Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QBNastyNaS
Malmedahl vad säg som ett par av swiftechs waterchillers? länk:

http://www.swiftnets.com/products/MCWCHILL-452.asp
det där är riktiga leksaker för folk med cash om jag inte läste fel kunde vatten tempen hamna nere på -3 grader schysta saker det!

Rätta mig gärna om jag har fel, men måste man kyla 2 block med ett separat system för att ha ett ytterligare system som får det kalla vattnet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QBNastyNaS
det där är riktiga leksaker för folk med cash om jag inte läste fel kunde vatten tempen hamna nere på -3 grader schysta saker det!

Om jag inte mins fel så fryser vatten vid 0 grader och om det ska va -3 grader måste det alltså vara isbitar som vandrar runt i systemet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dullet
Om jag inte mins fel så fryser vatten vid 0 grader och om det ska va -3 grader måste det alltså vara isbitar som vandrar runt i systemet.

Om vatten står stilla en längre stund fryser det. Om man har vatten i konstant rörelse kan man få det kallare

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk

Sen så kan man ha glykol i vattnet, classe säljer glykol som klarar 20 minus
så inga problem med minusgrader!

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QBNastyNaS
Malmedahl vad säg som ett par av swiftechs waterchillers? länk:

http://www.swiftnets.com/products/MCWCHILL-452.asp
det där är riktiga leksaker för folk med cash om jag inte läste fel kunde vatten tempen hamna nere på -3 grader schysta saker det!

Så med en såndär kan man ju skita i fläkt och radiator och bara köra med den. Måste ju bli mycket tystare!

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

njae inte direkt det är ju en peltier på varje sida av waterchillen. och ett system måste ju kyla dem, och det systemet kommer ju behöva en radiator som antingen körs passiv eller med fläkt.

men man blir ju lite sugen. sitter själv o funtar över en Vapochill LS när man har fått tillbaka 8000:-

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Discokungen

Min fråga är: varför i hela friden har du en DDR-booster när du har ett DFI SLI-DR? Jag har ett likadant, flytta en liten jumper i hörnet med minnesslotsen så kan du höja till typ 4v. Hittar inte pappret just nu men det följer med instruktioner till mobot

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Min fråga är: varför i hela friden har du en DDR-booster när du har ett DFI SLI-DR? Jag har ett likadant, flytta en liten jumper i hörnet med minnesslotsen så kan du höja till typ 4v. Hittar inte pappret just nu men det följer med instruktioner till mobot

Han hade först ett Asus A8N och då hade han en DDR-booster sen har han väll bara behållt den

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QBNastyNaS
Sen så kan man ha glykol i vattnet, classe säljer glykol som klarar 20 minus
så inga problem med minusgrader!

Om man häller glykol i vattnet försämras kylegenskaperna

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Discokungen

-3C på vattnet i rörelse borde inte vara något problem alls. Problemet börjar dock när man stänger av datorn. Borde det inte frysa lite eftersom det inte rör sig längre och peltiern fortfarande är kall?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
-3C på vattnet i rörelse borde inte vara något problem alls. Problemet börjar dock när man stänger av datorn. Borde det inte frysa lite eftersom det inte rör sig längre och peltiern fortfarande är kall?

Man får se till så att pumpen stänger av ett bra tag efter peltier/kylningen. Då hinner vattnet bli lite varmare medans de pumpas runt.

Permalänk
Avstängd

haha där sitter malmedahl med 11k i 3dmark05 och jag med 5k i 01! "he he"

/avundsjuk

Permalänk

Glykol och lite waterwetter så blir kyl egenskaperna plus minus noll, för om inte jag minns helt fel så ökar waterwetter kylegenskaperna, och då borde det inte bli nån direkt skillnad.

Men ändå hur mycket förloarar man i grader igentligen? inte mycket iaf...

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Medlem

Ni är väldigt off-topic just nu... varför lägger ni inte ner här och gör en ny post om just detta?

Permalänk
Discokungen

Malmedahl: Är det inte dags att byta upp sig till 7800 GTX i SLI?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310704&cks=PRL

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jodå! Helt riktigt.....det är dags nu.
Ut med den gamla skiten o i med lite tuffare grejjor..........
Beställningen är allt gjord

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Såg att du säljer FX55:an. Låt mig gissa, en FX57 är redan besälld?

Permalänk

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Discokungen

Gulligt Drömsystem. Men varför inte en 4800? Hade kickat mer arsle, enligt mig!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Dual core menar du?

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Vad presterar bäst igentligen en FX57a eller en 4800+ X2
Och Flamso menar Dual Core

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Discokungen

Självklart menar jag 4800+ X2 Dual Core FXan presterar bättre i spel men 4800+ är bättre allround.

Samma pris jue

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Jodå! Helt riktigt.....det är dags nu.
Ut med den gamla skiten o i med lite tuffare grejjor..........
Beställningen är allt gjord

Tja.

Vad funderar du på nu då. Vad har du beställt.
Kul att få veta.

Permalänk
Avstängd

peta i 1gig minne till också!

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Så jäfla nice malme !

Ja nu blir det ju till att ful modda sin egen burk... känns som man har sett en ferrari F-50 och går hem och målar sin volvo-240 i falu rödfärg

Fortsätt med dom härliga bilderna!

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
peta i 1gig minne till också!

Mjae, lockande rent hårdvaru mässigt men du loosar rent hypertransport mässigt i prestanda när du överklockar 2 gig minne. du kan tex skjuta iväg en 256 LÅNGT mycket längre än 2*512 för att du har inte alls lika stor adress-range.

Men det är inte döds stor skillnad på en GUBB klockad 256 på 939 som en lite mindre klockad 2*512......

Så nej. jag stannar på tajta timings på 1024 med ett par volt extra hehe. Lyckades ju ta mig till 11 plats i 3Dmark05 med verifierade drivare så det är jag ju nöjd med. 1:a är liskom mer eller mindre tur för marginalerna är så små.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Discokungen

Nya hårddiskar kanske? Eller du har inte mycket saker på din dator? Hade köpt 2st 400GiBare med 16MiB cache om jag hade haft pengar Enorm prestanda till ett extremt högt pris 4000st tror jag.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

grymt snyggt bygge

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha jag har tagit dig i 3dmark05 fick 11108dmarks, men detta chassi är lätt mkt coolare än mitt tycker jag.

Kan lägga ut galleri fast ieftermidda isf

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk

med en p4 och ett 68U ? ----> hehe

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1