Permalänk
Medlem

Ubuntu gratisskivor...

Ni som beställde Ubuntu gratiscdskivorna förut när det var på tapeten på slashdot, har ni fått det?

Fick ett paket idag med 10st skivor
Så nu är jag i full gång att sprida skivorna till folk som vill ha. Så bor du i Ronneby så kan ni ta kontakt så har jag Ubuntuskivor med fint fodral att ge bort.

Permalänk

yay, då kanske mina skivor kommer snart :]
*hoppashoppashoppas*
hunnit testa något ännu?
[edit]hur kom dom? direkt i brevlådan?

Visa signatur

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

hoppas mina skivor kommer snart

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseGurra
yay, då kanske mina skivor kommer snart :]
*hoppashoppashoppas*
hunnit testa något ännu?
[edit]hur kom dom? direkt i brevlådan?

Har ingen dator att testa på, tänker inte boota up det på en utav mina servrar och annars äger jag ingen x86 maskin.

De kom i ett sådant där stötsäkert paket/modell tjockt brev, postgubben knackade på på min dörr, jag stod i duschen så när jag väl öppnade låg det paketbrevet utanför min dörr til lägenheten.

Permalänk
Medlem

hmm hoppas han kankar på när någon är hemma hos mig

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
hmm hoppas han kankar på när någon är hemma hos mig

Om du har model större utav brevlåda så går det nog ner annars.
Då jag inte har "brevlåda" då jag bor i lägenhet så gick skiten inte in...

Permalänk
Avstängd

Har beställt men inte fått...

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

går det fortfarande att beställa och är det 100%gratis inte ens frakt?

Länk tack

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
går det fortfarande att beställa och är det 100%gratis inte ens frakt?

Länk tack

http://www.shipit.ubuntulinux.org/

Ja, det går fortfarande att beställa tror jag.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

ba en fråga, vad gör man med det?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

jag beställde för ett tag sedan.... 45 stycken..... 25 stycken x86 -skivor, 10 stycken powerPC -skivor och 10 stycken AMD64 -skivor. Dock testade jag systemet efter jag beställt dem och blev klar över att aldrig använda det igen. Jag gillar det inte alls.

Visa signatur

[ ... ]

Permalänk
Medlem

Vad tusan är det för nåt? En linuxdist?
Bör väl finnas att ladda ner gratis nånstans annars eller?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Vad tusan är det för nåt? En linuxdist?
Bör väl finnas att ladda ner gratis nånstans annars eller?

Finns att ladda ner ja, och det är en linuxdist byggd på debian.
http://www.ubuntulinux.org/download/

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

Varför blev du inte nöjd, berätta lite!!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duzchip
jag beställde för ett tag sedan.... 45 stycken..... 25 stycken x86 -skivor, 10 stycken powerPC -skivor och 10 stycken AMD64 -skivor. Dock testade jag systemet efter jag beställt dem och blev klar över att aldrig använda det igen. Jag gillar det inte alls.

Maken till resursslöseri har jag inte sett på ett bra jäkla tag. Du tycker inte att du kanske kunde ha funderat ett varv extra innan du beställde 45 ex av en skiva du aldrig kommer använda? Dom skivorna kunde någon annan, som vill använda Ubuntu haft nytta av istället. Jävligt ruttet måste jag säga.

W

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett antal som jag ska ge ut på ett lanparty eller skicka med en kompis som ska åka. Kommer be honom att ge bort dem gratis ( !).. Så folk får se lite av linux

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Möjligheten finns ju faktiskt att han tänkte dela ut dem till vänner, bekanta och okända personer på stan. Kliv ner från din höga jävla häst.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duzchip
jag beställde för ett tag sedan.... 45 stycken..... 25 stycken x86 -skivor, 10 stycken powerPC -skivor och 10 stycken AMD64 -skivor. Dock testade jag systemet efter jag beställt dem och blev klar över att aldrig använda det igen. Jag gillar det inte alls.

Också nyfiken på vad det är du inte gillar?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

me too

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

haha tror i han kommer svara? nee det tror inte jag

P.S provocerar lite

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duzchip
jag beställde för ett tag sedan.... 45 stycken..... 25 stycken x86 -skivor, 10 stycken powerPC -skivor och 10 stycken AMD64 -skivor. Dock testade jag systemet efter jag beställt dem och blev klar över att aldrig använda det igen. Jag gillar det inte alls.

Jaja om du går i skolan kan du ju dela ut till alla i din klass. Väntar ivrigt på att mina ska dimpa ner. Denna dist är jag riktigt sugen på.

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

förmodligen så är meningen med de här gratisskivorna att folk som inte har bredband ska få tillgång till ubuntu,
har ni bredband så är det ju bara att ladda ner och bränna ut ison,

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

om man beställer 250cd tror ni man får alla?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
om man beställer 250cd tror ni man får alla?

Idiotiskt att göra det i vilket fall som helst såvida din inte har användning för dom, vilket jag tvivlar på.

Permalänk
Medlem

som sagt innan, så tänkte jag dela ut dem på nått lanparty alt. låta en av mina kompisar som ska dit göra det...

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

tog 40 st
20/10/10
blir o dela ut skivor, dem ville ju att man sku göra det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jaa precis, fast jag tog 150 Pentium och 100 AMD64

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Tog tror jag 10st i386 och en PPC. Ska ge PPC:n till min kompis och dela ut resten i skolan.

Permalänk
Medlem

Fanns ingen PPC version ute när jag beställde, annars hade jag naturligtvis tagit en sådan...
Jag beställde strax innan sidan blev slashdottad för övrigt.

Permalänk
Medlem

Men tror ni jag får alla 250 skivor? 8-)

EDIT: ändrade till 300 CD's vem vet hur snabbt de går åt när det kommer vara några 1000 på lanet.. (hoppas jag kan vara med på OptiHack )

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2