Kan ev. bli stämd om jag inte får bort data från HD

Permalänk
Medlem

vi vill ju bara ha den dagbok som ALDRIG kommer att komma

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
men lol vart har han tagit vägen? blivit sjkuten av (Evil)?

EDIT: kollade lite å sen 2004-01-13 15:07 e han död här på swec

Jag hoppas att du menade 2005 o inte 2004.

Permalänk
Medlem

jaja en siffra fel

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Kan man använda hårddisken sen igen om man har kört ett sånt progg som skriver över datan ett x antal gånger ?

Visa signatur

Goz!

Permalänk
Medlem

Till och börja med vill jag be om ursäkt till er alla som har väntat på att jag ska svara. Med handen på hjärtat så såg jag tråden "försvinna" för ett par veckor sedan och trode aldrig att den skulle komma tillbaka på det här sättet, hemst ledsen.

Till er som undrar vart dagboken är så far farsan varit lat, men jag ska tjata på honom nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wargen2005
Som jag har sagt tidigare, killen är mytoman.

svaret är nej, varför skulle jag ljuga om det här? Det är inte så att jag får ett högre välbefinnande eller känner att jag får högre status bara för att jag skapar en tråd som folk intresserar sig i.

och sen till er alla som skriver "orka, stäng tråden o.s.v"vad gör ni här? Finns inget värre än folk som bara skriver bara för att dom vill "visa sig" eller bara är sugna på att förstöra en tråd.

Jag har inte glömt er bara så ni vet, jag trode bara inte att just den här tråden skulle leva kvar. Jag ska snacka med farsan och kanske kan fixa en preview till er.
Men det jag kan säga är att. Jag kommer skapa en tråd i samband med att dagboken är klar. För det är inte så lätt för en utomstående att förstå alla personer i sammanhanget. Men jag ska iaf göra ett försök och göra så gott jag kan.

Åter igen, det här är ingen blåsning allt jag har sagt är sant, om ni inte tror så föreslår jag att ni lämnar tråden och sluta förstöra för folk som vill veta. Från och med nu ska jag vara mer aktiv i tråden så har ni frågor så är dom välkomna med öppna armar. Farsan har bytt jobb nu så han behöver inte vara lojal mot företaget så nu kan ni fråga vad ni vill...

Och till er nu som säger "orka läsa"
-Gör inte det isf!

Detta är bara ett smakprov på hela kakan...

TRACTION = EVIL
HIFAB = företaget är pappa jobba, dom är inte dom goda, eftersom delar av dom anställda har gått bakom ryggen på företaget. Dom "onda" från Hifab är Jan Boja och Jan Skoglund, dom finns inte med i texten vad jag vet men nu vet ni iaf

-Klippt från DagensIndustri-

TRACTION VILL ÖKA GREPPET OM HIFAB. På sikt hoppas Traction kunna bli delägare i Hifab. Eftersom det är hembud på alla aktier i Hifab, kan Traction inte självt gå in och köpa upp poster av ägarna. (DI lör)

--------------------

Bengt Stillström i maktstrid om Hifab
2004-08-07
Erik Wahlin

Finansmannen Bengt Stillström ser stora möjligheter att tjäna pengar på konsultbolaget Hifab, där han just nu deltar in i en strid om makten. Han ser också ljust på börsen och tittar hela tiden på nya investeringar för investmentbolaget Traction.
Traction B

Nyligen skrev DI om att en ägargrupp tagit en större kontrollpost i det onoterade Hifab. Finansiär bakom gruppen är familjen Stillströms investmentbolag Traction där Bengt Stillström är ordförande.
"En grupp anställda i Hifab ville öka ägandet ytterligare", säger Bengt Stillström.
"Grupperingen vill ändra lite i bolaget så att Hifab bli mer lönsamhetsorienterade och att man tar tillvara på bolagets långsiktiga potential."

Vill gruppen ta styrelseordförandeposten?
"De vill ta en aktivare del av styrningen, ja", säger Bengt Stillström diplomatiskt.

På andra sidan står Stillströms gamla antagonist, Gunnar Grönqvist, som stoppade Tractions attack mot Ångpanneföreningen för två år sedan. Gunnar Grönqvist är numera ordförande i Hifab. Hifab omsatte 473 miljoner kronor 2003, och har cirka 400 anställda och 200 aktieägare.

