Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Jag kör på original i Gran Turismo Mode, med Medeldäck fram och bak.
Har du ratt eller?

Ratt och 200-300 varv i bagaget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Ratt och 200-300 varv i bagaget

haha ok Misstänkte något sådant. Själv har man inte ens memorerat hela banan

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Under ett 24h lopp eller liknande i Endurance Hall, kan man inte byta mellan b-spec och a-spec under tiden man kör?
Skulle man inte kunna spara mitt i ett sådant lopp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UFO
Under ett 24h lopp eller liknande i Endurance Hall, kan man inte byta mellan b-spec och a-spec under tiden man kör?
Skulle man inte kunna spara mitt i ett sådant lopp?

Man kan byta mellan B- och A-Spec när man går i depå. Man kan inte spara mitt under loppet!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN

Man kan byta mellan B- och A-Spec när man går i depå. Man kan inte spara mitt under loppet!

Hm, hur gör man då?
Jag har på japanska... Jag har testat lite men det lyckas inte.

Jag fick tag på en sida med en massa Screenshots men det fanns inte med där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UFO
Hm, hur gör man då?
Jag har på japanska... Jag har testat lite men det lyckas inte.

Jag fick tag på en sida med en massa Screenshots men det fanns inte med där.

När du går in i depå finns det 4 st menyer du kan skifta mellan. Gå till den längst ner och ändra den ett snäpp åt höger. KLART

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN

När du går in i depå finns det 4 st menyer du kan skifta mellan. Gå till den längst ner och ändra den ett snäpp åt höger. KLART

Hm, det är väll typiskt. Jag har bara 3st att välja på i depån. Fram och bak däck, samt tankning (tror jag).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UFO
Hm, det är väll typiskt. Jag har bara 3st att välja på i depån. Fram och bak däck, samt tankning (tror jag).

Kolla igenom options etc. om du kan hitta något där!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det inte gick i japanversionen. Var en av småsakerna som fixades till US och EU-versionerna. Att byta mellan A och B-spec i depån alltså.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Sötast

Ungefär hur långa är laddningstiderna för banor och liknande när man kör på DVD versionen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ungefär hur långa är laddningstiderna för banor och liknande när man kör på DVD versionen?

Finns det någon annan version, haha?

På mitt är det väl runt 5-6 sekunder!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Hedersmedlem

laddningstiderna är väldigt olika beroende på var i spelet man är. Kör man en cup och väljer nästa lopp direkt så tar det bara ett par sek så är nästa bana laddad.
Laddningstiderna är helt acceptabla, känns lite segt ibland på några av menyerna men annars bra.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Finns det någon annan version, haha?

På mitt är det väl runt 5-6 sekunder!

Mjo det finns det, så snabbt? gissade på 10-15 sek...

Permalänk

Hade älskat spelet om det inte vore för ljudet. Motorljuden är äckligt dåliga.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Inaktiv

Vad är det som är så dåligt med motorljuden? Nog kan de vara lite bristande vid låga frekvenser, men ta en Honda S2000 eller en NSX för den delen. Låter ganska exakt som den låter i filmer med Best Motoring t ex, eller om man skulle få chans att lyssna på den i verkligheten. Man kan t.o.m höra deras VTEC-system sparka in vid ett visst varvtal. Ljuden är bra och de flesta av de är autentiska, tycker inte det finns något att klaga på egentligen...
Vill man höra riktigt vrål får man väl sätta sig i bilen i verkligheten, eller ha förhoppningar om att Forza Motorsport är än bättre än GT4 på motorljudspunkten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Vad är det som är så dåligt med motorljuden? Nog kan de vara lite bristande vid låga frekvenser, men ta en Honda S2000 eller en NSX för den delen. Låter ganska exakt som den låter i filmer med Best Motoring t ex, eller om man skulle få chans att lyssna på den i verkligheten. Man kan t.o.m höra deras VTEC-system sparka in vid ett visst varvtal. Ljuden är bra och de flesta av de är autentiska, tycker inte det finns något att klaga på egentligen...
Vill man höra riktigt vrål får man väl sätta sig i bilen i verkligheten, eller ha förhoppningar om att Forza Motorsport är än bättre än GT4 på motorljudspunkten.

Köp tex. en supra eller skyline, trimma upp lite. Vid en viss gräns slutar de låta som bilar och mer som UFO'n.
Du kan nästan ta vilken av de snabbare bilarna som helst och när du står på startplattan, varva upp motorn till max och släpp osv... Nästan pinsamt dåligt.
Men jag håller med om att många av originalbilarna låter skapligt.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Inaktiv

Ja, men då börjar vi tala om bilar som är modifierade. Skippa racing transmissionen, skippa nytt luftfilter, sådant som modiferar ljudet. Håller med om att detta var bättre gjort i GT3. Men man kan ju inte förvänta sig att de skall ha 750 bilar med bra ljud, som dessutom skall låta bra när de är trimmade. På vissa bilar fungerar det antagligen bra, på andra mindre bra. Antar att det är en generell förändring de gör på ljudet när du t ex installerar en muffler...
Men men. Kan de i framtida spel förbättra det än mer så klagar jag inte, men GT4 kräver faktiskt ett erkännande för den kvalité det ändå håller. GTR t ex, är ju bättre, hands down, men så inkluderar det också bara 1/20 av antalet bilar i GT4

PS. Inte långt kvar till Forza nu. Skall bli spännande att se hur annorlunda spelupplevelsen är mot den i GT4. Tycker det är kul att de satsat på lite nya koncept..

