World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Han menar att det räcker med 4 poäng på imp. frostbolt istället för 5.

Det låter ju bara dumt. Varför i all världen skulle det vara bättre att lägga en poäng i permafrost i stället för att maxa ut imp.fb.-talenten? Antingen maxar man en talent eller också tar man den inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Ingen precis trevligt början av WoW i vilket fall som hällst, vet ej hur länge man orkar spela det här spelet på grund av spelarna... inga trevliga spelare i huvud taget. Jag som trodde L2 hade mycket 'griefing' i början av spelet men WoW tar priset 100 ggr om.

Hoppas innerligt det blir bättre.

----

Det blir mycket bättre senare. Av någon anledning är nybörjarområdena alltid fulla av idioter. Men ju längre man levlar, desto färre blir de. Jag antar att många CS-fjortisar börjar spela, men faller ifrån när de inser hur mycket tålamod som krävs för att nå lvl 60.

Själv stänger jag alltid av generalchatten i nybörjarområden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airwaz
Talents?

Ja, beror på hur du vill spela och vad du tycker är kul. Du kan pröva dig fram och testa olika builds http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Det finns några bra beprövade builds. Kan dra lite snabbt..

"DM-Ruin" (denna passar väl främst för instanser)
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warlock/tale...

"SM-Ruin" (ren PvP-build som ger hög skada, men man själv är ganska ömtålig)
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warlock/tale...

Eller om man vill köra på Demonology med soul link. Då överlever man det mesta och man samspelar mycket med ens starka pets. Man har däremot inte så hög burst damage precis. Är lite olika spelstilar mellan dom..

Och som jag alltid säger så tycker jag man ska välja vad man själv tycker är roligast. Finns ingen vits att spela något som är tråkigt bara för andra påstår att dom är bra.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

För levling med en warlock rekommenderar jag att lägga poäng i afflictionträdet upp till dark pact. Viktigast är att maxa
improved corruption
improved life tap
amplify curse
fel concentration
nightfall
siphon life
shadow mastery
darkpact

Andra talents kan man välja som man vill, men (improved) curse of exhaustion, suppression,improved drain life, demonic embrace, improved shadow bolt, bane och shadow burn är alla ok.

Permalänk
Avstängd

I pve end-game ska man köra MD/Ruin

Xpa och levla funkar Darkpact och SL builds lika bra imo.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har lust att ge tips på hur man tar ner trashmobsen i AQ40? Som en PreBWL-guild hade vi ganska stora problem med första mobben, vi dog pga dess aoe. Är det bara att börja farma NR-gear eller finns det andra sätt att döda dem på?
Eller ännu hellre tips till hur man dödar General i AQ20. Vi hade lite problem med denna eftersom vi inte hade hjälp av NPCs. Var det en bugg eller var det vi som gjort något fel?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd

När man ska börja lägga ut talents på sin druid som man ska ha feral, vad ska man börja med

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Sen skrev någon att folk kan campa ens corpse i timmar? Det låter ju helt sjukt. Jag har en char på en pvp-realm och har aldrig ens sett någon campa corpse över huvud taget. Å andra sidan är min char där bara 38. Men gör någon det är det ju bara att logga o spela med en annan char. Har någon faktiskt råkat ut för att detta?

Mina två kompisar, lvl 54 och 60, när han 60 lirade hunter, dom la frozen trap på en snubbe i typ 1½ timma!
Finns väldigt många sätt att ganka nån på, går väll att sapa nån också i ett bra tag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Mina två kompisar, lvl 54 och 60, när han 60 lirade hunter, dom la frozen trap på en snubbe i typ 1½ timma!
Finns väldigt många sätt att ganka nån på, går väll att sapa nån också i ett bra tag.

Är de inte diminishing return på Frozen trap...alla frezzing effects ska ju ha det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
Är de inte diminishing return på Frozen trap...alla frezzing effects ska ju ha det

Det borde det inte vara, dom la trap efter trap på honom.
Om det inte är en patch, för nu har den ena rollat warr så det var ett tag sen

Först gick han i en, sen la dom en till precis på han var så vart han än gick så gick han i den, o.s.v.
Kanske nån som kan förklara bättre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
Är de inte diminishing return på Frozen trap...alla frezzing effects ska ju ha det

Nej, man kan freeza någon hur länge som helst.

Roligaste är att lägga en fälla, backa.... lägga en fälla... Aimed shot på den som står i fällan, han kommer direkt i den nya fällan.. fortsätt så här tills den du ska döda, är död!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Det låter ju bara dumt. Varför i all världen skulle det vara bättre att lägga en poäng i permafrost i stället för att maxa ut imp.fb.-talenten? Antingen maxar man en talent eller också tar man den inte.

Därför du inte kommer märka någon skillnad på 2.6 och 2.5 pga lagg och du vinner 1 frostbolt i spam var 25:e frostbolt ungefär och 1 sec mer slow är bättre enligt mig... men men du gör som du vill

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Nej, man kan freeza någon hur länge som helst.

Roligaste är att lägga en fälla, backa.... lägga en fälla... Aimed shot på den som står i fällan, han kommer direkt i den nya fällan.. fortsätt så här tills den du ska döda, är död!

tyckte en hunter i min guild säga att den funkar typ 4ggr sen funkar den inte mer på den gubben.. men om det är sant vet jag inte.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krilless
Fan Aegon, du hänger här.

60 priest på Twilights?
Har en 60 pala, vi har kört strat/scholo osv...

Nää, jag har ingen priest på twilights har dorf paladin på burning legion. Förresten fick vi upp AQ idag, weeii!!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp.