Rörelseresultatet i konsultverksamheten var 7,1 miljoner kronor.

Bengt Stillström anser att det lätt blir obalanser i bolag som är personalägda.
"Ungdomarna har inte hunnit skaffa sig tillräckligt med pengar för att vilja köpa de äldres andel. En stor del av aktierna i Hifab låg i händerna på folk som inte var aktiva i bolaget."

På sikt hoppas även Traction kunna bli delägare i Hifab. Eftersom det är hembud på alla aktier i Hifab, kan Traction inte självt gå in och köpa upp poster av personalen.
"Tills vidare är vi finansiärer. Om vi kan få komma in som delägare också, det får framtiden utvisa", säger Bengt Stillström.

Han tror också att Hifab i ett längre perspektiv skulle kunna bli publikt.
"Det är ett mycket intressant bolag. De är väldigt duktiga på projektledning och har en stor internationell verksamhet. Ett bra och välrenomerat bolag."

Bengt Stillström tycker att Hifab visserligen delvis har varit välskött, men att det finns brister.
"Det har inte sett så bra ut på sista raden. De har inte fått det koncernresultat de borde få, så det finns en turnaroundmöjlighet."

Nyligen sålde Traction en större aktiepost i JC till New Wave-grundaren Torsten Jansson plus kompanjon. Traction har nu ökat tillbaka till nästan samma nivå i JC igen.
"JC har en bra potential om man får bolaget att fungera som det ska."

Bengt Stillström ser det som en viktig en utmaning för Traction att få ordning på lönsamheten i Academedia, Duroc och Thalamus, där man har stora innehav.
"När det lyckas så finns det bra potential i alla tre. Också Haldex befinner sig i en intressant situation. Marknaden har tagit fart och ett antal av deras projekt som de hållit på med länge mognar fram."

Bengt Stillström tycker det är svårt att spå hur resten av börsåret blir men tror att det finns substans för en fortsatt uppgång.
"Konjunkturen har ju vänt. Det borde bli bättre resultat framöver. Samtidigt har detta diskonterats delvis redan."

Han tycker att branscher som verkstad, skog och liknande ser intressanta ut.
"Det är den gamla konservativa industrin. De är inte så högt värderade."

--------------------

TRACTION-FINANSIERAD GRUPP SÄGER SIG KONTROLLERA HIFAB. En ägargrupp som finansieras av Traction säger sig kontrollera 35 procent av aktierna i teknikkonsulten Hifab. I två brev till Hifabs aktieägare förklarar gruppen sitt missnöje med bolagets utveckling och styrelse och uppger att mer än 50 procent av aktierna kan komma att förvärvas. (DI lör)

--------------------

Återigen vill jag be om utsäkt för att jag inte har varit aktiv, jag är hemst ledsen.

ordet är ert.

mvh Philip

Edit: Utan Farsans dagbok är jag maktlös, jag kan omöjligt få in alla detaljer. Ni får helt enkelt vänta. Så nu kommer ni säkert fråga, vad har din Farsa med det här och göra!?!?!?
Håll ut alla informationshungriga Swec, mer info kommer!

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

hmm kommer dagboken om nåra dagar eller om nåra veckor?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
hmm kommer dagboken om nåra dagar eller om nåra veckor?

Bra fråga, Jag har inte hunnit snacka med honom, men jag ska ta upp det vid middagsbordet. Återkommer med besked

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk

Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig , så jag får ta o be Phille om ursäkt för att jag kallade honom mytoman.
Men jag kan fortfarande inte fatta vad hårddisk innehållet har med ett maktövertagande av företaget att göra men jag ( o alla andra ) får väl ge oss till tåls så länge , men låt det inte gå 1 månad till nu innan du skriver nästa inlägg i tråden phille.

Permalänk
Medlem

Nejdå

Men som jag skrev tidigare, ha inga stora förväntningar. Saken är att informationen är inte vessentlig utan det är personerna från Traction som gör vad som hellst för att sätta dit folk, så minsta lilla grej som finns på hårddisken, så finns det en risk att du åker på en stämning. iaf i det här sammanhanget.

