"Muslagg" i Battlefield/SH

Permalänk

"Muslagg" i Battlefield/SH

Eftesom jag inte kunnat räta ut problemet själv så vänder jag mig hit.
Dvs allt som har med google och sökning är redan gjort.

Nu till problemet.
I alla fps spel som jag kör så känns det som att musen inte riktigt hänger med i rörelserna. Detta innebär att man sitter och spänner musklerna i armarna för att kompensera detta och det är drygt och ger frutansvärt dålig accuracy i spelen,

Jag har testat lite olika saker. Dels att uppdatera berörda enheters drivrutiner samt att fippla omkring lite på minnena. Alla usb enheter utom mus har också dragits ur men inget har hjälpt.
Jag står och ser ut lite som ett fån för jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara för fel.

Om någon har den minsta idee om vad det kan vara så posta gärna dom. Alla är välkommna.

Lite specs på burken kanske hjälper:
AMD 64 3200
Radeon 9600 256
1gb 400 dualchannelminne
120Gb samsung med 8Mbcache. (kan vara läsfel?)

Skriv om ni vet eller har några ideer.
Tack.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk

tror inte det går att göra nånting åt, det är nog spelet..om du inte har spelat de förr utan att det har varit så vill säga

Permalänk

Själv tycker jag att det alltid varit så, du får vänta och se om BF2 har bättre mus accuracy

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk

Nope. Stängde av en så banal sak som Vsync för både opngl och 3d.
Funkar klockrent nu. Disinkt och fint. Testa det ni också.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk

aha okej, kanske borde testa det. Fast jag tycker utan vsync så känns spel hackigt att lira.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk

Tja. Har aldrig tänkt på det. bara man slipper muslagget så.
Det förstör hela spelet.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

det beror på att du har för låg fps och vsy,c kör 85/100 hz så funkar de fint

Permalänk
Avstängd

Kanske dåliga drivrutiner till din mus, testat att uppgradera? för varför skulle vsync påverka musen? tycker det låter konstigt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64