Har du betalat för en *nix-dist?

Permalänk
Medlem

TheDude: Bara för att organisationer ger bort saker gratis ska man fan inte utnyttja det! Du förstör för andra om de lägger ner pga att det utnyttjas. Tänk lite!

Permalänk
Medlem

Köpte en *nix-dist dyrt som fan, två gånger dessutom.
Kommer göra det en tredje till råga på allt.
Fast det är klart, OS X är ju så mycket mer än bara freeBSD.

Fast jag gissar att ni tycker dethär var OT

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

hoppas skivorna Ubuntu skickar funkar bättre än den jag brände

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
TheDude: Bara för att organisationer ger bort saker gratis ska man fan inte utnyttja det! Du förstör för andra om de lägger ner pga att det utnyttjas. Tänk lite!

haha lugna dig nu :>

Det stod faktiskt 10 skivor "by default" ska jag ändra det och skriva i 1 skiva hade du tänkt?
Ger dom bort 10 stycken frivilligt så tar jag gärna emot det.

Och vad jag undrade med mitt inlägg var, att om man nu beställer 10 av dom, kommer man få betala då för 9 stycken ?

Permalänk
Medlem

Re: Har du betalat för en *nix-dist?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azti
Satt och läste lite om varför folk anser att Linux är bättre eller sämre än Windows och blev lite nyfiken på hur många som faktiskt betalat för en *nix-dist.

Personligen har köpt Slackware 9.1 med boken Slackware Linux Essential.
Var värt varenda krona, även om jag egentligen inte har använt skivorna nån gång. (Slack 10 kom ut bara dagar efter jag köpte disten)

Sen var ju boken helt underbar också.

Den där boken man får med, är det samma som finns på slackware.com/book ?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Ja, men det var ett tag sen. Köpte Suse 7.0, Redhat 6.0 och 7.0 samt Mandrake 6 och 7.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Har du betalat för en *nix-dist?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Den där boken man får med, är det samma som finns på slackware.com/book ?

Just den Cyberking. Otroligt lärorik om man är ute efter grunderna.

Permalänk
Medlem

Köpte en Red Hat 5.någonting-box för en massa år sedan.

Kör en dist som det inte finns någon officiell "box" av, och bränna skivor kan jag göra själv. Free- och OpenBSD lär jag prenumerera på så fort jag får upp några burkar att ha dem installerade på.

Visa signatur

> Jaså, ere så?

Permalänk
Medlem

Slackware 3.5 och SUSE 6.2 pryder min hylla. Old school.

Permalänk
Medlem

Köpt debian stable utbränt innan jag hadde adsl.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Solaris 9 media och om man tycker att Mac OS X är unix så har jag köpt det också.

Visa signatur

//An NT server can be run by an idiot, and usually is.//

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, köpte Red Hat 5.0 innan jag knappt visste vad linux var, samt hade 28.8-modem...
6 CDs var det med massor av prylar på.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant med motsvarande ömröstning i Windows-delen av forumet.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Ja , jag har betalat för Suse 8.2 pro .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Skulle vara intressant med motsvarande ömröstning i Windows-delen av forumet.

Hehe

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Skulle vara intressant med motsvarande ömröstning i Windows-delen av forumet.

undar vad resultatet skulle bli

90% pirat?

EDIT:

fixade en sådan

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36088...

EDIT2:

typiskt ma vart ju inte först

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Medlem

Köpte slack 9.1 med boken, som trådskaparen. Köpte även SuSE 7.3 när det kom.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Skulle vara intressant med motsvarande ömröstning i Windows-delen av forumet.

Hehe, trodde ärligt talat att din omröstning skulle bli låst ganska fort.

Kommer inte ihåg om det var du Ilja som skrev att omröstningarna var ganska lika, men iaf; Dom är ju nästan identiska. Undrar varför?

Permalänk

Har köpt 2 stycken datormagazin special om linux, den ena kom med red hat 8.0 och den andra med knoppix 3.6.
Eftersom tidningarnas pris var typ 90 kr styck så tror jag nog man fick betala en del för disten...

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett gäng ubuntu-skivor nu jag också. Men jag har inte betalt för någon Linuxdistrubution. Jag tror inte att det kommer bli aktuellt heller.

Permalänk
Medlem

Om man ska vara petig så har jag aldrig köpt någon dist, däremot så köpte jag ett års medlemskap i Mandrake Club förut när jag var fanboy. Kör på gentoo nuförtiden så får väl köpa nån mugg eller tshirt av dom snart

Har även köpt en bok från Free software foundation samt en prenumeration på winex/cedega.. men nu vart det ju distar det handlade om.

Permalänk
Medlem

Köpte ett paket från Infomagic innehållande bl.a. Red Hat 3.03, Slackware 3.1 och Debian 1.1.4 någongång 1996, kostade ungefär 300 kr.
På den tiden satte man sig inte och tankade hem 600 Mb eftersom det skulle 3-4 dygn att ladda ner det över modem.

Edit: har köpte OpenBSD 3.2 också

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Nästan, köpte BeOS 4.5 en gång för länge sedan.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

OpenBSD.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Köpte mig Best-Linux när jag var ~13 år. Då var jag inte direkt kunnig inom linuxvärlden och ville lära mig.
Kostade mig 800kr om jag inte minns fel, och det var endast skit.
Nu kör jag dock med Debian, som jag tankat hem gratis med deras fina apt-get program

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

Köpte en cdutgåva av Debian 2.1R2 när jag var modemare och inte kunde slita ned det själv..

Har sedan länge polare och egen lina som kan fixa sådant

Men det var för en god sak så WTF

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Redhat 5.0, SuSE 5.3, SuSE 6.1!

Sen fick jag bredband.....

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Min familj brukar köpa RedHat Enterprise, men jag har även köpt SuSE 9.0 Professional.

Permalänk
Medlem

Nej, jag håller mig så långt borta från de kommersiella distarna som möjligt. Jag skulle dom kunna donera till Debian om jag får pengar över någon gång.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!