Det är inte HDn som jag ska berätta om utan vilka fula fiskar det finns

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

ja som vela veta vad som finns på hdd

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Varför skulle man bli stämd för minsta lilla grej på hårddisken? Har man rent mjöl i påsen och inga olagligheter på den så kan de ju inte stämma en. Hur skall man kunna bli stämd för att man förvarar sina arbetsrelaterade dokument på datorn, eller något privat för den delen, om man inte har gjort något olagligt?

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Det han har gjort är lite känsligt fast än att jag sa att han har slutat och börjat på ett nytt företag. Man vill ju inte riva upp gamla sår. Jag tror inte att informationen kommer att läcka vidare om jag nu skulle säga vad det är men för tillfället är det lite känsligt.

Men om ni nu vill veta så är det en del dokument men mestadels handlar det om mail. Traction ska försöka sätta dit farsan för att vara illojal mot företaget. Det här handlar nu inte längre om företagets bästa utan att klämma åt folk som har jobbat mot Taction och deras övertag över hifab. Deras syfte är nu att få folk att bli stämda och ruinerade på pengar och se till så att dom inte har någon framtid. Det är ren djävulskap som dom sysslar med.

Det här gjorde dom på JC (klädbutiken) Dom sparkade ut VD utan att ge honom någon lön eller "fallskärm" Han fick helt enkelt lämna företaget och gå hem. Vilket var helt felaktigt gjort

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

all information kan ju tas ur sitt samanhang så ett mail till en kopis kan lätt vinklas till företags spionage eller liknande så jag förstår mkt väl att om ledningen nu har fått för sig att personligt sätta dit alla som "arbetade" imot dom. (inte aktivkt hjälpte till) så skulle jag nog också vilja vara säker på att det inte fanns någon information som kunde användas.(även om kanske inte informationen i sig är farlig eller olaglig så kan den bli det med en bra advokat) mitt tips ta backup på allt!!! så det i framtiden kan visas för att kunna sättta in lösryckta meningar i sitt samanhang.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

carlos25: Du har fattat

Advokater finns det gott om, så det är löst.
Angående Dagboken så går det långsamt för tillfället... eftersom farsan har börjat på sitt nya jobb så blir det inte så mycket tid över när han kommer hem. Det känns ju inte så bra att lägga ut en icke komplett dagbok. Men jag ska se vad jag kan göra.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

vill man få bort det på ett efektift sätt kan man alltid ta en hammare och gå ut i garaget och slå mycket hårt på hårddisken, sen är det bättre ju fler gånger man upprepar detta. dock vill jag inte lova att hårddisken funkar efteråt.

annars kan du alltid formatera den sen köra ett program som skiriver över på den flera gånger.

aja, helt säkert vet jag inte om det är ändå. det är en firma i norje som bara inriktar sig på att få tillbaka information från gamla hårddiskar, dom har bland annat fått fram information från ett hus som det brunnit i. hårddisken hade varit utsatt för en tempratur på över 400 grader.

Permalänk
Medlem

de enklaste vore väll att först dränka den i syra, sen ta ut den i skogen och skjuta på den, gå hem igen slå sönder den med en yxa i småbitar och sen gräva ner delarna på olika ställen

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Så Gunnar Grönqvist är mao din farsa. Ska genast börja maila bögporren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Junioren
Så Gunnar Grönqvist är mao din farsa. Ska genast börja maila bögporren.

Absolut inte!

Gunnar Grönqvist jobbar för Traction, det gör inte min farsa. Gunnar sitter som styrelseordförande för Hifab för tillfället, om någon skulle undra hans post på kontoret

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

Jaså? Gunnar och Traction verkar inte komma överens speciellt bra:

"På andra sidan står Stillströms gamla antagonist, Gunnar Grönqvist, som stoppade Tractions attack mot Ångpanneföreningen för två år sedan. Gunnar Grönqvist är numera ordförande i Hifab. Hifab omsatte 473 miljoner kronor 2003, och har cirka 400 anställda och 200 aktieägare. "

Där Stillström är ordf för Traction och vill ha bort Gunnar från Hifab till fördel för nån annan.

Nä, du, nog tror jag Gunnar är farsgubben fortfarande

Permalänk
Medlem

Naj fel av mig.... hemst ledsen. Gunnar är en god vän till farsan. Jag har ju träffat honom.

lessen. det är så många att man blandar ihop namnen

Edit: Jag låter alla namnleksgissningar vara osagda. Gissa på men jag tänker inte svara vem "farsan" är det har inte så stor betydelse

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

Ja herregud, att ni inte slutar att skriva tips, tror att alla möjliga tips skrivits minst 5 ggr.

