Webcam program för att filma imörker?

Permalänk
Medlem

Webcam program för att filma imörker?

Hej, jag undra om det finns något program som göra att man kan filma i ett mörkt rum? eller om det finns någon "lam" "uv" grej man kan bygga?
//mvh simon

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Normalt brukar man filma i mörker mha IR. Det är inga konstiga saker mer än att du får allt i gråskala/någon annan konstig färg. Kameran bör ju givetvis fixa det dessutom.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Har för mig att vissa webcam kan filma i mörker om man har en ir modul också. dessa finns på kjell&co

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"

Permalänk
Medlem

finns ju någon slags grön-lins framför själva kameran vad jag har för mig, om man tar bort den så ser man allt svart typ i vitt osv, dvs man kan filma i mörkret iofs rekommenderar jag inte att man håller på att plocka isär kameran men iaf...
läste det på någon sida förut..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wb0!
finns ju någon slags grön-lins framför själva kameran vad jag har för mig, om man tar bort den så ser man allt svart typ i vitt osv, dvs man kan filma i mörkret iofs rekommenderar jag inte att man håller på att plocka isär kameran men iaf...
läste det på någon sida förut..

Också sett det men jag har inte sett någon grön lins på min webcam :S

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

ska testa har också läst det
men är det säkert på att man kan filma då imörker?

Edit: genom att ta bort lincen, behöver man inte ir då oskså`?

Visa signatur

i7.

Permalänk

Om man tar bort linsen ser man igenom vissa saker också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven_XPC
Om man tar bort linsen ser man igenom vissa saker också

Tex blodådror under huden.
som jag kan se på mig själv sedan jag tog bort IR filtret
dock märkte jag att camen dog igår r.i.p

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."