Permalänk

Erfarenheter av Zyxel?

Är det någon som har några erfarenheter av Zyxel routrar, bars som dåliga?

Är så jävla trött på min dlink nu! Så jag tänkte byta, men är Zyxel något bra?

Tack

EDIT:
Jag har självklart kollat runt på forumet men inte hittat det jag letade efter! Men vad jag har sett så verkar det som folk har bra erfarenheter av Zyxel. Men man vill ju inte slänga pengar i sjön.

Ja kan ju tilläga att jag har 1.5mbit...

Visa signatur

Byt till svorak http://aoeu.info

Permalänk
Medlem

Vi köpte en Prestige 660HW-61 från Telia när vi fick vårt Telia 8000, fick den igår och kopplade in den utan några problem, kopplade in 2 datorer utan problem och att fixa internet tog ca. 2 min till datorerna.. Har inte hunnit testa WLAN ännu men tänkte eventuellt göra det nu till helgen.. Kostar ~1200kr från Telia vilket jag tycker den är värd, får bra hastighet (~900kb/s) och bor c.a. 2500m från telestationen..

Första gången vi har router och ADSL så kan inte säga något om andra märken men skulle rekommendera en Zyxel till dig, de flesta verkar gilla dem...

//edit: den routern jag pratar om har ett inbyggt modem (vilket jag fick reda på när vi fick den)

Permalänk
Medlem

Om jag ska säga vad jag tycker så är det att ZyXEL är kasst!
Med min router har jag bara haft problem, t.ex. Jag har försökt att öppna portar på den i snart ett halvår men inte lyckats. Under den tiden har jag skrivit på alla forum jag har kunnat hitta, inte en ända person har kunnat säga hur man öppnar en port på denna router. Men i övrigt måste jag säga att den har fungerat ganska bra!

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dIZT_90
Om jag ska säga vad jag tycker så är det att ZyXEL är kasst!
Med min router har jag bara haft problem, t.ex. Jag har försökt att öppna portar på den i snart ett halvår men inte lyckats. Under den tiden har jag skrivit på alla forum jag har kunnat hitta, inte en ända person har kunnat säga hur man öppnar en port på denna router. Men i övrigt måste jag säga att den har fungerat ganska bra!

Jag hade absolut inga problem med att öppna portar på 660 modellen, det var det första jag gjorde efter internet var igång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dIZT_90
Om jag ska säga vad jag tycker så är det att ZyXEL är kasst!
Med min router har jag bara haft problem, t.ex. Jag har försökt att öppna portar på den i snart ett halvår men inte lyckats. Under den tiden har jag skrivit på alla forum jag har kunnat hitta, inte en ända person har kunnat säga hur man öppnar en port på denna router. Men i övrigt måste jag säga att den har fungerat ganska bra!

Prova kika på den här sidan: http://www.portforward.com/routers.htm

Min zyxel 334 har då funkat bra hittills efter lite inställningar.

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunir
Prova kika på den här sidan: http://www.portforward.com/routers.htm

Min zyxel 334 har då funkat bra hittills efter lite inställningar.

En mycket bra sida, den tackar jag för.

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Fick min 660HW idag, blir inte inkopplad hos Telia förren den 20:e dock

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min Prestige 334. Allt fungerade på första försket inklusive IP-telefoni...

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

Köpte en router 660 eller vad den hette, den med allt i ett.

Hade en inkopplad i 1 timme sen ballade den ur. Gick inte att få kontakt med den mer...

Så nu är den inne på rep.

Men de var bra så länge den funkade.. o portar var inga problem...

Permalänk
Medlem

sitter med zyxel Prestige 650HW och är helnöjd

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Köpte en 660H-61 för några veckor sedan,
krångla som sjutton, routern bootade om sig själv flera ggr/dag
Bytte ut "svensk" firmwaret till senaste standard och har funkat sen dess.
Zyxel support ville att jag skulle skicka in den på rep,
som tur var hittade jag nyare firmware på deras ftp som visade sig funka.

Permalänk
Medlem

Mn Zyxel 334 pajade nyss efter att jag dragit ut strömkontakten och satt i den igen. Ska skicka in det på lagning nu... Men annars har den fungerat het perfekt. Enkelt att fixa med portar och sånt.