The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Spoiler Dark Brotherhood

Är det någon som kommit på några eleganta sätt att ta kol på den där tjejen som är med i stadsvakten i någon stad och den där killn som vaktar Umbucanos hus när man ska ta livet av en familj.
Blev tvungen att mer eller mindre döda dem på öppen gata och fick ett bounty på 40 guld vardera, finns det något mer diskret sätt?

spoiler

Spoiler

Om jag kommer ihåg rätt så bor hon på "sisters inn", eller vad det nu heter. Dock så sover hon aldrig, däremot så sitter hon på en stol och äter i några timmar. Du kan gömma dig i rummet bakom tills hon har kommit och sen ta henne med några hugg bakifrån i sneakmode med ett vettigt vapen. Det är rekomenderat att paralysera henne eller dylikt först för att inte väcka allt för mycket uppmärksamhet, ljudmässigt.

Edit: Eller så kan du använda dig av ett giftigt äpple om du har något sådant kvar:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag snodde minsann allt ätbart i hennes rum och lade äpplet där men det hände inget för det. Väntade flera dygn, hur ska man göra? Jag körde på mitt typiska orchiska sätt och klubba ihjäl henne. 1000 spänn böter är ju inget att bråka om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Hände mig också. Vänta minst ett dygn. Gå ut och in i slottet. Ev alternera. Sen borde hon vara där efter ett tag.

Tack så mycket, det löste sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Om du går runt i Bravil (Bravil är väl staden som ligger till väst om skeppet) kan frågar man om ett spöke (förlorade nattvakten eller liknande). Om du sedan gör det uppdraget får du nyckeln.

Själv har jag problem med de fyra magierna man skall använda i Vahtacens (Mage's Guild). Jag lägger en eldmagi och sedan en frostmagi på jättepelaren, och dess väggar sänker sig. Men när jag skall lägga magier som ger och tar mana så höjer sig väggarna igen och blixtar skjuts iväg.
Någon som har vet hur man gör?

Om jag inte missminner mig finns det 2 olika "sektioner" på pelaren, du måste alltså träffa olika ställen på pelaren med dina magier. Kan inte hjälpa mer än så men det borde gå bra om du bara provar lite

Permalänk
Medlem

En annan intressant sak är Owyn, i Arenan, han tycks ha en dotter, har någon fått ett uppdrag där hon är inblandad? hon står bara o tränar o för ingen vidare konverastion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Spoiler Dark Brotherhood

Är det någon som kommit på några eleganta sätt att ta kol på den där tjejen som är med i stadsvakten i någon stad och den där killn som vaktar Umbucanos hus när man ska ta livet av en familj.
Blev tvungen att mer eller mindre döda dem på öppen gata och fick ett bounty på 40 guld vardera, finns det något mer diskret sätt?

spoiler

SPOILER:

Jo att döda hon i stadsvakten var ju inte helt lätt.. Jag försökte också med äpplet först men verkade inte funka.
Iallafall när hon sitter där på stolen, sneak vid sidan så dog hon på 2 slag för mig, men fick bounty på 1000. Sneak ut genom dörren så inte vakter kommer, sen portade jag till Bravil där jag hade en kontakt med Thieves Guild. Så kommer man ju till gaten när man portar så vakterna blev lite suura, Resist Arrest också sprang jag in till huset med min kontakt. Dödade 2 vakter, betalade bounty hos kontakten, klart
Inte direkt smidigt, men det funkade..!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
En annan intressant sak är Owyn, i Arenan, han tycks ha en dotter, har någon fått ett uppdrag där hon är inblandad? hon står bara o tränar o för ingen vidare konverastion.

Spoiler
Trodde det kanske var början på en quest eller något de hade tänkt lägga till i efterhand men sedan går man ju och dödar henne så det finns inte så mycket mer att hämta där. Antagligen bara en såndär mini-quest som man bara ska få sin nyfikenhet stillad istället för massa belöningar. Typ som sideways cave.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Spoiler Dark Brotherhood

Är det någon som kommit på några eleganta sätt att ta kol på den där tjejen som är med i stadsvakten i någon stad och den där killn som vaktar Umbucanos hus när man ska ta livet av en familj.
Blev tvungen att mer eller mindre döda dem på öppen gata och fick ett bounty på 40 guld vardera, finns det något mer diskret sätt?

spoiler

Det finns ett väldigt bra sett om man har klarat av thief guilds uppdragen så kan man bara sätta på sig gray fox luvan, och sen slå ner henne sen blir det till att springa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Jag snodde minsann allt ätbart i hennes rum och lade äpplet där men det hände inget för det. Väntade flera dygn, hur ska man göra? Jag körde på mitt typiska orchiska sätt och klubba ihjäl henne. 1000 spänn böter är ju inget att bråka om.

Jag gjorde en "Pickpocket", lade äpplet i hennes inventory och väntade i ett par timmar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Finns det något fusk eller något sätt att reseta levlarna? Hade jobba upp mig till level 18 men sen palla jag inte skulle försöka få max med fusk. Fick iof max i alla skill men är fortfarande kvar på level 18

Någon som kan hjälpa eller vet ett sätt att fixa så att jag inte måste göra om allt.

Edit: fixa det, nehe det gick visst inte i längre, levla 1 lvl till och har samma problem nu. fick max i skill på lvl19. Aja får väl börja om.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Spoiler Dark Brotherhood

Är det någon som kommit på några eleganta sätt att ta kol på den där tjejen som är med i stadsvakten i någon stad och den där killn som vaktar Umbucanos hus när man ska ta livet av en familj.
Blev tvungen att mer eller mindre döda dem på öppen gata och fick ett bounty på 40 guld vardera, finns det något mer diskret sätt?

spoiler

Jag tyckte min metod var ganska läcker, jag sade till henne att jag skulle döda henne, hon drog svärd. Då kutade jag in till mina gossar i fighters guild, hoppade upp i ljuskronan som hängde i taket, sköt några pilar så att de blev agressiva och Fighter's guildarna dödade dem. (Det var alltså en till vakt som följde mig.)

Tror inte jag fick någon bounty heller

[Spoiler]

I ett annat DB-Quest så hade han mutat vakterna, den snikne fan. Då lät jag honom attackera mig, sprang iväg, sen så satte jag mig bakom en vakt. Givetvis sätter killen en eldpil i vakten som omedelbums drar svärd och dödar honom åt mig och därmed även låter mig partaja loss på alla items han haft.

Permalänk
Medlem

Hihi vad glad jag blev när jag hittade ett fint smycke

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/ScreenShot15-vzb.J...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoS|Bam
Hihi vad glad jag blev när jag hittade ett fint smycke

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/ScreenShot15-vzb.J...

Jag har en amulet som ger 25% och någonting mer som jag inte kommer ihåg.

Plus att jag hitta precis The Crown of Nenelata som gav 25% reflect spell och Fortify Alteration/Conjuration + 15. Dock så blev jag tvungen att ge bort den till den där åpne Umbacano.

Permalänk
Medlem

hittade en necklace som reflekterade 30% dmg, helt sjukt bra, behöver bara stå och heala mig i striderna typ

Permalänk
Medlem

Angående den där amuletten som jag hittade, bör jag sälja den eller behålla den med tanke på hur mycket den är värd? Jag vet inte om det är så nödvändigt att ha den, eller vad tycker ni? "Reflect 14% Spell on Self", vad gör det för nytta? Ursäkta min dåliga kunskap om oblivion, är ny

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoS|Bam
Angående den där amuletten som jag hittade, bör jag sälja den eller behålla den med tanke på hur mycket den är värd? Jag vet inte om det är så nödvändigt att ha den, eller vad tycker ni? "Reflect 14% Spell on Self", vad gör det för nytta? Ursäkta min dåliga kunskap om oblivion, är ny

Den är bra att ha, tills vidare. Det högsta du kan få för den är ju 1200 ändå.

Permalänk
Medlem

Vart nånstans kan jag köpa bättre healing spells? Har letat som en tok men hittar ingen :/
Någon som kan hjälpa mej? Är ganska ny på Oblivion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Vart nånstans kan jag köpa bättre healing spells? Har letat som en tok men hittar ingen :/
Någon som kan hjälpa mej? Är ganska ny på Oblivion

The Gilded Charafe i Imperial City Market District?

Permalänk
Medlem

Hum.. nu vägrar Oblivion fungera efter att jag uppdaterat till senaste nvidia-betan (84.43). Spelet stängs av efter ca 2sek =/

Provade att installera tillbaka den jag körde med innan (84.25) men nu blir det samma sak även med den. Tog även tillbaka min original Oblivion.ini utan framgång =(

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag gjorde en "Pickpocket", lade äpplet i hennes inventory och väntade i ett par timmar.

Åhåå, tackar. Måste testas på folk

Permalänk
Medlem

Vart i Oblivion kan man recharge sitt vapen? Spungit som en tok o letat!

