Kan ev. bli stämd om jag inte får bort data från HD

Permalänk

Ang. topic, att få bort all data.

Nu är det antagligen lite sent, men du borde gjort så här:
1. Ta bort alla filer etc. som inte får dyka upp igen. Räcker med att ta bort dem vanligt, glöm inte tömma paperskorgen dock.

2. Kopiera sedan innehållet som är kvar till en ny disk. Endast existerande filer kopieras, borttagna filer kopieras ej. Alltså finns inte de känsliga filerna på den nya disken. (Vet inte hur ghost-program funkar, om de bara kopierar filerna helt identiskt, eller om de kopierar bit för bit från skivan. Dock skulle jag gissa på att det endast är filerna som kopieras, iom. att diskarna som kopieringen sker mellan kan vara olika storlek.)

3. Lämna datorn med den nya disken, som bör vara såpass lik den gamla att ingen tänker på att det är en annan disk.

4. Förstör den gamla disken. Dvs. verkligen förstör. Om skivorna i disken övergått till små små metallspån utspridda i en hel skog så kommer inte informationen tillbaka. Garanterat.

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Hade jag vart i dina skor phille185 hade jag öppnat disken, tagit ur skivorna, lånat en vinkelslip med lamellskiva och slipat alla skivor på båda sidor, därefter magnetiserat dem och kastat dem på Stena Metall. Jag har gjort det och jag kan sova om nätterna. Ersätt den förstörda disken med en liknande och installera om som vanligt.

Visa signatur

Tänk före du skriver, sök innan du frågar!
Google
- Wiper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applo
Tycker iofs att det är bra att dom kickar vd:s och anställda utan lön och fallskärmar... Bort med den skyddade verkstaden inom chefernas bekanntskapskretsar.... Sen om det är en felaktig uppsägning så finns det väl lagstadgar på hur en uppsägning får gå till?

PS.Hoppas det ordnar sig för farsan din.DS

Där håller jag inte med dig riktigt. Lön under uppsägningstid eller avgångsvederlag säger att du ska få lön under din uppsägningstid, right?
Vi säger att du får sparken från ett företag, spelar ingen roll vilket. Du har tre månaders uppsägningstid. Skulle inte du då vilja ha lön under den tiden som du jobba, eller du kanske vill vara utan? vad vet jag...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlZoR
Köp bara en ny hdd så slipper du oroa dig och hålla på..
Föressten, skulle inte datorn varit inne för länge sen? ( Har inte läst hela tråden, så jag vet inte om den redan varit inne hos "Traciton" )

Inlämningen av datorn var för drygt en vecka sedan. Jag vet inte varför det blev så sent men aja den är iaf inlämnad nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killernils
finns mycke svinaktikgt folk i denna värld, o just mail är känsliga saker.
Ibland "glömmer" högre företagsmänn va dom sagt o gjort, bara så de vinklas rätt. Mycke rävspel o tjuvspel i affärsvärlden, de får man inse...

Absolut, det finns svin överallt det är bara att inse att vuxenvärlden inte är bättre än sandlådan på dagis. Även om man inte fightas om "den röda spaden" så finns det mycket annat att bråka om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiper
Hade jag vart i dina skor phille185 hade jag öppnat disken, tagit ur skivorna, lånat en vinkelslip med lamellskiva och slipat alla skivor på båda sidor, därefter magnetiserat dem och kastat dem på Stena Metall. Jag har gjort det och jag kan sova om nätterna. Ersätt den förstörda disken med en liknande och installera om som vanligt.

hahahaha... tack för tipset. Det får bli nästa gång

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

BRÄN HD`N!

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phille185
carlos25: Du har fattat

hehe om man läser igenom tråden så gör man det ganska lätt väntar med spänning på en dagbok vore ballt att få läsa. Är ganska samhälls intreserad

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
hehe om man läser igenom tråden så gör man det ganska lätt väntar med spänning på en dagbok vore ballt att få läsa. Är ganska samhälls intreserad

Dagboken... ja ni, farsan skriver inte ett jota på en just nu... men jag ska höra om jag kan lägga ut den iaf. Jag får väl försöka fylla i så gott jag kan om nu jag får lägga ut den... får ta det över middagsbordet.

Återkommer!

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phille185
Dagboken... ja ni, farsan skriver inte ett jota på en just nu... men jag ska höra om jag kan lägga ut den iaf. Jag får väl försöka fylla i så gott jag kan om nu jag får lägga ut den... får ta det över middagsbordet.

Återkommer!

väntar med andakt

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

jag tog upp ämnet över middagsbordet och han medgav att han har varit lat under senaste tiden. Så jag har övertalat han att fortsätta att skriva vidare. Eftersom det händer saker hela tide blir det svårt att bli riktigt färdig men jag ska försöka fixa så det blir kapittel i stället för en sammansatt text men det är fortrarande svårt att säga när han blir "klar"

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

oki jag ska försöka hålla koll på tråden men skulle du kunna pm mig när du släpper den. vill inte missa den

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Skicka gärna pm till mig också

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

absolut kan jag skicka pm.

Farsan sa att han skulle skriva nu i helgen, jag satte lite press på honom och berättade att det finns personer på internet som hungrar efter din dagbok... han bara garva och sa att han ska försöka skriva Men självklart kan jag pm er om verkligen inte vill missa.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk

Skriv upp mig på pm me phille, så blir jag ytterst tacksam=)

Permalänk
Medlem

Självklart kan jag skriva upp dig med, inga problem.

Jag tog upp ämnet "dagbok" över middagsbordet och berättade om min lilla fanclub som väntar med hungriga blickar för att få hugga tag i dagboken. Jag tog också upp som förslag att göra "kapitell" eller dela upp den. Han såg inga problem i det men dagboken är lite för "personlig" . "Boken" är skriven så att han förstår, men en utomstående kommer att ha svårigheter att hänga med i svängarna. Men hur som hellst så verkar han få tillbaka suget att skriva mer och framför allt ändra lite så att en utomstående kan läsa den med hjälp av någon som stöttar (jag tex)

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

jag vill väldigt gärna ha pm när den släpps oxå

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

bara det inte blir en barnbok ne men det blir nog bra

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Låst*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X