Fick ComHems bredbandsjack idag... Varför?

Permalänk
Medlem

Precis precis. Så det är ingen nackdel what so ever i ditt fall

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Vi har också fått nya uttag i vårat hus. Dock så tycker jag inte comhem har något internetpaket som passar mig. Dom är ju betydligt dyrare än de flesta adsl leverantörer.

edit: Och bara för att jag går in och kollar nu har dom sänkt priserna. Det billigaste kostar nu 99kr. 8Mbit kostar 339, det finns billigare via adsl. Sen varför envisas med att ha så låg upload, speciellt på mellanpaketet som är 500Kbit/s ner och bara 128Kbit/s upp. Annars hade det kunnat vara ett alternativ.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmor_gas

edit: Och bara för att jag går in och kollar nu har dom sänkt priserna. Det billigaste kostar nu 99kr. 8Mbit kostar 339, det finns billigare via adsl. Sen varför envisas med att ha så låg upload, speciellt på mellanpaketet som är 500Kbit/s ner och bara 128Kbit/s upp. Annars hade det kunnat vara ett alternativ.

Skillnaden mot ADSL är att Comhem kan garantera sina hastigheter bättre. Tror inte det är nån med Comhem 8mbit som sitter och pressar i 6,5 mbit. Däremot så håller jag fullständigt med om att högre upload vore mycket bra.

Permalänk
Medlem

Förr i tiden hade jag inte valt comhem men de är oftast bättre än sina adsl konkurrenter i dagsläget. Dock går det ju inte att jämföra med vdsl 12/9 eller 24/1 om man får i närheten av de hastigheterna. Var jag tvungen att ta en 8/1 eller har en dåligt fungerande 24/1 skulle jag tagit comhem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Jag har också ett comhem utag i vår lägenhet, ingenting som bekommer mig.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

HSB har ju något avtal med både BBB och Com Hem. Så är det iallafall här i Härnösand. Alla(nästan) HSB lägenheter har både fullt uppgraderat Com Hem och BBB fiber (ethernet).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid skaffa dubbla bredbandslinor, ha en trevlig server uppe på BBB linan eller nåt

Permalänk

haha du är ett skämt varför fattar du väll ? om inte så sök lite info sj tänk efter .

Tar det kort om jag har BBB 10/10 och tycker att jag bara behöver 160 kbs/s
Så tar jag ju då naturligt vis comhem det e så dom gör för att få kunder.
Dom har presis som du nyss sa Satt Nya Utag Det har dom gjort hoss min syrra med innan du postar Ett inlägg tänk efter innan med sona frågor så kan man ju tro att du inte är så gammal.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
haha du är ett skämt varför fattar du väll ? om inte så sök lite info sj tänk efter .

Tar det kort om jag har BBB 10/10 och tycker att jag bara behöver 160 kbs/s
Så tar jag ju då naturligt vis comhem det e så dom gör för att få kunder.
Dom har presis som du nyss sa Satt Nya Utag Det har dom gjort hoss min syrra med innan du postar Ett inlägg tänk efter innan med sona frågor så kan man ju tro att du inte är så gammal.

Och just det ska ju verkligen komma från dig av alla?

Permalänk
Medlem

Alla kanske inte behöver 10/10? Sen utrustar dom ju husen med.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

razerrazer: Snälla lägg dig inte i utan att veta vad du pratar om och absolut inte innan du lärt dig läsa/skriva.

Varför klaga, bäst bredband och bäst grundutbud/digital-tv. Skulle jubla om jag slapp kabel-vision som jag har för tillfället men fastighetsägaren är ju bakåtsträvare så jaja. De börjar ju med digital-tv 2006 men lär ta ett bra tag innan man vågar ta den tjänsten från dem. Deras basutbud i dagsläget är ju både snålt och dåligt driftmässigt.