Visa signatur

FinX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoS|Bam
Hihi vad glad jag blev när jag hittade ett fint smycke

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/ScreenShot15-vzb.J...

http://img224.imageshack.us/img224/2215/oblivion2006040912174...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Vart nånstans kan jag köpa bättre healing spells? Har letat som en tok men hittar ingen :/
Någon som kan hjälpa mej? Är ganska ny på Oblivion

I kyrkorna, men bästa är att göra egna spells i Arcane University (skaffa Mage Guild recommendations).
Där kan du även tillverka egna magiska föremål - gör det. +40 Fire Damage Deadric Claymore är rätt bra att hacka sig genom dungeons med. Ingenting kan stå mot, Mancar Cameron eller Mannimarco dör på några hugg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finx
Vart i Oblivion kan man recharge sitt vapen? Spungit som en tok o letat!

Finns en i varje Mage Guild i städerna, men det är billigare att använda Soul Gems.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

OBS! Eventuella småspoilers nedan...

Gick igenom Main Questen för andra gången igår, första gången var det lite väl lätt när jag hade min level 30 Highelf "Pure mage" (inga vapen eller rustningar, endast magi) Med konstant Chameleon 120% på sig och egenhändigt tillverkad magi som gav 100 vardera av Fire, Frost, Shock och Drain health, samt Weakness to Fire, Frost och Shock 100%... Det gör ont kan jag lova.

Så den här gången använde jag en level 2 Darkelf Assassin (minsta leveln man kan vara för att klara mainquesten eftersom man måste ge Martin ett Daedriskt föremål och Daedra Questsen har levelkrav.) Med bara stålbåge och läderrustning och en Akaviri-katana, så vart det ganska så svettigt på sina ställen...

Men striden mot Mancar Camoran tog fan priset! Inte en suck att han är levlad efter ens egen level, Det krävdes typ 200 hugg med min katana innan han bet i gräset. och tack vare hans magier så gjorde jag av med 50 Health potions.

Men till slut så gick det vägen och nu kan jag äntligen börja levla med gubben.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Alla gubbar är ju inte levlade med dig, vakterna ska ju vara 10 levels högre än dig hela tiden? Eller är det bara jag som har läst fel?

Permalänk
Medlem

jag hittade precis en ring med 30% chameleon.. ganska nöjd med hands of midnight sen får jag ju totalt 40%

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
OBS! Eventuella småspoilers nedan...

Gick igenom Main Questen för andra gången igår, första gången var det lite väl lätt när jag hade min level 30 Highelf "Pure mage" (inga vapen eller rustningar, endast magi) Med konstant Chameleon 120% på sig och egenhändigt tillverkad magi som gav 100 vardera av Fire, Frost, Shock och Drain health, samt Weakness to Fire, Frost och Shock 100%... Det gör ont kan jag lova.

Hur kunde du göra ett sånt super vapen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Hur kunde du göra ett sånt super vapen?

Inte vapen, en Magi.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PulkaFettot
Jag tyckte min metod var ganska läcker, jag sade till henne att jag skulle döda henne, hon drog svärd. Då kutade jag in till mina gossar i fighters guild, hoppade upp i ljuskronan som hängde i taket, sköt några pilar så att de blev agressiva och Fighter's guildarna dödade dem. (Det var alltså en till vakt som följde mig.)

Tror inte jag fick någon bounty heller

[Spoiler]

I ett annat DB-Quest så hade han mutat vakterna, den snikne fan. Då lät jag honom attackera mig, sprang iväg, sen så satte jag mig bakom en vakt. Givetvis sätter killen en eldpil i vakten som omedelbums drar svärd och dödar honom åt mig och därmed även låter mig partaja loss på alla items han haft.

Haha. Jag gjorde en liknande grej på sista tjuvuppdraget, när man skulle sno en Elder Scroll. När jag kom in i källaren där alla vakterna sov, så började jag hoppa över huvudena på dom, så att deras slag efter mig tog på varandra istället. På det sättet kunde jag sedan stå och se på när alla slog ihjäl varandra, för att till sist sätta en avslutande pil i den kvarvarande vakten

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan hitta en daedras heart efter att man klarat main quest?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av: Airhead
Nån som vet var man kan hitta en daedras heart efter att man klarat main quest?

Alchemy-stores kanske?

Har settt att det går att köpa där iaf. Har inte klarat MQ men borde väl finnas iaf.
Har för mig att det var i affären Skingrad jag såg det finns kanske på andra affärer med..

Visa signatur

Gamertag: Fleepy