The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei

Eller när man snackar mer en tiggare. "Spare a coin for the infirm? (med tiggar-röst). Klickar på Rumors. "If you're looking for books, First Edition is the only place in the city to find them." < Med snobbig överklass röst. Suck asså... [/B]

Hahaa

--

FÖ kan jag rekommendera förgiftade pilar om ni inte förstått hur bra det är ännu... dödade en vampire patriarch med EN pil. Jag är lvl 33.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns det också.
Sätt questen som active och sedan...
sqt - visa info om den aktiva questen
getstate - visa var du är (t ex 50)
setstate X+10 för att byta till nästa steg (det var iaf 10 på den som jag körde fast på).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Det finns det också.
Sätt questen som active och sedan...
sqt - visa info om den aktiva questen
getstate - visa var du är (t ex 50)
setstate X+10 för att byta till nästa steg (det var iaf 10 på den som jag körde fast på).

Underbart, tack.

Någon som lagt märke till att vakterna verkar lite svaga för vältränade män? Ofta när man springar förbi säger dom "look at the muscles on you" och "you got quite the bounce in your step, dont you" eller nått sånt.

Permalänk
Medlem

Hjälp snälla :'(. Har fått FÖRBASKADE laddningstider i Oblivion på min 360. Hur var det man rensade cache minnet eller vad fasen var det? Snabba svar är väldigt välkomna

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Håll inne A knappen när skivan bootar upp.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är nog snarare en balanseringsfråga. Att kunna göra allting som går att göra som "Vanlig", men med superkrafter hade gjort spelet ordentligt obalanserat.

Det kan ju balanseras på betydligt bättre sätt än så. Denna vampyr-grej känns mer som en sista-sekunden idee som hastigt lagts in med första bästa tänkbara balansering. Jag tycker inte dom ska ändra på hela myten med vampyrer, och då fortförande kalla det för vampyrism.

Exempel på sätt man kan balansera ett system likt denna "Movie Vampire"-mod är att tex ha vampyr-jägar guilds som ständigt jagar en och patrullerar om nätterna. Kombinera sneak-skills med blodsugandet så det är svårare att bita folk utan att dom vaknar och kallar på vakten. Stark svaghet för silver-vapen. Spells och vapen som biter extra på vampyrer. Krav på friska offer att bita (Det blir alltså mycket mer riskfyllt att bita luffare utomhus, och man är inte imun mot sjukdomar). Sen att det kanske finns ett visst skillsystem just för vampyrer för att träna sina vampyr-krafter. Det kanske tom kan vara en klass försig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_mac
Vad snackar du för bullshit?
Tycker du att det inte ska vara en enda nackdel med att vara vampyr eller vadå? Det är ingen som tvingar dig till det, då man men en enkel cure desease eller besök till kyrkan blir av med sjukdomen. Sedan måste jag tilllägga att vampyrer som inte druckit något blod på ett tag inte borde se allt för pigga ut.

tack för mig

Varva ner lite va. Jag accepterar vampyrismen som en del av spelet och har inte några problem med det på det sättet. Som tidigare nämnt så har jag spelat mycket som vampyr innan med min första karaktär med de fördelarna och nackdelarna som spelet ger från början. Men har även sökt och testat moddar efter hand, främst för att förbättra utseendet då, inte för att ändra några krafter eller dylikt. Jag har även nyfiket spelat igenom "Cure for vampire"-questet utan att gnälla på forumen efter ett enklare och snabbare botmedel, som många andra väljer att göra.

Angående det sista du nämnde, så var det ju bla precis det jag sa i inlägget som du citerade. Om det nu var menat som ännu ett argument.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det är konstigt att vampyrerna blir starkare när de inte suger blod, skulle vara bättre om de kanske fick mindre charisma och mer strength men inte mer abilities.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
----------------------------Liten spoilervarning kanske-----------------------------------

*Text*

Tack om någon kan hjälpa.

Andvänder du mods?

