Permalänk
Medlem

Modemproblem

Hej,
En kompis till mig har en dator med ett jättemärkligt problem vad det gäller hans modem. För det första så är det ett vanligt modem, ej ADSL el. annan högre hastighet. Till saken hör också att det är det tredje modem vi har provat med samma problematik så det härrör inte till något problem i modemet. Vi har provat både interna och andra externa modem utan att det har blivit vare sig bättre eller sämre.
However, modemet installeras utan problem och man kopplar upp sig lekande lätt. När man sedan, typ startar om datorn eller stänger av den så händer något med modemet. För efter att strömmen har varit bruten så går det inte att koppla upp sig då man får meddelandet att "det finns ingen kopplingston". Om man däremot kopplar ur modemet fysiskt, via USB-porten, och startar om datorn utan att ha modemet inkopplat så kan man sedan koppla upp sig igen så snart man har satt i modemet i USB-porten. Han kör i en P4 med Windows XP Home Edition. Någon som har en idé om en lösning?

Visa signatur

Pepper

Permalänk
Medlem

Står det uttryckligen på modemen att dom är kompatibla med XP?

Har ni tankat de senaste drivisarna från resp. hemsida?

Jag vet att många med XP haft modemproblem och att Microsoft kanske anser att det är en förlegad teknik.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Medlem

Min mormor hade samma problem. så ja köpre ett nytt modem 279:- som var kompatibla med Xp och det funkar kanon.

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |