är att man inte kan öka vMEM högre än 2.8xV. Dock så kan man ju modifiera eller köpa sig en OCZ membooster.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Prova forced anslutning.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Vad är "Forced" anslutning?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!