Jag hade samma problem när jag körde med "Random Oblivion", och han vägrade följa med mig.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk

Det questet har tydligen krånglat för en hel del personer :/

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
----------------------------Liten spoilervarning kanske-----------------------------------

Frågan kanske är ställd tidigare, men jag orkar ju inte leta igenom 7043 svar:P

Är så att jag ska bli accepterad av mages guild och då måste man bli rekommenderad av alla de guilden. I skingrad ska man hämta en kille i en grotta som han inte vågar gå ut ur för att det är monster där. Jag slaktar dem och återvänder sen men han vill fortfarande inte gå med. Är detta pga flera mods jag lagt in eller är det en detalj jag missat.

Efter första questen hos fighters guild med råttorna och bergslejonen. När man gjort klart det ska man väl kunna gå tillbaka för att få ett nytt? Jag hittar inte ens kontaktpersonen som ger quest

Tack om någon kan hjälpa.

Med fighters guild är det så att du kan inte alltid få quests av dom, du får springa runt lite. Antar att de tär upplagt så att man måste göra en quest för fighters guild i en stad innan en quest öppnas upp i en annan, men det är bara vad jag tror.

Den questen med killen i grottan(Erthor tror jag han heter) Så hade jag också svårt att hitta några monster men det visade sig att det stod en zombie i ett mörkt hörn nånstans och glodde. Testa att springa runt med en fackla, då brukar de komma fram.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
----------------------------Liten spoilervarning kanske-----------------------------------

Frågan kanske är ställd tidigare, men jag orkar ju inte leta igenom 7043 svar:P

Är så att jag ska bli accepterad av mages guild och då måste man bli rekommenderad av alla de guilden. I skingrad ska man hämta en kille i en grotta som han inte vågar gå ut ur för att det är monster där. Jag slaktar dem och återvänder sen men han vill fortfarande inte gå med. Är detta pga flera mods jag lagt in eller är det en detalj jag missat.

Efter första questen hos fighters guild med råttorna och bergslejonen. När man gjort klart det ska man väl kunna gå tillbaka för att få ett nytt? Jag hittar inte ens kontaktpersonen som ger quest

Tack om någon kan hjälpa.

Angående nya uppdrag hos Fighters Guild så tror jag du borde fråga i Anvil nu.

Permalänk

jag tycker det är irriterande att man måste pröjsa för alla patchar. hoppas i alla fall att man får med dessa i tilläggen när dom kommer.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
jag tycker det är irriterande att man måste pröjsa för alla patchar. hoppas i alla fall att man får med dessa i tilläggen när dom kommer.

Du menar väl plug-ins? Nån patch har väl inte kommit ännu? Om/när det kommer en patch som fixar buggar så kan den ju inte kosta. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag har också sökt efter en vettig vampyrmod som får ansiktet att se normalt ut. Men ingen verkar återställa ansiktet till 100%, vilket föstör hela grejen enligt mig då jag är väldigt kräsen på min karaktärs utseende.

Den bästa moden jag hittade tror jag var "Movie-Vampires" som kändes betydligt "verkligare" än orginalet i spelet. Vampyrismen är alltså typ raka motsatsen. Sålänge man suger blod om nätterna så är man kraftfull och snygg. Skiter man i det så försämras utseendet och man blir svag och förlorar sina krafter.
Nu har dock modden uppdaterats lite sen jag använde den, så den är kanske inte exakt så som jag upplevde den. Men testa.

Personen som har skapat vampyrismen i detta spel måste varit helt jävla skruvad.

http://www.tessource.net/files/file.php?id=2029

okey, får ta och pröva den då! men finns det något som ja kan göra så ja klarar av solen? typ nån ring eller hood eller nått? som fungerar till den modden?

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
okey, får ta och pröva den då! men finns det något som ja kan göra så ja klarar av solen? typ nån ring eller hood eller nått? som fungerar till den modden?

Här är en mod som gör att du inte tar skada av solen. Jag vet att det ska finnas en med en hood som gör att du tål solen, precis som du säger, men kan inte hitta den. Du får söka lite på www.tessource.com/files

http://www.tessource.net/files/file.php?id=2223

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Här är en mod som gör att du inte tar skada av solen. Jag vet att det ska finnas en med en hood som gör att du tål solen, precis som du säger, men kan inte hitta den. Du får söka lite på www.tessource.com/files

http://www.tessource.net/files/file.php?id=2223

ah nice får ta och testa den.. men grejen e ju att man vill ju ha en hood eller något som gör de
http://www.tessource.net/files/file.php?id=1985 <- där finns den. MEN ja kan inte prata med tjejen i bruma.. finns bara rumors å där snackar hon bara skit

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

hmmm lite spoiler kanske

jag undrar om någon har en lista på alla ingredienser man kan spawna fram med konsollen. Skulle vilja fixa upp alchemyn lite...typ restore fatigue eller restore health grejjer, någon som vet koderna för detta???

