World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Re: channels

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.Ekström
ja vet inte vad som har hänt men min LookingForGroup channel har hamnat på /5, men ja vill ha den på /4. Ja har testat med /leave LookingForGroup o sen joina igen men de funkar inte. Nån som har en lösning?

Inte så att du är i kanalen WorldDefence?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Finns det en omröstning för horde & alliance på Sweclockers?
Kan hända att jag har missat den, men annars vore det kul att se vilket håll swec är lagt på

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att det pekar åt alliance..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Jag skulle gissa att det pekar åt alliance..

Jag tycker också att det känns så, men är det inget som vet om det finns en omröstning eller ej, för annars skapar jag en eller något

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Hej kära WoW vänner

Tänkte lite på recept vapen bara o så:

http://www.thottbot.com/?i=3660

Har funderat på den där, och på serverN kostar den ca 15-17g (AH), tror ni inte det är mera värt då att försöka få ihop allting själv?
Nån som har några tips? Vissa saker är rätt dyra, tex Rubinerna, typ 1g per st!
Men tror ni endå det blir billigare om man gör det själv?

Pengar är inga problem men går det att spara så är jag nöjd, har 40g AtM

Så vad tror ni? Är det nått att satsa på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karde
Stiliga unitframes du hade

Lust att säga vilken mod det är?

Ser ut som NurfedUI

Permalänk
Medlem

Nu blev äntligen Ravencrest klar med War effort, 5 dagars väntan kvar, blir fint, kan öppnas från 1600 på Fredag, sitta i AQ hela helgen ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Finns det en omröstning för horde & alliance på Sweclockers?
Kan hända att jag har missat den, men annars vore det kul att se vilket håll swec är lagt på

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47770...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46942...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46207...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Nu blev äntligen Ravencrest klar med War effort, 5 dagars väntan kvar, blir fint, kan öppnas från 1600 på Fredag, sitta i AQ hela helgen ^^

yep , blir gött som fan Vem är du btw ?// Kjalve - Untamed

Permalänk

Kan man flytta karaktärer utanför de officiella migrationtillfällena?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Allright. Lirar horde i vanliga fall som sagt men har planer på att göra roguen till min main...halvt i varje fall.

Har sett lite DiE-folk springa omkring givetvis, vad heter du?

För övrigt gillar jag Trollbane som server. Bra priser på AH, trevligt folk, och aldrig sådant sjukt lag som vi har på Burning Blade.

Precis som på forumet, trevlig server ja, men är lite för sega på att öppna aq :).

Karde: Nurfed unitframes, kör dock inte med allt som följer med nurfed.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Snyft, min server är bara på 85%. Dock påverkar det inte mig som bara är lvl 39

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
yep , blir gött som fan Vem är du btw ?// Kjalve - Untamed

Korize - mt(1/2, vi delar ) i borked

Permalänk
Medlem

Villket yrke är bäst för Warlock?.. vill tjäna lite pengar också.. funderar på Enchanting eller Tailoring, villket är mest värt att ha som Warlock?..

För jag antar att jag bör ha ett insammlings yrke också för att tjäna nå pengar?

Mining eller skinning? Vad ska man ta? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Villket yrke är bäst för Warlock?.. vill tjäna lite pengar också.. funderar på Enchanting eller Tailoring, villket är mest värt att ha som Warlock?..

För jag antar att jag bör ha ett insammlings yrke också för att tjäna nå pengar?

Mining eller skinning? Vad ska man ta? :/

Kör herbalism och skinning fram till 40-50 nångång, sen byter du till tailoring och enchanting. Det är mitt råd.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag vill göra ett macro som byter mellan 2H till 1H + sköld. den delen funkar men hur ska jag göra för att flytta vapnen till specefika platser i väskorna?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Undrade lite om vad olika "weaponspecs" har för misschance och hitpenalty etc.

Jag är rätt säker på att när man dual wieldar så får man -25% chance to hit.
Och att med 2Hands vapen så är det -5% eller något sådant. Men hur är det med pilbågar? Räknas det som ett 2handsvapen och får samma penalty som dem?
Bekräfta/rätta mig gärna, vill veta om jag har rätt uppfattning eller inte, länka också gärna till någon sida som förklarar hur det fungerar.

Jag är kass på att förklara saker så hoppas ni förstår vad jag menar

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Korize - mt(1/2, vi delar ) i borked

aa nu när du säger det känner jag igen ditt namn

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara: Hur funkar det att göra WoW-filmer med en xp 2400+ 1024mb ram och ett 9700? Jag gissar att fraps inte är nåt alternativ, men vilka "lättare" program finns?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nej, men tackar, min kära herre

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Jag har problem med mina addons, jag har den där Titan, som gör att jag ser cordinater osv.. när jag tex ska hoppa upp på min mount så ser jag inte den där mätaren som kommer upp som visar hur lång tid det tar innan jag kommit upp på min mount, ni förstår säkert..

