IBM R51, Vad är det för grafikkort?

Permalänk

IBM R51, Vad är det för grafikkort?

Sitter här och försöker installera lite drivrutiner till grafikkortet men jag är inte riktigt säker på vad det är för grafikkort.

Om man kollar på IBMs hemsida så står det att R51/R50 har ett Radeonkort medans det som är installerat är Intel Extreme Graphics 2.

Eftersom det är en skoldator så har de installerat en par saker på förhand så det var kanske där de installerade fel... men det borde ju inte fungera så bra då tycker man.

De som har R50 har ATIkort.

Någon som vet något om detta?

Permalänk

Nu är det dags att väcka en gammal tråd till liv igen!
Jag har tappat min farsas dator från sängen och skiten landade olyckligt på strömkabeln (vilken sitter ihop med grafikkortet), vilket har resulterat i ett trasigt grafikkort. Eftersom jag bara kan uppdatera en halvbra "halv" bild på datorn nu genom att klicka på "sleep-knappen" så ber jag nu er om hjälp. Någon som har någon information om grafikkortet i en IBM Lenovo r51? Modellnr=1829-9MG.
Är det ens värt att fixa?
Tack på förhand!
/Fredrik

Permalänk
Inaktiv

Det sitter ett 32 megs ATI Radeon 9000 i din R51:a men det är integrerat på moderkortet så du måste byta hela de i så fall. Mitt tips är att du letar upp en begagnad dator eller om du har tur och hittar ett begagnat moderkort och byter. Men jag hade nog hellre köpt tex en T42:a för ett par tusen, en sån klarar lätt ett fall från sängen.

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen samt tipset Zzzandman! Ska titta på det när jag kommer hem från Österrike.

Hade!
/Fredrik