Myst IV hjälp sitter fast :)

Permalänk
Avstängd

Jag klarar inte den första :S Jag får in första å sen går maskinen sönder

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAwA*
Jag klarar inte den första :S Jag får in första å sen går maskinen sönder

läs 2 rader över så vet du varför

Permalänk
Medlem

ingen som kommit på ca man ska göra ännu?

Har bara suttit och klurat på jobbet idag, men nee komemri nte på nått.

Permalänk
Medlem

joda jag har klarat den igår..
När ni har fått alla saker till stolen (kristall, shackpjäs, nån sten) så ska ni dra dom tre strängarna till siffrorna som står i option.

Vid varje rätt kod så börjar en av dom tre sakerna vibrera, och ett lås öppnas i x antal sekunder. Ni måste slå in dom andra så dom öppnas också, man måste vara snabb och vara säker på att det är rätt man dragit in.

luddig förklaring kanske... men det finns mkt hjälp i Myst IV's Spoilerforum. Sök på Myst IV forum @ google..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
joda jag har klarat den igår..
När ni har fått alla saker till stolen (kristall, shackpjäs, nån sten) så ska ni dra dom tre strängarna till siffrorna som står i option.

Vid varje rätt kod så börjar en av dom tre sakerna vibrera, och ett lås öppnas i x antal sekunder. Ni måste slå in dom andra så dom öppnas också, man måste vara snabb och vara säker på att det är rätt man dragit in.

luddig förklaring kanske... men det finns mkt hjälp i Myst IV's Spoilerforum. Sök på Myst IV forum @ google..

Ehmm går inte plocka upp sådant =/ eller?

Shackpjäserna

Nu har jag sökt igenom MYCKET.. och hittar inget jag kan plocka upp =[

Permalänk
Medlem

Har du kollat så det inte ligger en schackpjäs, en sten och en kristall i stolen då?..

Om inte... Har du gjort hela 1a Age'ns pussel, typ CristallTittarn (crystalviewer)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Har du kollat så det inte ligger en schackpjäs, en sten och en kristall i stolen då?..

Om inte... Har du gjort hela 1a Age'ns pussel, typ CristallTittarn (crystalviewer)

Menar du nu spiderchair?

Där har jag 3st saker

i dom där låsen.

Jag har testat koden

10-5-5
3-1-7
6-12-4
12-12-12

Men jag hör bara ljus inget som skakar..

Testade även

6-12-4
3-1-7
10-5-5
12-12-12

Men inget tyder på att det är rätt när jag sitter där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Har du gjort hela 1a Age'ns pussel, typ CristallTittarn (crystalviewer)

där hänger jag inte me

Permalänk
Medlem

Slänger in en helt annan fråga här men hoppas att ingen tar illa upp.

Är det någon som har lirat URU: Ages beyond Myst och kan jämföra det med Myst IV? Vet att det ska finnas lite skillander i hur spelet i sig ser ut, men under kanske lite mer om någon har en bra uppfattning om vilket som är roligast?

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apollyon
Slänger in en helt annan fråga här men hoppas att ingen tar illa upp.

Är det någon som har lirat URU: Ages beyond Myst och kan jämföra det med Myst IV? Vet att det ska finnas lite skillander i hur spelet i sig ser ut, men under kanske lite mer om någon har en bra uppfattning om vilket som är roligast?

Oj det är en ganska stor skillnad mellan dom två. Största skillnaden är att man rör sig fritt i Uru och i Myst IV är det som det brukar vara i Myst serien att man rör sig från bild till bild.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jo det visste jag men vet du GASCOGNE något om vilket som är bäst? Kanske har lirat båda...??

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk
Medlem

Heh, jag tycker om dom båda.
Men kanske Uru är lite roligare att köra tack vare friheten i spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hur förhåller sig svårigheten i de olika puzzlen mellan spelen?

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk
Medlem

Det pusslet som är nu.. spiderchair är helt borta... INGEN SOM HAR lusten att skriva lite

Permalänk
Medlem

:\

Jag kommer inte förbi asså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Det pusslet som är nu.. spiderchair är helt borta... INGEN SOM HAR lusten att skriva lite

glömde den viktigaste delen..

Du måste åka ner ennu längre (klicka på symbolen i mitten)
Och där dra hjulen till kombinationen 4-3-7. Det är mkt möjligt att deras startläge är "1", så du får göra 3-2-6. men testa båda.

när du dragit hjulen till nån av dom, åk upp och dra t.ex 12 - 12 - 12 på strängarna. Då ska det vibrera om det är rätt..

Om det är rätt så ska du dra strängarna i dne ordning som du skrivit ovan, så snabbt som möjligt, så alla figurer börjar vibrera. Sen ska du klicka på den blå knappen till höger..