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Du menar väl plug-ins? Nån patch har väl inte kommit ännu? Om/när det kommer en patch som fixar buggar så kan den ju inte kosta. =/

Japp jag menar plug-ins men hoppas verkligen att man får tillgång till dessa när man köper tillägg.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
var? om du vet

hmm, tror det finns en snubbe som står ute på gatan bland några fattighus i den sydligaste staden (Leyawiin?), som tränar mercantile skills... lessen att jag inte kan ge en bättre vägvisning än så, men men... spring runt i stan och kolla upp folk

Permalänk

SPOILER!!!

Håller på med Benirus Manor questet och jag måste lyckas övertyga Welwyn att följa med tillbaka till Anvil....hur gör jag? Går inte att briba honom eller nånting juh:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
SPOILER!!!

Håller på med Benirus Manor questet och jag måste lyckas övertyga Welwyn att följa med tillbaka till Anvil....hur gör jag? Går inte att briba honom eller nånting juh:S

Har samma problem.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

Nån av de erfarna spelarna här vet säkert en grejj som jag skall säga.

Varning för SPOILER!

Om ni vill tjäna lite pengar i början av spelet.. Joina Mage's Guild i någon stad. I ett "residens" eller vad man skall kalla det, alltså mage guild hus i Anvil (tror jag). Det finns en som man kan sälja saker som man göra potions och poison av.. Huset är fullt med såna. Försök Haggle'a så mycket som möjligt och sälj allt de har i sitt hus.. jag fick kanske 6-700 gold för det.

Det är lite taskigt förklarat men men..

Sedan har jag en fråga.. Djuren är ju helt super-starka.. de slaktar mig skit snabbt.. kan man ändra någon inställning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ

Sedan har jag en fråga.. Djuren är ju helt super-starka.. de slaktar mig skit snabbt.. kan man ändra någon inställning?

Du kan ju alltid dra ner Difficulty-slidern så det blir lättare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Sedan har jag en fråga.. Djuren är ju helt super-starka.. de slaktar mig skit snabbt.. kan man ändra någon inställning? [/B]

Det är för att alla monster levlar med dig, därför är man chanslös om man har tränat upp och har skills som inte tillför något till striderna, ex Alchemy&Athletics. Det gör bara att man levlar upp fort, man måste även försöka att få höga "multipliers" i strength och andra stats.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
SPOILER!!!

Håller på med Benirus Manor questet och jag måste lyckas övertyga Welwyn att följa med tillbaka till Anvil....hur gör jag? Går inte att briba honom eller nånting juh:S

Du måste plocka med dig pappersbiten i huset för att han ska följa med

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Jaså? Måste ha missat den:S Tog iaf en skeletthand och hans dagbok tror jag:S Var det nåt mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Sedan har jag en fråga.. Djuren är ju helt super-starka.. de slaktar mig skit snabbt.. kan man ändra någon inställning?

Gå inte och lägg dig i sängar och levla upp - du behöver inte göra det.
Man kan träna/höja tex block eller marksmanship utan att levla uppåt.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
Jaså? Måste ha missat den:S Tog iaf en skeletthand och hans dagbok tror jag:S Var det nåt mer?

Pappret handen låg på

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Jag har ibland sett små träbåtar bredvid bryggor, kan man använda dem på något sätt? Vore grymt och ta ut en sån till sjös

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Jag har ibland sett små träbåtar bredvid bryggor, kan man använda dem på något sätt? Vore grymt och ta ut en sån till sjös

Nej det kan man tyvärr inte. Jag har dock spelat någon quest då man fick sätta sig i en sådan för att transporteras till en ö. Men man fick inte åka något. Däremot så vet jag att det finns en mod som gör att man får köra ett stort skepp som man vill. Sök runt lite på www.tessource.com/files så hittar du den nog.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro