GTA : San Andreas tråd, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Men man hinner ju inte stiga av moppen om man åker för lång säger han.. nu har du tappat tåget och precis när man går av så kommer ju tåget :S moppen är ju skit seg blir sur Blir så jävla pist off på det uppdraget kört det 20 ggr nu, Man hinner inte gå av moppen pmöjligt ofta man hinner gå av vända sig sikta på 4 sek ... HUR GÖR MAN någon som man tipsa mig ?

Det här uppdraget löser man lättast vid att försöka ta död på alla gubbar innan man kommit fram till tunnelen. Det är ganska lätt faktiskt, istället för att åka på det andra spåret så åker man ännu längre ut, på gruset brevid det spåret de flesta åker. Jag märkte att om man åkte för nära tåget så skjöt smoke hela tiden på tåget och inte gubbarna. Jag fick kol på alla 4 snubbar precis när jag kom in i tunneln via att köra lite längre ut och synka hastigheten så bra så möjligt med tåget.

Permalänk
Medlem

Försök att köra på alla upphöjningar, perrongen i början t.ex, det är viktigt.

Sen är det precis som Kniv-mannen säger, om man kör lite längre ifrån tåget (på bredden) så träffar smoke mer. Annars skjuter han bara på sidorna av tåget.

Tog mig typ 10 försök att klara detta uppdraget, det är lite knepigt...

Permalänk
Medlem

Tar man bort ljudacceleration så blir ljudet vekt.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

är på jobbet nu så fattar inte riktigt hur man ska sänka ljudaccet. Men ska testa detta, men om det påverkar ljudet går det då starta spelet i komp läge med win98 alltså ?!

Permalänk

Ni som har problem med ljudet:

Installera nya ljuddrivrutiner. Jag gjorde det och nu funkar spelet perfekt. Sitter på ett Abit NF7 2.0.

Permalänk
Medlem

okej okej "Majestic" jag kör med ett extra ljudkort, ett sound blaster 5.1 någonting. Ska testa allt när jag kommer hem... tack för hjälpen boys, för övrigt äger spelet allt

Permalänk
Medlem

Va, finns det en kapplöpningsbana?

Vart då?

Någon som kan fixa en schysst karta där ni märker ut lite tuffa grejor man kan tjäna snabba pengar på?

Permalänk

Eller för att rätta mig själv. Ni som har problem med att spelet startar om sig ska testa att installera nya drivrutiner för ljudet.

Har sett det i tråden innan tror jag men hittar det inte längre... så jag frågar. Hur fixar man så man får högre än 60hz i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Va, finns det en kapplöpningsbana?

Vart då?

Det skulle jag också vilja veta

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Efterlyser gärna också sätt där man kirra cash

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xopenex
Efterlyser gärna också sätt där man kirra cash

Vet inte om knarklangarna finns i början av spelet, fast om dom gör det så kan du döda dom, dom brukar ha mycket pengar. Dom brukar ha typ jeans och ett svart linne och så står dom lite här och där i los santos och säljer knark. Ibland går dom runt litegrann också. Annars kan du ju spela på hästar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Eller för att rätta mig själv. Ni som har problem med att spelet startar om sig ska testa att installera nya drivrutiner för ljudet.

Har sett det i tråden innan tror jag men hittar det inte längre... så jag frågar. Hur fixar man så man får högre än 60hz i spelet?

Brukar väl vara i avancerade inställningarna för bildegenskaper, typ där nvidia och ati har sina egna flikar. Jag kan iaf tvinga uppdateringsfrekvenserna för specifika upplösningar där. Enda jag ställt in. behövs inte refresh force eller refresh lock.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RSLogn
Går det att låsa kameravinkeln då man åker ett fordon? Det är ju jätte jobbigt att köra när man ser bilen från sidan :-\

Låt musen vara medans du kör bara. Annars är musen skitbra för att kolla runt hörn innan du svänger in på en gata.

Permalänk

Jo, men den är ju efter i svängar.. är rätt så duktig på att köra bilen om man ser den framifrån.. men när man svänger så hänger den ju inte med :-\

Permalänk
Medlem

Men du får arbeta med musen samtidigt, då är detta sätt att använda kameran guddomligt. Får inte igång så jag hör motorljud ska det finnas motorljud ? :S

Permalänk

finns ju en sida där alla gta spel finns(alltså kartor,fusk,vapen fakta,bil info,moddar osv),tror det var nån svensk som hade gjort den.
men finns det nån liknande sida till san andreas?eller är san andreas till lagd på den där sidan?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

heh
titta vad jag hittade

Visa signatur
Permalänk

ser ingenting.
vad är det:p?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
finns ju en sida där alla gta spel finns(alltså kartor,fusk,vapen fakta,bil info,moddar osv),tror det var nån svensk som hade gjort den.
men finns det nån liknande sida till san andreas?eller är san andreas till lagd på den där sidan?

Hittade denna perfekta sida med kartor till San Andreas

http://hem.bredband.net/708145/

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit en STOR gta fan. Men detta föll mig inte ritkigt i smaken. Tror det mest är hela "eey hooomie, waaazzuuup dog" som stör mig rätt mkt. Men uppdragen är också rätt dryga, kommer liksom ingenvart.

Drog hem en trainer o fuskar som satan Visst... det är egentligen skit. Men inte alls lika drygt, och man kommer framåt i spelet.

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

*edit* jag är korkad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Va, finns det en kapplöpningsbana?

Vart då?

Någon som kan fixa en schysst karta där ni märker ut lite tuffa grejor man kan tjäna snabba pengar på?

I downtown Los Santos, men det är inte direkt någon kapplöpningsbana. Utan man går in och ställer sig framför en maskin och får spela på valfri häst. Dock har jag ännu inte vunnit, hästarna jag satsar på kommer alltid sist.

Du kan tjäna pengar på att stjäla en pimp-ride och agera pimp åt promiskuösa damer. Sen kan du ta över områden från andra gäng så får du pengar, kommer ett dollartecken vid ditt hus i los santos, där samlas pengarna som områdena drar in. Iof kanske inte så snabba pengar, men ändå.

Edit: Till alla som frågar efter kartor, det här är absolut bästa kartan som finns. Kräver Java, men finns även en flash-karta. http://www.gtasanandreas.net/sam/

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet hur man fäller flickvännerna snabbare? Har första tjejen (Denise) och ska ut och äta eller på någon bar, men mätaren ökar bara några pixlar för varje gång. Jobbigt om man ska behöva dra ut dem typ 20 gånger. Svårare än verkligheten ju!

Edit:
midiland, kartan du länka till...
Någon som vet om det går att få ut en koordinat när man klickar på den? På mark point kan man mata in koordinater, men skulle vara bra om man kan se vad det man klickar på för koordinat, då kan man ju hjälpa andra personer mycket enklare genom att exakt peka ut vart dittan och dattan är.

Edit 2:
Hittade själv det som uppfyller kraven på det jag ville ha. Man markerar en punkt och trycker på external link så har man en direktlänk dit. Gött

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viceman
Jag har alltid varit en STOR gta fan. Men detta föll mig inte ritkigt i smaken. Tror det mest är hela "eey hooomie, waaazzuuup dog" som stör mig rätt mkt. Men uppdragen är också rätt dryga, kommer liksom ingenvart.

Drog hem en trainer o fuskar som satan Visst... det är egentligen skit. Men inte alls lika drygt, och man kommer framåt i spelet.

Ghettostilen är ju ett härligt inslag, att man pratar mycket ser jag endast som postivit.
I GTA 3 kände man sig ganska dum när man bara stod och nickade hela tiden.

Förövrigt är röstskådespelet überbra!.

Btw, dont cheat!, spelet är ju skitkul utan fusk. Slå ner lite horor, gör lite inbrott och vips du har 20k ...

EDIT: När jag formaterade om datorn så försvann alla sparade filer.
Jag hade fixat Garaget, gjort en del uppdrag för Wuzi. Tror jag var ugnefär precis efter man hade dödat hallicken Jizzy. Nån som har en sparfil därifrån och kan dela med sig?.

Permalänk
Avstängd

Fan inte sant! klarar inte "freefall" misson, nagra forslag hur att klara det? Det ar sa javlas svart att flyga och hinna fatt den dar ringen.

Hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Får inte spelet att funka, när jag ska starta det blir det bara svart ruta, sen stängs det av.

Min dator: P4 2,8 GHz, ATI Radeon 9600 PRO 256 MB, 512 MB RAM.

Någon som har samma problem, eller kan hjälpa mig?

Permalänk

Jag har fått mitt Gta till pc nu Hur gör man för att få in pengar? Orkar inte slå ner folk för att sedan ta deras ynka 50$ :/ Hur får ja mkt pengar? Det enda ja verkar få nu är respect när ja gör uppdragen, är på ett uppdrag i början då man ska in och stjäla vapen från hamnen.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

jag håller med calle_p40 om att det inte e så mycket pengar
har gjort uppdrag efter uppdrag och har nu 4000
men det är mer respekt man får, men ändå så är min respekt mätare nästan helt tom.... varför?

hur gör man för att råna hus? hur mycket pengar för man för det?
vilka mer sätt finns att få in mycket pengar? och vart?

//

Permalänk

Någon som vet om det finns några inbrotts-skåpbilar i dom andra städerna?

Edit: Och hur lär man sig simma bättre? Att bara dyka verkar ju ta aplång tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle_p40
Jag har fått mitt Gta till pc nu Hur gör man för att få in pengar? Orkar inte slå ner folk för att sedan ta deras ynka 50$ :/ Hur får ja mkt pengar? Det enda ja verkar få nu är respect när ja gör uppdragen, är på ett uppdrag i början då man ska in och stjäla vapen från hamnen.

Du är ju i spelets början, då har man inte mycket cash. jag har kommit en bit nu och håvar in stadiga 40k/dag.

Har någon en sparfil från precis efter man dödat hallicken Jizzy?, min försvann vid formatering!. Hjälp mig snälla!