Artikel: Carblaster

Permalänk
Hedersmedlem

BRA JOBBAT!

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

riktigt coolt!!hoppas bara att datorn pallar varmt kallt varmt kallt,nu så här mot vintern,kondens e e inte o lajja med,men du kanske har garage,hursomhelst va d läckert gjort!!

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt bygge Bamseboy! Hoppas man får se dig på förstasidan igen med någon ny fräsh artikel. Good Work!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge! Märks att det är genomtänkt och många funktioner som har klurats på. Jag gillar speciellt det där tillägget ("bonus"?) att koppla på "vanliga" saker på strömförsörjningen, jäkligt smart.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Tjusigt! Drömmer gör vi ju alla, men riktigt kul blir det när folk verkligen GÖR det på riktigt.

Grattis och lycka till!

Permalänk
Medlem

Fint bygge, volvon var moddvänlig Du funderade aldrig på att köra en billig beg. bärbar dator som du koppla till bilstereon? Har du funderat på att skaffa 3s Internet?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat och underhållande läsning!:D

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
En dag var jag väldigt nära en allvarig bilolycka när jag var på väg till jobbet. Anledningen till det hela var för att jag rotade runt i handskfacket för att leta upp en bra CD-skiva av de 40 skivorna som låg där inne.

Jag förstår om man gör en enkel mp3-dator för bilen, men denna har ju både touchpad och tangentbord, verkar vara minst sagt trafikfarligt att byta låt. Jag hade nog satsat på en fjärrkontroll av något slag, typ lirc eller liknande.

touchscreen också så han kan nog enkelt byta låt med << och >>

OnT: Skitsnyggt! kan inte du Pimpa my ride när jag fixar bild om typ 3 år?

Visa signatur

Walla?

Permalänk

fin fint. ;D

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem

Grmt snyggt bygge Bamseboy.
Det enda jag vill anmärka på är bilvalet. Men smaken är ju som baken..

2 thumbs up!

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

men i en 240!? som att sätta smycken på en gris ungefär...

Men men, ett fint och bra bygge...

Permalänk
Avstängd

240 va fan fixa en schysst bil. Och inte fan lär du får göka brudar med den där ruttna bilen

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

"Vill man stila på bilträffar och dylikt så krävs det två batterier, så det var jag rätt snabb på att ordna."

Bra jobbat iaf, jäkligt snyggt även om bilvalet inte var det bästa ;).

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Najjs! Tanken som slog mig - orkar solkyddsgångjärnen hålla solskydden uppe med den extra vikten. lagom kul att få dom i huvudet hela tiden

Sen kan man ju diskutera bilvalet fram o tillbaka ett par gånger

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Ojoj detta är respekt

Permalänk
Medlem

Skitcoooolt
najs

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Fint bygge...jag är dock lite mer för diskreta system. Min bror gjorde en rätt stor undersökning innan han byggde in en dator i sin bil (S40). Han köpte ingen VIA Epia...mängder med artiklar och recensioner hade sågat processorn totalt. Det blev en Ppentium 4 istället. Han har byggt in hela datorn i panelen bakom radion så den inte syns alls. Radion på S40 tar upp två vanliga radioplatser på höjden...skärmen gick preciiis in, det blev klockrent Jag har inga bilder på det just nu bara...man är ju så kass på att ta bilder under byggets gång

Du ska köra ett program som heter MediaCar på din dator, där i har man funktioner för dvd, mp3, video, gps och mycket annat, förpackat fint med stora touch-vänliga knappar. Det finns också skins för Volvo etc.

[Edit] Angående GPS, så fungerar det utmärkt. Jag rekommenderar starkt MapSonic. Programmet lägger själv om vägen om man kör fel, det snackar, det finns en 3D-funktion och det fungerar riktigt smidigt...dock e det inte riktigt anpassat för touch screen så man får pilla lite innan man skrivit in en adress man ska till, men det är inget man stör sig på direkt

Permalänk
Medlem

Tror ni det finns program där man kan snacka med media spelaren? Ge en massa kommandon. Har sett kändisar ha sådana

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tatay
Tror ni det finns program där man kan snacka med media spelaren? Ge en massa kommandon. Har sett kändisar ha sådana

Det finns program som du kan röststyra hela datorn med. Sök efter voicexpress på google, det är tom svenskt, men det kostar.

Edit, jag är snäll idag: http://www.voxit.se/products/?p=3

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt. Jag får ta och anställa dig sen när jag köper bil

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

Man ska inte klaga på en sån fin bil som 240, och nej har ej en sån... (har en golf 1:a )

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt

Synd dock att det är i en 240

Permalänk
Medlem

Vart bor du? Ska bara komma och titta

Jävlar vad kalas det blev! Avundsjuk!

Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Oj oj oj! Nu blev det en massa frågor samtidigt! Jag får ta ett samlat svarsinlägg här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Jag såg förresten någon bil (kanske en Mercedes) som hade kontroller för stereon på ratten. Det kanske är något du kan försöka dig på?

Jag har en fjärrkontroll på ratten.. men den é bara till stereon, så när jag använder datorn så fungerar den endast till Volym typ.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patbos
Fråga: Hur stötsäkert är det hela? menar, bilar vibrerar "ganska" mycket om man jämför med en dator... tänker på hårddisken då!

Datorn har varit i bilen i ett helt år nu... och den har fungerat problemfritt under hela året! så NoVibes HD racket gör sitt jobb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollejos
riktigt coolt!!hoppas bara att datorn pallar varmt kallt varmt kallt,nu så här mot vintern,kondens e e inte o lajja med,men du kanske har garage,hursomhelst va d läckert gjort!!

Bilen klarade vinter utan problem faktiskt (var rädd för vintern som fan), den står i värmegarage året runt.. men jag låg i lumpen under förra vintern, så den fick stå ute ändå rätt mycket.. men det fungerade bra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Najjs! Tanken som slog mig - orkar solkyddsgångjärnen hålla solskydden uppe med den extra vikten. lagom kul att få dom i huvudet hela tiden

Svaret är nästen NEJ! Solskydden klarar precis att hålla sig uppe, men det är inte tillräckligt bra, kör man över ett gupp så ramlar dem ner. Men det har jag löst nu, jag har satt en magnet i solskyddet och en metallplatta i taket... så klickar solskyddet fast i dt övre läget... skit bra

För er som inte vet... så har jag GPS nu också! Jag använder Route66 och det fungerar verkligen skit bra! Men jag ska testa MapSonic som Mikil tipsade om, det har lite funktioner som Route 66 inte har, bla röst och 3D karta. jag har även tangentbord i det andra solskyddet nu också!

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Medlem

fet nice, men Volvo 240

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

En Volvo 240 var ju helt utan tvekan rätt bil att bygga in grejjerna i. Hur kul hade det varit att bygga in i senaste BMWn som är svindyr och har all möjlig datateknik redan från början? Folk hade ju trott att datorn ingick när man köpte bilen.

Nä Volvo 240, det är grejjer det...

Visa signatur

Det är vetenskapligt bevisat att forskning orsakar cancer hos möss

Permalänk
Medlem

Även om jag inte är något stort fan av lysdioder till höger och vänster så tycker jag det var riktigt, riktigt bra gjort.
En stor tumme upp för denna modifikation av en annars helt perfekt bil!

Permalänk
Medlem

Tar av hatten för författaren

Permalänk
Medlem

Grym, men jag tycker du borde ha satsat på en slot-in DVD istället

Visa signatur

E det så?