Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Crackare - en som tar Crack. Höö-höö. Dålig jag vet.

Man hade ju hotat den där Henriks barn oxo. DET däremot tycker jag är över gränsen.

Har för mig de va så att hans unge/ars mobilnummer stod i hans namn på "hitta" eller "eniro" eller något... kan ju bara va så att någon trodde de ringde till han...

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
blaj? de har iaf minst 1 st...

Menade inte att just det var 'blaj', mer att hela inslaget var de sista dagarna tjat, samt en massa annan dynga. Men dom har säkert andra infiltratörer osså - dom har ju obegränsat med pengar. Enda som inte jag hade hört var att Jens of sweden & Jonas Birgersson hade JO-anmält dom.

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
patchare

Eh, nä...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Crackare - en som tar Crack. Höö-höö. Dålig jag vet.

Man hade ju hotat den där Henriks barn oxo. DET däremot tycker jag är över gränsen.

Att skicka hot till Hr Pontén är illa bara det, att hota hans barn är faktiskt oförsvarligt...
Det ger oss hederliga pirater dåligt rykte och ja, det är inget jag alls tycker är ok...

Skicka sms till Pontén där man talar om för honom vad man tycker om honom är en sak...

Permalänk

Verkar som servrarna tillhörde TFT för de ska lägga ner nu, fy fan va synd!

http://web.telia.com/~u48513918/Tft-statement.nfo

EDIT: De gav ut denna också *bort*

Redigerat av Denniz PoP: Tänk på vad du länkar till.

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk
Medlem

jag skulle tippa på att anledningen till att sidan fortfarande är hackad (crackad) är för att ingen på apb vill gå ner till bahnhof och få det fixat ;P

btw, har ni kollat källkoden till www.antipiratbyran.com ?
dom lär ju ha ansträngt sig ganska så friskt med att göra den svårläst =P

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Ett och ett halvt dygn... hehe
Men stackars Henrik går ut som någon jävla Charlotte Pirelli och gråter i pressen om hur dumma alla är:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,617116,00....

btw
"Arga Unga Hackare // 2k5 // revenge is sweet"
2k5 är väl ändå inte 2005 utan snarare 2*k*5 = 2000*5 = 10000 men de kanske är för arga eller för unga för att räkna

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ipren_kungen
2k5 är väl ändå inte 2005 utan snarare 2*k*5 = 2000*5 = 10000 men de kanske är för arga eller för unga för att räkna

Jo, men nu är det ju så att man nuförtiden förkortar året så på internet tydligen.

Permalänk
Medlem

Det var fler än bara TFT som fanns där.

Och varför är alla så arga. Det kommer som nån överraskning att man inte får dela med sig skyddat material.

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ipren_kungen
Ett och ett halvt dygn... hehe
Men stackars Henrik går ut som någon jävla Charlotte Pirelli och gråter i pressen om hur dumma alla är:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,617116,00....

btw
"Arga Unga Hackare // 2k5 // revenge is sweet"
2k5 är väl ändå inte 2005 utan snarare 2*k*5 = 2000*5 = 10000 men de kanske är för arga eller för unga för att räkna

Ahahhaa, jag tror jag dör. Människan är ju otrolig.

"- Genom att likna oss vid Stasi piskar de upp debatten. De bär en del av ansvaret för hoten, enbart för att de vill tjäna pengar, säger Henrik Pontén."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Ahahhaa, jag tror jag dör. Människan är ju otrolig.

"- Genom att likna oss vid Stasi piskar de upp debatten. De bär en del av ansvaret för hoten, enbart för att de vill tjäna pengar, säger Henrik Pontén."

Men grattis! Som inte filmbolagen/musikbranschen vill tjäna pengar på att Mr Henrik Pontén leker Stasi, det är väl samma sak isåfall ...?

Permalänk
Medlem
Citat:

btw
"Arga Unga Hackare // 2k5 // revenge is sweet"
2k5 är väl ändå inte 2005 utan snarare 2*k*5 = 2000*5 = 10000 men de kanske är för arga eller för unga för att räkna

Att skriva 2K5 är korrekt men det betyder inte 2005 eller 10000. Inom elektronik använder man det för att ange motstånd t.ex. och betyder då 2,5 K alltså 2500. Man sätter helt enkelt den storhet som används istället för kommat för att spara plats och skriva det så kort som möjligt.

Fast jag tycker nog att det funkar bra att skriva 2k5 eftersom alla fattar det ändå även om man bara sparar ett tecken på det vilket gör det hela onödigt om man bortser från nån sorts internet coolskrivnings historia.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Ahahhaa, jag tror jag dör. Människan är ju otrolig.

"- Genom att likna oss vid Stasi piskar de upp debatten. De bär en del av ansvaret för hoten, enbart för att de vill tjäna pengar, säger Henrik Pontén."

Skulle precis citera det där.

Jo, jag tycker verkligen synd om honom. Det kan inte vara en slump att just han är jurist för APB. Ta in en korkad jävel, erbjud honom en fin summa pengar för att sitta som frontfigur, se till att han inte vet något, för folk som inte vet något ifrågasätter heller inget. Han är ju perfekt för jobbet onekligen.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
jag skulle tippa på att anledningen till att sidan fortfarande är hackad (crackad) är för att ingen på apb vill gå ner till bahnhof och få det fixat ;P

btw, har ni kollat källkoden till www.antipiratbyran.com ?
dom lär ju ha ansträngt sig ganska så friskt med att göra den svårläst =P

nej.. snarare för att dom inte kan ta tillbaka sin sida pga att dnsen pekar på en server på andra sidan jordklotet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
nej.. snarare för att dom inte kan ta tillbaka sin sida pga att dnsen pekar på en server på andra sidan jordklotet.

Och att APB inte är är teknisk kontakt för dns-ändring...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Och att APB inte är är teknisk kontakt för dns-ändring...

mjo.. jag vet

Permalänk
Medlem

Jo, trodde du visste det men ville bara klargöra för dom som inte visste...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Ahahhaa, jag tror jag dör. Människan är ju otrolig.

"- Genom att likna oss vid Stasi piskar de upp debatten. De bär en del av ansvaret för hoten, enbart för att de vill tjäna pengar, säger Henrik Pontén."

Tja, jag tycker inte att det är OK att hota folk, tvärtom - men när man som privatrperson i en förening börjar jaga brottslingar och skaffa sig egna infiltratörer, så får man nog tyvärr räkna med sånt. Det tycker jag att han själv skulle kunna räkna ut och det är ju bl a därför vi har ett polisväsende i det här landet. Polisen är till för att vi ska slippa sådana här situationer och en jurist borde veta bättre än att lösa brott på egen hand. Som man bäddar får man ligga.

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjens
Tja, jag tycker inte att det är OK att hota folk, tvärtom - men när man som privatrperson i en förening börjar jaga brottslingar och skaffa sig egna infiltratörer, så får man nog tyvärr räkna med sånt. Det tycker jag att han själv skulle kunna räkna ut och det är ju bl a därför vi har ett polisväsende i det här landet. Polisen är till för att vi ska slippa sådana här situationer och en jurist borde veta bättre än att lösa brott på egen hand. Som man bäddar får man ligga.

Och att avlöna folk som begår brott och stöder brott och provocerar fram brott etc. är ju helt sjukt.
Polisen får inte ens köpa knark av en person och sedan anhålle denne för knarkbrott...

Men APB får tydligen avlöna folk som begår brott i flera månaders tid för att sedan sätta dit någon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Och att avlöna folk som begår brott och stöder brott och provocerar fram brott etc. är ju helt sjukt.
Polisen får inte ens köpa knark av en person och sedan anhålle denne för knarkbrott...

Men APB får tydligen avlöna folk som begår brott i flera månaders tid för att sedan sätta dit någon...

lär dom inte få ... om det e sant lär APB åka dit snarare än bahnhof, snacka om att hugga av sin egna svans ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
lär dom inte få ... om det e sant lär APB åka dit snarare än bahnhof, snacka om att hugga av sin egna svans ...

Om dom nu inte får det så komemr dom att få nån form av straff då...

För sant är det, till vilken grad är svårt att säga eftersom APB inte säger ett skit och informationen man får från andra håll antingen är skitsnack eller väldigt knapphändig...

Men att personen ifråga är avlönad av APB är klart, det har dom själv sagt, och att han bedrev och uppmuntrade piratkopiering är ju i sig en självklarhet då det är enda sättet att komma in i dom kretsarna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Om dom nu inte får det så komemr dom att få nån form av straff då...

För sant är det, till vilken grad är svårt att säga eftersom APB inte säger ett skit och informationen man får från andra håll antingen är skitsnack eller väldigt knapphändig...

Men att personen ifråga är avlönad av APB är klart, det har dom själv sagt, och att han bedrev och uppmuntrade piratkopiering är ju i sig en självklarhet då det är enda sättet att komma in i dom kretsarna...

bara polisanmäla så kommer väl polisen o gör husransakan, eller gör inte polisen sånt hos sina polare APB?

Permalänk

Nja sin svans klarar dom nog... inte ens APB är så korkade att de tror att de kan dömma någon på detta sättet, hela poängen med tillslaget är alla skriverier och att de kontakar media och framställer sig själva som någon slags utsatt, hotad och godhjärtad organisation som bara försöker sätta dit grova brottslingar för samhällets bästa...

Fallet är ju så att de gör deras röst hörd när de går ut i tidningarna och ljuger om att de har stor chans att få någon dömd och eftersom piraterna inte har någon sådan slags organisation (närmast man kommer är la piratebay) och inte gör oss hörda kan de ljuga och förvränga hur mycket de vill.
Och våga inte tro att jag bara är melodramatisk för detta är precis vad de gör när de säger att de ska sätta dit alla som piratkopierar för de vet att med nuvarande lagstiftning går inte det och att fjanten Pontén framställer sig som en riddare i skinande rustning i Aftonbladet är också en mycket noga utstuderad taktik.

Om de framställer oss (piraterna) som "the bad guys" och sig själva som "the good guys" så hoppas de att de kan vända politikernas opinion mot oss, för som de e nu så skulle att skärpa lagstiftningen ha lika stort stöd som alkohol förbudet hade när de kom... själva tillslaget tjäner de på av 2 anledningar:
1) Folk blir förbannade och hackar och hotar vilket är bra för dem enligt ovanstående.
2) Även om de flesta fattar att så här får de fan inte bete sig så kan tillslaget skrämma en del fjortisar från att våga tanka - att de arbetar med skrämmsel och propaganda är inget nytt och t om Hitler var diskretare med sin propaganda... de borde kanske lära sig hur man skall använda sig av propaganda innan de försöker använda den för det de håller på med nu är ju snarare löjjeväckande än avskräckande...

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk

Hoppas han får bra betalt när han jobbar på APB.

Skälv tycker jag att ja är ganska oskyldig på nätett. Har haft strul med Polisen många gånger .Bla Skadegörerlse,Inbrott,Stöld,Olovlig körning med bil..m.m Setatt i Sveahovrätt i stohlm .bla, och nu har man kommit bort från sånt o ser mig inte som kriminell längre när jag tar ner nån film hit o dit för att titta på.

Tror inte Juristen på APB ser sig som kriminell när han Glider fram på Motorvägen i 130 med Märsan.