Myst IV hjälp sitter fast :)

Permalänk
Medlem

har lyckats få alla lampor o lysa

Men jag kan inte göra något på själva "kontrollbordet"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
om du kommit så långt så ska du bara gå ner i den maskinen som är där till vänser om den bilden. Gå upp för trppan där och ner i maskenen dra i spaken som är där sen så åker du över till ön som ligger rakt fram.

Händer inget när jag drar i spaken i Rockship, och alla lampor lyser på båda kontroll panelerna.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
om du kommit så långt så ska du bara gå ner i den maskinen som är där till vänser om den bilden. Gå upp för trppan där och ner i maskenen dra i spaken som är där sen så åker du över till ön som ligger rakt fram.

Händer inget när man drar i sparken. Sätter jag på Maskiner högst upp "samma som den på bilden" så Flyter flygplanet upp igen

Citat:

Händer inget när jag drar i spaken i Rockship, och alla lampor lyser på båda kontroll panelerna.

hur lyckades du få alla lampor o vara tända+ att rocketship är nere?

Permalänk
Medlem

Du ska inte kunna göra nått på panelen där.
Så här ska de var, den panelen som du kan få 4 lampor att lysa så ska 2 lysa, sen den som har 7 så ska 7 lysa. När det är så så kan man ta skeppet
http://s02.imagehost.org/0237/a.JPG
de till vänser där och åka över till ön rakt fram.
På den ön så får du leka lite själv.

Sen när du hittat panelen där och har tänkt alla 34 lampr där så ska du över till den andra ön där man startar och gå till panelen som har 4 lampor och stänga den helt sen ner till stolen och sätta dig och leka. Längre än så kommer jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Du ska inte kunna göra nått på panelen där.
Så här ska de var, den panelen som du kan få 4 lampor att lysa så ska 2 lysa, sen den som har 7 så ska 7 lysa. När det är så så kan man ta skeppet
http://s02.imagehost.org/0237/a.JPG
de till vänser där och åka över till ön rakt fram.
På den ön så får du leka lite själv.

Sen när du hittat panelen där och har tänkt alla 34 lampr där så ska du över till den andra ön där man startar och gå till panelen som har 4 lampor och stänga den helt sen ner till stolen och sätta dig och leka. Längre än så kommer jag inte.

proppen går på stolen hela tiden.. alltså den där spaken går upp auto.. Sedan varför ska man stänga av den där med 4st?

Permalänk
Medlem

stod nått om de i speletes inbyggda hjälp

vet inte riktigt, va en polare som spelade just den delen

Permalänk
Medlem

Hehe spelat nu ett par timmer och tänkte precis fråga vad man ska göra nu, så ser jag att det redan finns en tråd och folk som fastnat på samma ställe. Skriv om ni löser problemet, ska pilla lite till också nu :>

Permalänk
Medlem

The spiderChair är lite klurig.. har inte kommit på vad den går ut på ännu

Permalänk
Medlem

hehe precis, efter flera timmars springa runt och inte veta vad jag ska göra kollade jag ingame tips, men självklart fattade jag lika lite efter det också ;/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
hehe precis, efter flera timmars springa runt och inte veta vad jag ska göra kollade jag ingame tips, men självklart fattade jag lika lite efter det också ;/

Mm jag med.. Vad är det för bomber man ska kolla på?

Vart?

Okey så här står det i hjälpen

1. Åk ner till repen och ändra dom till
Steg:
4 , 3 , 7

2. Åk sedan upp till mitten Och dra i dom där strängarna

6-12-4
3-1-7
10-5-5
12-12-12

Sedan står det Gå över till bombplatsen eller något

Men inget händer när jag slår in den koden i följd.. Om man trycker på knappen bredvid som fösöker öppna stolen så går alla ner till 0 igen

Permalänk
Medlem

Hur är spelet annars? Jag tycker speciellt Riven var enormt bra.

Är pusslen bra, pusslet i demot var asdåligt och gjorde mig en del orolig.

Hur svåra är pusslen? Jag tyckte pusslen i Riven var perfekta, medan Myst1 och Myst3 var på tok för lätta.

Jag kommer i och för sig köpa Myst4 ändå, men vore kul att veta ändå.

För övrigt skulle jag rekommendera Schizm. Stackare i polen som gjort det och det är grymt bra, men är helt ouppmärksammat. Schizm2 är släppt också, ska införskaffa det snarast. Schizm är klart svårare än Myst1 och Myst3.

/Andreas

Permalänk
Medlem

Spelet är Roligt men detta spiderChair pusslet ger inget.. sitter bara i stolen och fattar ingeting

Permalänk
Medlem

Dawnup snackar du om stolen/farkost man åker över till ön med? Inte sett någon spiderChair någonstans vad jag vet? ;>

Permalänk
Avstängd

Får nog spelet idag om jag inte har nån läxa,

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Dawnup snackar du om stolen/farkost man åker över till ön med? Inte sett någon spiderChair någonstans vad jag vet? ;>

Den heter SpiderChair

Permalänk
Medlem

Ahh jo kom på det sedan, lite trött nu mitt på dagen efter skolan ;p
Inte orkat lösa det problemet heller, blir bara helt galen av alla ologiska kombinationer just nu ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Ahh jo kom på det sedan, lite trött nu mitt på dagen efter skolan ;p
Inte orkat lösa det problemet heller, blir bara helt galen av alla ologiska kombinationer just nu ;>

Värsta är att hjälpen inne i option inte hjälper ett smack.. Värsta är att man inte vet vad som ska hända :[

Jag har kollat på alla videofrekvenser och Kollat pappren som ligger på marken. Men inget tyder på hur SpiderChair funkar :[

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Värsta är att hjälpen inne i option inte hjälper ett smack..

Ne precis fattar 0 asså.

Har försökt men komemr fan inte förbi. Blir galen

Permalänk
Medlem

Man måste ha alla kristaller (3)... tror jag..
Och hur man får dem vet jag inte..än

Permalänk
Medlem

jag har 3 kristaller, men mins inte hur jag fick dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
jag har 3 kristaller, men mins inte hur jag fick dem

Ehmm Vilka kristaller?

Ända jag har sett är

Dom som sitter i låsen, och dom som sitter i rummet med shackbrädan.. i den där snurr saken

Permalänk
Medlem

dom finns på spindelstoel. du kan förstora dem, de 4 sakerna som petar ut vid de 3 strängerna. Ska finnas 3 stenar och i ena ska de inte var nån om jag fattat rätt

Permalänk
Medlem

Hmm Vart hittar man den sista :S

Permalänk
Medlem

jagvet inte ens hur jag fick dit dom 3 som är där

Permalänk
Medlem

Aja Man får la vänta tills GameFaq får ut en Guid annars får någon här fixa problemet.. För jag vill komma vidare =[

Permalänk
Medlem

hehe mjo, du de vill jag me. Får ta en pause tills söndag lr nått

Permalänk
Medlem

Hur får man spiderchair att fungera när man har full ström? Säkringen går hela tiden så fort jag vill åka ner.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur får man spiderchair att fungera när man har full ström? Säkringen går hela tiden så fort jag vill åka ner.

Du får inte ha mer än 36lampor tända.. Har du mindre så går det bara åka ner til halva.. Har du för mycket så går proppen

Du ska alltså ha

27st på den vid andra ön

2st på den i toppen

Och resten på den i mitten

27+2=29
36-29=7st

27+2+7 = 36

Tror jag det var

Permalänk
Medlem

japp helt rätt downup

Permalänk
Medlem

27 lampor på ön man åker med rockship alltså ska vara tända?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"