Den mätaren blir gömd mellan alla mina skills när jag har igång titan addonen, går detta att lösa på nå vis? :/

Permalänk
Medlem

Hur bindar jag något jag har i en backpack i ett macro?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Vilken addon skall man ha om man bara vill flytta runt lite på placeringen av action bars, map, target o.s.v.
Alltså ungefär som man kan flytta på chat fönstret och raid grupper.

hmm bilden kanske förklara vad jag menar (det rödmarkerade vill jag kunna flytta på alltås )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Vilken addon skall man ha om man bara vill flytta runt lite på placeringen av action bars, map, target o.s.v.
Alltså ungefär som man kan flytta på chat fönstret och raid grupper.

hmm bilden kanske förklara vad jag menar (det rödmarkerade vill jag kunna flytta på alltås )
http://www.infernis.net/images/48.jpg

MoveAnything!
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=601

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Beast Mastery is the way to go om du ska lira PvP, BM och Survival. Visst, jag som MM kan skita ut tonvis av skada, inte ovanligt att jag two-shottar både mages och rogues. Men överleva? Knappast. Ska du ha huntern som PvP-karaktär så är det BM/Survival som gäller. Har själv inte provat de nya talentsen i de träden så jag kan inte ge dig en "såhär ska du specca"-länk. Och det är ju inte roligt heller eller hur? Man ska ju trivas med sin build, inte gå på det andra säger är bra. Ska du däremot köra PvE så är det en lite mer utspridd buil som gäller. Jag har 5/36/10, den hittar du här: PvEFTW!!

En möjlig (är inte alls säker på den här, jag har ju inte PvP-speccad, och har aldrig varit heller så )PvP build är: PvPFTL!!

Visst BM/Surv duger i PvP men när man börjar få bra gear slår Surv/MM allt imo, har testat alla möjliga builds men denna tycker jag är bäst i PvP:

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det var underligt. När jag lirade som mest på min hunter för ett par tre veckor sen var det inte så. Första höll 20s~, andra 10~. Men nu blandar jag kanske ihop Frost Trap med Freezing Trap.

Snart lvl 40 med min rogue på Trollbane föresten, någon som lirar alliance där?

Jag lirar på Trollbane. Asterix på alliance sidan, medlem av Legion Svea.

Det som är dåligt med Trollbane är att det är 45 minuter kö till BG varje dag

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Undrade lite om vad olika "weaponspecs" har för misschance och hitpenalty etc.

Jag är rätt säker på att när man dual wieldar så får man -25% chance to hit.
Och att med 2Hands vapen så är det -5% eller något sådant. Men hur är det med pilbågar? Räknas det som ett 2handsvapen och får samma penalty som dem?
Bekräfta/rätta mig gärna, vill veta om jag har rätt uppfattning eller inte, länka också gärna till någon sida som förklarar hur det fungerar.

Jag är kass på att förklara saker så hoppas ni förstår vad jag menar

Jag tror det fins en miss chance på 5% som base på alla vapen, förutom off-hand som har högre. Tror också chance to hit är cappad vid 5% så det är ingen idé att skaffa t.ex. 15% chance to hit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fräsbanan
Jag tror det fins en miss chance på 5% som base på alla vapen, förutom off-hand som har högre. Tror också chance to hit är cappad vid 5% så det är ingen idé att skaffa t.ex. 15% chance to hit.

5% hit mot en mob med samma level som dig själv, högre level så hjälper mer hit chance.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Warrior fick iaf förut 20% extra misschans med dual wield. LVL 63 mobs så är det 7% misschans har jag hört.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Angående Dual wield så funkar det så här:

Du har alltid 5% missrate med main weapon om du har 300 i ditt vapen mot en mob med 300 defence. Ju större skillnad dessto mer ökar detta.

Om du är med i en raid guild som slåss mot lvl 63 mobs så har dom 315 defence och därav krävs det ungefär 7-8% +to hit för att neglera detta vilket är alltid rekommenderat att ha som warrior/rogue för att bli av med misses.

Offhand däremot får 24% att missa. Så om du har +24% to hit så kommer du ALDRIG missa mot en target som har 300 defence om du har 300 i weaponskill. Att få +24% to hit är dock svårt och för att lyckas så får man antingen vara toputrustad eller gimpa sin karaktär.

Det man skall sträva efter är att ha minst +7/+8% to hit för att inte få misses på special attacker oftast. Rogue's har +5% to hit på talents samt dual wield spec(75% av skadan på offhand).

Jag har just nu +12% to hit på min rogue, och enligt combat statics lr va den heter så har jag ca 3% misses alla dessa är från offhand(inräknad alla mina attacker så misses med offhand är större egentligen), mitt mainhand missar ALDRIG.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.