Far Crys editor Sandbox --- Hjälp! (Bilder)

Permalänk

Far Crys editor Sandbox --- Hjälp! (Bilder)

Hade tänkt sätta mig in i någon editor för att lära mig göra egna banor till något spel och Sandbox kändes lättast och roligast att arbeta med, plus att jag gillar Far Cry

Började med att ladda ner en manual och tog det lugnt och metodiskt från början.

Fattade hur man skapade ett fint landskap perfekt. Likaså hur jag sätter ut växtligheten. När jag sedan kommer int på "Objekts" blev det lite svårare men efter någon timma började jag känna mig hemma.
Slutligen kommer delen då man ska sätta ut fiender och AIn.

Problemet är att det finns så många olika sätt att göra det på och jag får inget av dom att funka.

Här är några bilder som visar hur de olika sätten ser ut:

Här kan jag välja från Entity library men gubbarna får inga vapen och kan på så sätt inte göra något. Kan varken ställa in liv eller skada på honom.

Entity i menyn istället. Inte heller något vapen men finns massa grejer att ändra, till exempel liv. Ändrar jag livet från 100-500 blir det dock ingen skillnad, de tål lika mycket. Var är felet?

Testar och väljer en Muterad apa i Entitymenyn och då får jag inte fram någon modell. Varför då?

Jag vill alltså veta vilket av dessa sätt jag ska använda och hur jag ändrar livet och skadan på gubbarna.

Undrar även om någon som har en bra manual?

Permalänk

Re: Far Crys editor Sandbox --- Hjälp! (Bilder)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama

Undrar även om någon som har en bra manual?

Har du kollat Sandbox-manualen som följer med SDK?

Kan inte hjälpa dig med något annat tyvärr.