Hittar inte SATA hdd under windows install

Permalänk
Medlem

Hittar inte SATA hdd under windows install

när jag ska göra en ren install (och formatering) på min nya WD raptor och kommer in i windows installationen, så hittar installationen inga hårddiskar att installera på - och man måste avbryta. jag har kollat western digitals supportsida och där står det att man ska under installationens början trycka på F6 så man kommer in i driversinstallation för RAID, SATA SCSI osv. problemet är - jag har inga drivers för SATA. jag kan inte hitta några på WD:s hemsida och det finns inga på driversskivan jag fick till mitt moderbord (Asus K8V-X - inbyggd SATA) eller hårddisken i fråga.

finns det någon som vet var jag kan få fram drivrutiner eller hur jag ska gå till väga så vore det väldigt fint.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=K...
där längst ner på sidan har du drivers till raido och sata dom ska det väl bara vara att lägga in på en diskett

Permalänk
Medlem

jag har redan testat att lägga in dom på diskett och sen försöka hitta men det funkade inte. jag testade bara att lägga in mappen SATA som fanns där iof, men alltihop var 7mb så troligt att det kommer med på en diskett.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

ok.. Men jag vet inte riktigt har inte via chipset så. Jag bara antog att det var den

Permalänk
Medlem

du måste ställa in i BIOS så att den kan använda SATA.

Visa signatur

System | Amd 3700+ @ 2,2ghz | 2x1gig pc3200 minnen | 1800xt alien | 5x320 gig, 1x300gig, 1x250gig hdds | 520w agg

Permalänk
Medlem

hur/var? jag har gått igenom hela bios - inte hittat ngt. hddn hittas dock på sata plats - dock fattar datorn inte att det är en hårddisk.

Visa signatur

Nada.