Permalänk
Medlem

Fy fan vad nice riktigt bra jobbat ett riktigt precisions arbete med för den delen alltid kul att se lite nogrannhet.

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

Fint bygge men fixa till pastan, det ska vara ett lövtunnt lager på processorn...
nästan så att du ser igenom. Tunnt lager på GPU och lite tjockare på minnena på grafikkortet då de inte håller samma nogrannhet som GPU.

Du har väl två pumpar i det där systemet va?

Permalänk
Medlem

nice men om du ska köra den datorn med den futtiga crt:n så blir jag besviken på dig

Permalänk
Medlem

Finns bara ett ord att säga: Extremt!

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Fan vad nice

Permalänk

Alldeles för mycket pasta. Pastan ska bara fylla i dom små små ojämnheter som finns på coren och flänsen.

Permalänk
Medlem

Var ingen dålig dator du har. Men som Fidde_Aberg sa så borde du ha två stora dubbla TFTs till den. Fast det kanske blir lite väl dyrt eftersom att du redan laggt ut så mycket på dator :). Hur är det med ljudnivån rent subjektivt?

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk

Snyggt och ett riktigt brutalt system måste jag säga! Dock så har du aldeles för mycket pasta som sagt. Gör om gör rätt:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Musikälskare

Galning hoppas du blir nöjd annars e de fan sjukt...

Va kostade allt?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

fyfan vad sjukt mycket pengar alla ska ha
Skulle ju sitta rätt så fint med ett sånt system...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge som sagt!

Synd bara att du kladdar på så där mycket kylpasta när du annars är så seriös att du putsar kopparn spegelblank.

Permalänk
Medlem

najs.. synd bara att du skrev att du var noggrann med kabeldragningen..
tycker inte att det ser ut som det nämligen..

annars var det najs ja..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

jetage > Läst tråden? Han får nytt moderkort i veckan och spenderade därför ingen tid på dkabeldragning nu.

FIN DATOR!

Permalänk
Medlem

måste ha läst fel isf.. sorry

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

vart inhandlade du sakerna och vad kosta de?
btw: nice dude, jävla reflektion på kylarna

två fråga bara(så slipper jag skapa en ny tråd), lite allmänt, går det att polera upp radeon 9800pros orginal kylare? går de att polera upp vilken kylare som helts eller är de täckta med något som man måste slipa bort?
får gaffet damp om man inte har kylarfläkten ikopplad, den låter mycket

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk
Medlem

E du miljonär?

Permalänk

Du har aldeless för mycket kylpasta. Det är inte bra med för mycket av det goda fint annars.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

*dregl* , god damnit ge mej exakt adress så slipper du oroa dej över din dator någe mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Du har aldeless för mycket kylpasta. Det är inte bra med för mycket av det goda fint annars.

Men det mesta av pastan trycks "ut" från coren när man drar åt det, SÅ stor roll spelar det inte typ 1-3 grader förslagsvis

Var på hisingen bor du då? Gj jobb iaf Även om jag inte gillar waterchiller hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Men det mesta av pastan trycks "ut" från coren när man drar åt det, SÅ stor roll spelar det inte typ 1-3 grader förslagsvis

Var på hisingen bor du då? Gj jobb iaf Även om jag inte gillar waterchiller hehe

ja om nu han ska ha så "Overkill" på allt så kan han lika gärna lägga på pastan på ett sånt sätt att den funkar optimalt. Det som händer är att pasten trycks ut åt sidorna och all värme går inte ut mot flänsen utan en del går mot sidorna, och det kan skilja mer än 1-3 grader

Permalänk
Avstängd

Du är inte värd det.

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk

Mer bilder

Anledningen till BTX var dels att Grafikkorten skulle sitta "snyggt" och inte "upp o ner" samt att värmen som stiger går in i kylaren istället för upp o runt i lådan. det är visserligen inte mycket som slipper ut men det är då inte MINDRE nu iaf

Som jag skrev vid den senaste bilden så skämdes jag för kabeldragningen, men titta efter här nere så är det ordnat.

Hm...med tanke på alla invändningar om pastan så skall jag prova med något mindre härnäst.
finns inget som överstiger 40 celsius någonsin dock

Dags att fortsätta. I med 4 st raptor diskar
Disk nr 5 (Papperskorgen) kommer sitta i en 5 1/4 plats.

Här har vi papperskorgen, passar på att dra om reläet till pumpen och gömmer den ordentligt.

Då var diskarna på plats, bytte ut den gammla 120mm till HDD racket med en kullagrad rackare.

...Klämde på den som extra dragkraft på den lilla kylaren istället.

Fick sätta några gummdistanser för att skruvarna inte skulle gänga i flänsarna på raddisen.

Använder lite vattenbaserat fett för att få på flödesindikatorn som har en ostandardiserad dimesnion.

Sätter den här istället, ser lite cleanare ut. Tryckte även dit mässingsarmaturer istället
för slang mellan tank-pump-rad. Kulventilen är bara där tillfälligt

Allergisk mot kabelhärvor. Röd krympslang är najs när kablarna är bajs. Kapslat in dom tråkiga
front-USB kablarna med den.

Gjorde likadant med PCI-E konvertern. Den måste ju vara i någorlunda klass med den fräscha
PCI-E kontakten från nätagget. Måste va noga som fan att inte blanda ihop dessa kablar. Det kan
svida till ordentligt i plånkan

Skall vi ta o jämföra före och efter ?
Före:

Efter:

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Mycket bättre nu :). Men du har inte det nya mobot än va?

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Mycket bättre nu :). Men du har inte det nya mobot än va?

Nix, det har han inte. DFI har alltid väldigt färgglada slots

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk

Nej, jag ville bara ha det ordentligt ändå. har tagit precis hela dagen att få ordning på allt. Det är då fan inte LITE kablar. Det kan jag lova. Det syns ju inte längre

På tal om TFT så vill jag köpa mig en eller två 19" men kan inte köra 1600 på dom och 21" är alldeles för slöa =(

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

fan va najs.. om jag bara hadde råd pris på burken?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Musikälskare

ljudnivå ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Dreglar...

Permalänk
Avstängd

som sagt, få se på lite resultat!

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

alltså vad jobbar du som? Precision nånting iaf

Snyggt gjort hursomhellst. Skulle inte gjort det bättre själv.. Välldigt bra gjort och hoppas att allt går bra!

GL & HF

//Emil