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft spelet typ en månad, har inte spelat mer än första körkortet, tills idag, för nu har jag Logitech Driving Force Pro (GT-Ratten)

nu ska här spelas

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Solstice vart köpte du ratten?

EDIT: nm såg att du redan postat länkarna på föregående sidan=)
Wow bara 1100 kr. Trodde den skulle kosta mellan 1600-1800=)

Hur känns ratten då? Kan man växla med paddlarna bakom ratten ifall det finns några?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Ja, men då börjar vi tala om bilar som är modifierade. Skippa racing transmissionen, skippa nytt luftfilter, sådant som modiferar ljudet. Håller med om att detta var bättre gjort i GT3. Men man kan ju inte förvänta sig att de skall ha 750 bilar med bra ljud, som dessutom skall låta bra när de är trimmade. På vissa bilar fungerar det antagligen bra, på andra mindre bra. Antar att det är en generell förändring de gör på ljudet när du t ex installerar en muffler...
Men men. Kan de i framtida spel förbättra det än mer så klagar jag inte, men GT4 kräver faktiskt ett erkännande för den kvalité det ändå håller. GTR t ex, är ju bättre, hands down, men så inkluderar det också bara 1/20 av antalet bilar i GT4

PS. Inte långt kvar till Forza nu. Skall bli spännande att se hur annorlunda spelupplevelsen är mot den i GT4. Tycker det är kul att de satsat på lite nya koncept..

Vad är det för nytt koncept i Forza?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Inaktiv

Regionsystemet med rarity. Möjlighet att ändra bilens yttre vilket ger skillnader i aerodynamik. Bättre möjligheter för online-spel. Mer licenserade kvalitétsbilar som Ferrari och Porsche t ex. Skiljer sig antagligen inte så kraftigt som Enthusia gjorde mot GT4, men kommer nog finnas en hel del godbitar. Ser fram emot det med spänning...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axon_992
Solstice vart köpte du ratten?

EDIT: nm såg att du redan postat länkarna på föregående sidan=)
Wow bara 1100 kr. Trodde den skulle kosta mellan 1600-1800=)

Hur känns ratten då? Kan man växla med paddlarna bakom ratten ifall det finns några?

Jag köpte den på elgiganten i jönköping, enda affären i sverige jag vet om som har den, inklusive webshopar.

fick dock ge 1395:- för den.

Vet inget om inställningar, jag kör på original

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Regionsystemet med rarity. Möjlighet att ändra bilens yttre vilket ger skillnader i aerodynamik. Bättre möjligheter för online-spel. Mer licenserade kvalitétsbilar som Ferrari och Porsche t ex. Skiljer sig antagligen inte så kraftigt som Enthusia gjorde mot GT4, men kommer nog finnas en hel del godbitar. Ser fram emot det med spänning...

Möjlighet att ändra bilens yttre finns i GT4 med. Men det finns ändå fler bilar till antalet i GT4.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Inaktiv

Dock inte till den utsträckning som Forza kommer att erbjuda. Blir en proffsigare variant av NFSU där varje del påverkar aerodynamiken, och varje del är från en licenserad aftermarket-tillverkare.
Visst, finns fler bilar i GT4, och jag försvarar eller förespråkar inte Forza på något sätt. Tvärtemot, är ett GT4-fan och har försvarat urvalet av bilar på flertalet forum, bl a här på Sweclockers. Finns många guldkorn i GT4, bland annat är Grupp C och LMP-bilarna högst intressant, i varje fall för mig.
Men det går inte att neka till att det skall bli förbaskat roligt att ratta Ferraris och Porsches för första gången i ett seriöst racing sim till konsol.

Blir det bara hälften så bra som GT4 så kommer det fortfarande bli ett jävligt roligt spel tror jag, och dessutom lite omväxling till det ständiga GT4-spelandet. Ser som sagt fram emot det med spänning...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Dock inte till den utsträckning som Forza kommer att erbjuda. Blir en proffsigare variant av NFSU där varje del påverkar aerodynamiken, och varje del är från en licenserad aftermarket-tillverkare.
Visst, finns fler bilar i GT4, och jag försvarar eller förespråkar inte Forza på något sätt. Tvärtemot, är ett GT4-fan och har försvarat urvalet av bilar på flertalet forum, bl a här på Sweclockers. Finns många guldkorn i GT4, bland annat är Grupp C och LMP-bilarna högst intressant, i varje fall för mig.
Men det går inte att neka till att det skall bli förbaskat roligt att ratta Ferraris och Porsches för första gången i ett seriöst racing sim till konsol.

Blir det bara hälften så bra som GT4 så kommer det fortfarande bli ett jävligt roligt spel tror jag, och dessutom lite omväxling till det ständiga GT4-spelandet. Ser som sagt fram emot det med spänning...

So you're my friend after all. Fan, men nu vill jag ha en Xbox så jag kan köra båda spelen

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Fan va man blir sugen på att skaffa en ratt nu då, synd bara att det är så dyrt.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag grina... fick hem driving force pro ratten idag.. å gissa om inte save gamesen blir corrupta... 61% åt Helvete aja blir till å köra om med ratten då!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

sorry men hahahaha

Permalänk
Medlem

men va har folk för bilar då som favvo?? själv är jag nöjd med mon Cadillac Cien 02 med 1011 hk brm brum...fan kommer nästan upp i 400 knutar antar att ni andra har feting bilar...:D

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Inaktiv

Honda NSX-R, Honda S2000 och Sauber C9