Permalänk

"Uppgradera" batteriet till en ipod mini?

Jo jag undrar om någon vet om man kan "uppgradera"
batteriet till min ipod mini?

Den senare versionen av ipod mini kan spela musik i 18 timmar, medan den jag har klarar knappt 6 timmar..

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Inte bara batteriet som har ändrats, även kretsar och själva displayen har ändrats för att få batteritiden att bli så pass lång

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Aj då, får leva med att ladda den efter några timmar

Permalänk

Visst har de säkert ändrat på en del, men batteriet måste ju vara mycket bättre också. Ett byte skulle säkert kunna förbättra batteritiden.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Visst har de säkert ändrat på en del, men batteriet måste ju vara mycket bättre också. Ett byte skulle säkert kunna förbättra batteritiden.

hmm, är inte så säker på det, tror det år på lika många amperetimmar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hmm, är inte så säker på det, tror det år på lika många amperetimmar.

Om det är mer amperetimmar så är det ju bara bra att byta batteri. Ta en bil tex. där kan man ha 44Ahr men det går precis lika bra med ett på 60Ahr. Bara att det finns tillgång till mer ström under en timme.

Permalänk
Medlem

Batteriet lär ju vara lika stort och det har knappast hänt några mirakel på batterifronten det senaste året. Så det kan inte vara någon större skillnad i kapacitet, det är nog främst förbrukningen som har minskat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tippo
Om det är mer amperetimmar så är det ju bara bra att byta batteri. Ta en bil tex. där kan man ha 44Ahr men det går precis lika bra med ett på 60Ahr. Bara att det finns tillgång till mer ström under en timme.

jo men tror inte det är det, jag tror det är exakt samma batteri i den nya minin, men att den nya skärmen o elektroniken är mycket mindre strömkrävande.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

HD och pwrmanagement är det stora batteribesparingarna...
(Enligt de källor jag sett)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!