Hjälpte några genom Stockade igår och när jag gick upp ifrån "källaren" till SW så blev min chatt konstig. Jag kan inte skriva något i General,Trade eller LFG. Jag kan alltså inte skriva /4 och få upp "LFG SW blabla". Har testat i alla stora städer och det fungerar inte där men går jag ut från dessa platser fungerar allt igen. Vad tror ni kan vara problem?

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
tyckte en hunter i min guild säga att den funkar typ 4ggr sen funkar den inte mer på den gubben.. men om det är sant vet jag inte.

Hur vet han det? Om någon fastnat i fällan 4 ggr så är den död.
Eftersom dom la in 1 min cooldown mellan paladiners sköldar räknar jag iskallt med att det kommer bli så att freeszing trap och FD kommer dela samma cooldown så småningom. Ingen mer chain trapping.
Skall man vara ärlig....hunters är helt äckligt OP i PvP nu för tiden. Meele trappar man tills dom dör, casters äter petet upp.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det är givetvis dimishing returns på traps samt delas med scatter shot t ex.
Concussion shot har väl också cooldown om jag inte missminner mig.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Min hunter är Marksman-speccad och mitt pet äter då inte upp några casters, har jag tur så kommer mitt pet up i 50dps. Och ifall fienden skulle springa kommer den inte ikapp

Fast o andra sidan behöver jag inte mitt pet i PVP, använder sällan det faktiskt.

Var ganska kul när man var Beastmastery-speccad, tills folk kom på att man kan döda petet ganska enkelt och sen döda huntern :0

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Nää, jag har ingen priest på twilights har dorf paladin på burning legion. Förresten fick vi upp AQ idag, weeii!!

Bleh alliance var ju seega. Horde var klara långt innan.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
Chansen att det blir "nerfat" är väl betydligt större om du lägger upp en film på warcraftmovies eller dylikt än om du bara berättar här hur du gör =P

Jo men det gör ju inget när jag är färdig

Fin avatar du har förresten :>

Minilastas: om man jämför 5p imp frostbolt mot 4p så castar man ändå 3.3% långsammare när man bara har 4p, så 5p är DEFINITIVT värt det för pve (bättre än piercing ice t.om. för att öka dmg output).

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Bleh alliance var ju seega. Horde var klara långt innan.

visst..bara en dag

Permalänk
Medlem

Tack för uppbackningen med isfällan, det ska fungera eftersom dom gjorde det i en timma på en snubbe!
Det är riktigt irriterande!

Även om den ena personen blir anfallen är fortfarande den andra utanför combat (och kan lägga en isfälla)

ReDog: Körde mot en mage nyss, som sheepade min björn och kvar stod jag som ett jäffcla fån och blev sönder spellad
Men det kanske är lättare på lvl 60

Nalta: Den hunter har rätt fel, i PvP är den trapen dödsviktig mot warrs, och då använder man den flera än 4 ggr

Permalänk
Medlem

Jag testar igen!:P

Fortfande ingen som kan tänka sig att ge bort en 10 dagars trial?

Snälla:D

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
visst..bara en dag

Jo men betänk att det är mer alliance än horde

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Bleh alliance var ju seega. Horde var klara långt innan.

Mjo fast antalet horde/alliance är ganska jämt på burning legion...

Horde:
Total: (1408000 / 1408000)

Alliance:
Total: (2442000 / 2442000)

Så vi har ju liiite mer grejer att lämna in

Permalänk

Helvete, varför hör jag inte hovslag?

Helt tyst när jag rider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Helvete, varför hör jag inte hovslag?

Helt tyst när jag rider

Du kanske har stängt av "enable sound at character" så att du får ljudet från det ställe kameran är på istället för din karaktärs position? Prova att zooma in så långt det går när du rider och lyssna om du hör något.
Går att stänga av/på i sound options.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Det är diminishing return på freezing traps, frostnova och frostbolt slow osv...
Blir nån immun så varar det i 15 sekunder, lär ju knappast hända hunters eftersom det är 15 sec cooldown på traps.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Tack för uppbackningen med isfällan, det ska fungera eftersom dom gjorde det i en timma på en snubbe!
Det är riktigt irriterande!

Även om den ena personen blir anfallen är fortfarande den andra utanför combat (och kan lägga en isfälla)

ReDog: Körde mot en mage nyss, som sheepade min björn och kvar stod jag som ett jäffcla fån och blev sönder spellad
Men det kanske är lättare på lvl 60

Nalta: Den hunter har rätt fel, i PvP är den trapen dödsviktig mot warrs, och då använder man den flera än 4 ggr

*Fördomsprofilen har reserverat inlägg*

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

Vad skulle ni rekomendera för yrken till en Warlock?.. Vill tjäna lite pengar på de också.

Enchanting eller Tailoring har jag funderat på, enchanting verkar lite kul iaf.. men villket av dom 2 är bäst för en warlock?... Jag menar är det värt att ha tailoring för att göra cloth rustningar eller kan man hitta/köpa bättre?

Kan man tjäna nå pengar på dom 2 eller måste jag välja till mining eller skinning också för att tjäna nåt?..

Vad är bäst för att tjäna pengar?

/bow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Senaste dagarna har jag sysselsatt mig med en imba farmtaktik, hade drygt 700g för ~10 dagar sedan och sitter nu på i runda slängar 1600g (15h farmande - hemligt var det är men kan säga att det har med mages att göra x))

Ja, vi vet alla hur det går till. Mass grind i Scarlet Monastery.

För er intresserade: http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=15023

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)