Permalänk

Omstart av systemet??!! FEL!

Hej!

Jag har ett ganska irriterande och jobbigt problem!

Titt som tätt så startar min dator om sig (hackar upp sig lika ofta).

Jag har varken överclockat elelr gjort nåogot sådant!

Vad kan det bero på?
Kanske lite svårt a gissa men lite ideèr skadar inte...

HejHej!

NEW::::::::::
Nu har jag suttit här och försökt att installera windows och försöka fixa allt.
Utan att lyckas! Jag började med att ta bort raiden. Men i win installationen visades mina två 200giggare som två stycken
130giggare (!?). Sen pillade jag lite och märkte nog att dom måste vara skadade.... troligen....
Men sen tog jag en 120 giggare och skulle installera win på. Första som händer är att jag får irq_not_less eller vad det nu heter.
Jag klockade ner prollen (körde original på allt på första försöket!!!) så gick den lite längre.. Men hakade ändå upp sig!
Så jag rpovade att ta bort ena minnet. Då fungerade det! Alla minnen är precis samma modell o allt...
Vad kan detta bero på? Minnet? Moderkortet? Prollen?

Temeraturerna är som sagt helt som dom ska vara....

Help!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk

Börja med att kolla Loggboken efter fel, stäng även av automatisk omstart vid fel så du har en chans att se en blåskärm och få lite info. Kontrollera även de dump filer som brukar genereras, där kan man hitta mycket info om vad som orsakar felet. Vanligt fel är drivrutiner som strular.

Sedan kan du börja kontrollera hårdvaran; testa minne, hårddisk, nätagg osv...

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk

Ok.
Ang hårdvara...

Tror jag ej att det är fel på.

Precis när jag hade köppt grejerna så fungerade systemet perffa! sen plötsligt så började det.
Det verkar som om den brakar ihop när det är mer belastat än vanligt, vid t.ex spelande.

Var hittar jag loggfilerna osv? (Win 2000)

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk

Loggboken hittar du via Start-->Program-->Administrationsverktyg-->Loggboken. Finns inte Administrationsverktyg där så beror det på att de är dolda, då kan du istället enkelt högerklicka på Den här datorn och välja Hantera så finns Loggboken där.

Dump filerna hittar du i %SystemRoot%\Minidump
Verktyg för att läsa innehållet i Dump filerna finns här: http://support.microsoft.com/kb/315263/EN-US/#5

Har du tillräcklig kylning i ditt chassi, eftersom du har en desktop så får man vara lite extra noggran där p.g.a. det lilla utrymme som finns för värmen att ta sig ut. Antar att du även har ett nätagg som klarar lite belastning?

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk

Kylning är inget problem. cpu'n ligger på ca 40C hela tiden.

nätagget är 500watt!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlon_1000
Börja med att kolla Loggboken efter fel, stäng även av automatisk omstart vid fel så du har en chans att se en blåskärm och få lite info. Kontrollera även de dump filer som brukar genereras, där kan man hitta mycket info om vad som orsakar felet. Vanligt fel är drivrutiner som strular.

Sedan kan du börja kontrollera hårdvaran; testa minne, hårddisk, nätagg osv...

Var väljer man om datorn skall starat om när man får blåskärm. MIn dator tycks lida av samma sjuka. Datorn startar om när den blir för belstad, tex när jag lirade Splinter-Cell 3 demot och tabbade ut för att se vilken cd key jag hade, då råckade jag starta spelet igen i sället för att trycka på den minimerade versionen. Då startade datorn om sig. Jobbigt värre...

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Nu har jag nästan slagit sönder skiten (nästan)! Det här är otroligt.

Det verkar itne ha nått med temp eller liknande att göra.
När jag har installerat Win 2000 på mina raid hdd's (2*200 sata) så kommer det upp NTFS system nått fel (blue screen) när man har kommit ca 5 min in i installationen (inte bara en gång som jag har provat).
Jag har byggt om raiden, formaterat skiten osv...

Bli jävla galaen på pc bajset... så fort man byter tillbacka från Mac för att få spela lite spel så fungerar inte skiten...! fy fan för pc!

Men men.

Hur kan jag fixa detta???? HEEEELP!

Visa signatur

Apple Mac.