Vare sig nån i bbb fastighet skulle ta comhem eller inte så ökar fastigheterna i värde om det finns fler lev. att välja på. Dom gör det inte om de inte tror de tjänar en slant på det. Trodde vi klarlagt detta tidigare i tråden så vet inte ens varför tråden lever fortfarande.

Uppgraderar ägaren till comhem bb så får de boende automatiskt tv4+ i grundutbudet utan att de som bor där måste skaffa en digital-box (hände mig innan jag flyttade). Dessutom om det är en ägare med många hmm "icke-svenskar" så kan de få in fler minoritetskanaler digitalt. Dessa kanaler får man ingen tillgång till analogt/digitalt i huvud taget i icke bb-uppgraderad comhem-fastighet. Detta är inget försäljningsargument från comhems sida utan kanalerna läggs där det finns plats, dvs i de högre frekvensbanden som bara ges tillgång till om comhem byter ut fastighetsförstärkarna till icke Biltema grejer.

Jag vill ha lite tekniska problem att sätta tänderna i och inget såhärpass självklart

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Phunky om du har det bolaget. varför inte fixa en box. kommer inte i håg namnet men den gör så du får alla kanaller. jag har en son hemma gjord hemma. och när jag hade de hade jag massa betall kanaler.

Comhem har inte mycket i sitt utbud om man inte väljer digital tv det är tv 1 tv2
tv4 tv3 yourosport Z-tv mtv Deiscovery mix tv 5 tv 4 +

UPC/Chello har massa mera dom har ex Discovery channel tv 1 tv 2 tv3 tv 5 Cnn, barnkanalen mtv z-tv yourosport viasat sport 1 Xpressen sport Mezzo
hallmark visat 8 svt 24 tv sydväst , nickjunior + nickolodion. joo det är många flera och där får man alla dom här i det analoga för 150 kr / månaden

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Phunky om du har det bolaget. varför inte fixa en box. kommer inte i håg namnet men den gör så du får alla kanaller. jag har en son hemma gjord hemma. och när jag hade de hade jag massa betall kanaler.

Comhem har inte mycket i sitt utbud om man inte väljer digital tv det är tv 1 tv2
tv4 tv3 yourosport Z-tv mtv Deiscovery mix tv 5 tv 4 +

UPC/Chello har massa mera dom har ex Discovery channel tv 1 tv 2 tv3 tv 5 Cnn, barnkanalen mtv z-tv yourosport viasat sport 1 Xpressen sport Mezzo
hallmark visat 8 svt 24 tv sydväst , nickjunior + nickolodion. joo det är många flera och där får man alla dom här i det analoga för 150 kr / månaden

Ursäkta men deras analog utbud är väl endå ganska stort?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Nja kanske inte som upc's men det är ju Svt1, Svt2, Tv3, Tv4, Tv4+, Kanal5, Z-tv, Mtv, Eurosport, Disc mix, Svt24, Barn& kunnskapskanalen. Godkännt helt klart.

Sedan ingår väl nån lokalkanal och deras tv9 men det är ju bara en reklamkanal. Beror lite på vart man bor också. Vissa fastighetsägare i Helsingborg har ju NRK1 som extrakanal.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

jag hade Comhem innan jag flytta för 3 månader sedan då fans inte barnkanalen eller svt24 analogt Upc ligger något steg före

UPC
- Mezzo

-
Eurosport

-
Viasat Sport

-
24

-
Barnkanalen/Kunskaps

-
CNN

-
Discovery

-
Kanal 5

-
MTV

-
Nickelodeon

-
TV3

-
TV8

-
ZTV

-
Hallmark Entertainment

-
Sportexpressen

-
TV4 Plus
+ massa utlänska kanaler cirka 8 st får jag in av dom ochså

jag har läst att Upc kommer ha tv Film snart ochså i det analoga systemet

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Analogt är inget jag tror comhem och andra lev. satsar på så mycket, tar för mycket plats i nätet för andra tjänster. Stort grundutbud är för att göra fastighetsägarna glada...

Visa signatur

Dooh!