Permalänk
Medlem

ohh får jag ta och testa senare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
glömde den viktigaste delen..

Du måste åka ner ennu längre (klicka på symbolen i mitten)
Och där dra hjulen till kombinationen 4-3-7. Det är mkt möjligt att deras startläge är "1", så du får göra 3-2-6. men testa båda.

när du dragit hjulen till nån av dom, åk upp och dra t.ex 12 - 12 - 12 på strängarna. Då ska det vibrera om det är rätt..

Om det är rätt så ska du dra strängarna i dne ordning som du skrivit ovan, så snabbt som möjligt, så alla figurer börjar vibrera. Sen ska du klicka på den blå knappen till höger..

Ska testa så fort jag får igång spelet =D

Permalänk
Medlem

ahh, det funkar nu! danke

ska spela vidare nu

Permalänk
Medlem

Sitter fast vet inte men verkar missat nått. Tryckte in dom 5 böckerna och hyllan åker bort.
En stegen går ner där det finns en tavla och vatten liksom under huset.
Vad och vart ska jag ta vägen? Verkar som man missat något eller??
Hjälpavsnittet är ju bara dit och inte längre vad man ska göra?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Sitter fast vet inte men verkar missat nått. Tryckte in dom 5 böckerna och hyllan åker bort.
En stegen går ner där det finns en tavla och vatten liksom under huset.
Vad och vart ska jag ta vägen? Verkar som man missat något eller??
Hjälpavsnittet är ju bara dit och inte längre vad man ska göra?

Finns en bok där med till en annan värld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Finns en bok där med till en annan värld

Kannon! Hittade boken och återgick till början och tryckte inte kristall kombinationen i crystalviewer för andra gången. Får upp en bild på en "fin" värld i crystalviewern men fattar inte hur man tar sig dit eller vad som skall göras?? Händer lik,som inte så mycket.
Blir snart tokig på detta ologiska små sega spelet

EDIT***

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Sitter fast vet inte men verkar missat nått. Tryckte in dom 5 böckerna och hyllan åker bort.
En stegen går ner där det finns en tavla och vatten liksom under huset.
Vad och vart ska jag ta vägen? Verkar som man missat något eller??
Hjälpavsnittet är ju bara dit och inte längre vad man ska göra?

hmm e de bara jag som e seg, men vart är du? Mins inte att jag gjort nått sånt

Har iof bara varit i hans bomb ställe och sprängt fram hissen åkt upp och fottat färg kombinationen som står på hissen. Sen vet jag inte mer va jag ska göra (har itne spelat mer heller)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
hmm e de bara jag som e seg, men vart är du? Mins inte att jag gjort nått sånt

Har iof bara varit i hans bomb ställe och sprängt fram hissen åkt upp och fottat färg kombinationen som står på hissen. Sen vet jag inte mer va jag ska göra (har itne spelat mer heller)

Spelar vi samma spel?? Bombställe låter skumt.

Lägger nog ner skiten nu, saknas fler hjälpavsnitt och vägen tar slut nu, så ser det ut.
5 böckerna som skall trycks in i rätt ordning, där är jag.
Har kommit förbi det och ner för stegen där som det står en fucking tavla och inga vägar någon stanns att ta.
skitspel att man ska behöva ha hjärna är synd!

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Låter som om tjarven är ganska i början o flickans rum (är väl hon som målat tavlan också)

Jag har inte hittat nåt vettigt att göra när man gått ner för stegen.

Visa signatur

Allmänt virrig.

Permalänk
Medlem

Har inte den där boken en annan värld för er?

Jag kommer till en vattenvärld.. eller massa vatenmaskiner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Har inte den där boken en annan värld för er?

Jag kommer till en vattenvärld.. eller massa vatenmaskiner

När du har åkt ner i eldstaden (fireplace) så kommer du ner till en stor glob där man sätter sig i. Då får du fram en bok där du kan välja två st världar (age's), Spire och Haven (tror jag att vattenAge'n heter)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
När du har åkt ner i eldstaden (fireplace) så kommer du ner till en stor glob där man sätter sig i. Då får du fram en bok där du kan välja två st världar (age's), Spire och Haven (tror jag att vattenAge'n heter)...

Men fasen det är ju nästan i början av spelet eller?
Fick inte mycket ut av det förutom en historia lektion och åktur.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Har inte den där boken en annan värld för er?

Jag kommer till en vattenvärld.. eller massa vatenmaskiner

hehe jo samma här. Mistänker att han är i början då. Är vill i det rummet som man ska använda färg kombinationen lr va de va som man fick när man sprängde stengrejsen som blockade hissen.

Ska pslea mer när jag slutat jobba.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur PRO klarar detta.. Hur kan man lösa detta genom att söka själv.. Skickliga pojkar