Dessutom finns det lagar mot illojalitet mot sin arbetsgivare, om han är rädd för att bli stämd så lär det bero på att han har brutit lagen. Annars hade han inte haft något att oroa sig för.

Hur gick det med hårddisken? Borde vara rätt länge sedan dom skulle skickat den till London?

Permalänk
Medlem

sunki2:

Han har inte brutit mot lagen, men i det här fallet så är minsta lilla mail eller dokument inte direkt smart att ha kvar. Dom gör vad som hellst för att sätta dit en.

Tillbaka till hårddisken. Jag har bl.a kört killdisc och något program till. Så den ska vara rätt clean. Att mosa disken eller smälta ner som några föreslog, var inte någon nödvändighet. Vi får väl se om det räcker. troligtvis så gör det de.
Jag återkommer om något oväntat sker

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tycker det skulle vara mycket roligare om du delade ut filerna på DC, finns alltid folk som skulle ladda ner om de hette "secret document"...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Köp bara en ny hdd så slipper du oroa dig och hålla på..
Föressten, skulle inte datorn varit inne för länge sen? ( Har inte läst hela tråden, så jag vet inte om den redan varit inne hos "Traciton" )

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dullet
vill man få bort det på ett efektift sätt kan man alltid ta en hammare och gå ut i garaget och slå mycket hårt på hårddisken, sen är det bättre ju fler gånger man upprepar detta. dock vill jag inte lova att hårddisken funkar efteråt.

annars kan du alltid formatera den sen köra ett program som skiriver över på den flera gånger.

aja, helt säkert vet jag inte om det är ändå. det är en firma i norje som bara inriktar sig på att få tillbaka information från gamla hårddiskar, dom har bland annat fått fram information från ett hus som det brunnit i. hårddisken hade varit utsatt för en tempratur på över 400 grader.

om det magnetsiak materialet i hårddisken är utsatt för 400C så är ingen information kvar alls då 400C är långt över curietemperaturen. dvs den termiska vibrationen påverkar de magntiska domänerna.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phille185
Det han har gjort är lite känsligt fast än att jag sa att han har slutat och börjat på ett nytt företag. Man vill ju inte riva upp gamla sår. Jag tror inte att informationen kommer att läcka vidare om jag nu skulle säga vad det är men för tillfället är det lite känsligt.

Men om ni nu vill veta så är det en del dokument men mestadels handlar det om mail. Traction ska försöka sätta dit farsan för att vara illojal mot företaget. Det här handlar nu inte längre om företagets bästa utan att klämma åt folk som har jobbat mot Taction och deras övertag över hifab. Deras syfte är nu att få folk att bli stämda och ruinerade på pengar och se till så att dom inte har någon framtid. Det är ren djävulskap som dom sysslar med.

Det här gjorde dom på JC (klädbutiken) Dom sparkade ut VD utan att ge honom någon lön eller "fallskärm" Han fick helt enkelt lämna företaget och gå hem. Vilket var helt felaktigt gjort

Tycker iofs att det är bra att dom kickar vd:s och anställda utan lön och fallskärmar... Bort med den skyddade verkstaden inom chefernas bekanntskapskretsar.... Sen om det är en felaktig uppsägning så finns det väl lagstadgar på hur en uppsägning får gå till?

PS.Hoppas det ordnar sig för farsan din.DS

Permalänk
Avstängd

haha, detta börjar bli löjligt...
om vi spränger jorden i småbitar med en enorm bomb, så kommer ni väll fortfarande säga "vi kan såååklaaaart få tillbaka nästan all information och stämma dig för du är dum"...

skriv en bok istället, det ger mer än att hitta på fjanterier på swec ^^

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Och jag har en fråga!
i programmet "eraser" finns en massa läskiga alternativ, som "destroy MFT table" och "destroy directory entries" <--- gälller det bara det oanvända utrymmet? för jag vill inte bli av med alla mappar på min HD?

Visa signatur

/MurZik

Permalänk

finns mycke svinaktikgt folk i denna värld, o just mail är känsliga saker.
Ibland "glömmer" högre företagsmänn va dom sagt o gjort, bara så de vinklas rätt. Mycke rävspel o tjuvspel i affärsvärlden, de får man inse...