Permalänk

Ser väl bra ut,,,,,, men jag ,som ni kallar det, snålar och bygger det mästa på jobbet.

Jobbar i en maskinpark så det underlättar en hel del. och kul är det.

Är faktiskt sugen på att bygga en meter hög burk i svart eloxerad aluminium och två lika höga kylflänsar på BÅDA sidor som är polerad och typ guld eloxerad... faan va häftigt.

ja,,ja. jag e galen.

Visa signatur

Saknar tystnaden....Tinnitus.....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk

Beror på hur du ska montera den. och om du tänkte skruva på fläktar.

För stort kan det bara bli för ögat och plånboken.

Får du tag på en tunn och nätt sådan kylare ,,som täcker hela gaveln så skulle det nog se fräckt ut.

Visa signatur

Saknar tystnaden....Tinnitus.....

Permalänk
Medlem

oavsett kylare så blir det att montera den i taket på en fulltower låda, då jag ska in med dubbla nätagg å så

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

en fråga bara.. hur är det med peltier.. jag har förstått att dom drar mycket ström men det går att koppla dom till ett vanligt nätagg..? och i så fall.. hur går det till.. vet inte riktigt hur sladdarna ser ut?

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe101
en fråga bara.. hur är det med peltier.. jag har förstått att dom drar mycket ström men det går att koppla dom till ett vanligt nätagg..? och i så fall.. hur går det till.. vet inte riktigt hur sladdarna ser ut?

Ja eftersom man brukar driva dem med mellan 12 och 17 volt normalt så kn du driva dem med ett vanligt nätagg till datorer, såvidare nätagget ger tillräckligt med ström..
sladdarna.. ja plus och minus, en röd en svart..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Den drar 24A på 15.2V (~364W), runt 19A på 12V.

Radiatorn i vapochill paketet kommer inte räcka till..

Det finns väll inga nätagg som klarar 24A inne i mitt nätagg sitter det en säkring men jag tror inte att den är på 24A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snouser
Det finns väll inga nätagg som klarar 24A inne i mitt nätagg sitter det en säkring men jag tror inte att den är på 24A

Ta och skaffa dig lite elkunskaper vetja..
Säkringen som sitter i nätagget är tillför inspänning, alltså här i sverige då 230V växelström..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snouser
Det finns väll inga nätagg som klarar 24A inne i mitt nätagg sitter det en säkring men jag tror inte att den är på 24A

Säkringen sitter på 230V växelspänningssidan och jag tror inte du behöver ett nätagg som får dra 5.5kW

Det finns datornätagg som klarar 35A på 12V linan, men man bör tänka på att kablarna klarar det inte sen använder man för det mesta inte ett datornätagg och det är inga problem att hitta agg som ger 25A på 12-15V för runt en tusenlapp.

Permalänk
Medlem

Ursäkta tt jag hoppar in i tråden så här sent men, jag undrar om de har någon betydelse vilkn temp vattnet ligger på. Om man bara ska kyla CPU:n så har de väll ingen betydelse lr?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snouser
Ursäkta tt jag hoppar in i tråden så här sent men, jag undrar om de har någon betydelse vilkn temp vattnet ligger på. Om man bara ska kyla CPU:n så har de väll ingen betydelse lr?

Vattnet kanske blir för varmt, vet ej vad som kan hända då iof, fast jag tror nog inte att det blir så varmt om man har bra vattenflöde och en bra radiator.

Permalänk
Medlem

Vad gör en Peltier?
Vad har man för nytta av den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Vad gör en Peltier?
Vad har man för nytta av den?

du kanske skulle ta o läsa igenom tråden?

Permalänk
Medlem

Kan typ slangarna explodera eller nått om vatten temp blir för hög? Om de skulle börja koka i slangarna eller nått.

Jag har nu en 220V pump på 35W som pumpar 1200l/h och en 120 radiator + någon typ av bilradiator lr nått. 2 st 120 fläktar som tar luften in i från coh blåser ut. Funkar de och ha en 155W peltier?

Permalänk
Medlem

Gör det säkert..
Men om du nu har så kass kylning att vattnet börjar bli så varmt att det kokar så har du ingen större nytta av peltiern då man vill ha så kallt vatten som möjligt för att få ner tempen på den kalla sidan av peltiern..

Permalänk
Avstängd

@Storsnusarn: Ni berättar faktiskt inte här direkt vad en paltier gör ;p

@Freden: Den förflyttar värme från ena sidan till den andra, så den kommer ha en kall och en varm sida... Om man då kyler en peltiers varma sida tillräckligt kan den ge minusgrader på den kalla sidan

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ Winchster @ 2500mhz, org 2000mhz. En 512MB Kingtson HyperX minne 250mhz 3,3,3,9, org 200mhz 2,2,2,5. Ratio 1-1. MSI K8N Neo2 Platinum 54G. Radeon 9600SE. Maxtor 40GB och 120GB Wstern Digital.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
läs här så kanske du förstår lite bättre

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_010629_superkylni...

jag har ett 360 som ligger som jag tänkte testa att köra med,så få se om det klarar av det

@QuIzTiD

Här står det ju väldigt utförligt..

Permalänk
Avstängd

Förlåt, kollade bara snabbt igenom posten o tyckte du sagt till han lite väl avsnäsande ;p

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ Winchster @ 2500mhz, org 2000mhz. En 512MB Kingtson HyperX minne 250mhz 3,3,3,9, org 200mhz 2,2,2,5. Ratio 1-1. MSI K8N Neo2 Platinum 54G. Radeon 9600SE. Maxtor 40GB och 120GB Wstern Digital.

Permalänk
Medlem

@ Freden90
ber om ursäkt..