Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Vilka klasser ha också skills som är inom ranged? Ranger givetvis och demnolog, några mer? Barbarian kan använda båge har jag förstått, kan man även rikta sina feats så man blir en rangefokuserad barbarian?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Headbut figthing? Skämt eller fail på stavning

Jag är ju en viking? ^^ Oj barbar kan vi stava?!

Seriöst min tråd är högst upp i engleska tech forumet, om jag ledande inom deras support borde den inte vara så bra 0.o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Vilka klasser ha också skills som är inom ranged? Ranger givetvis och demnolog, några mer? Barbarian kan använda båge har jag förstått, kan man även rikta sina feats så man blir en rangefokuserad barbarian?

Tror allt utom spellcasters kan använda båge/throw/crossbow.

Ranged är väl, Ranger (duh), Demonologist, Tempest of Set, Mithra och Necromancer(?)

Permalänk
Medlem

Jag har förstått att spelet blivit välmottaget och sålt väldigt bra, men hur bra är det egentligen? Kan det mäta sig med WoW? Tror ni de kommer ha över en miljon spelare?

Tröttnar man fort eller kommer det att hålla en längre tid med en stabil skara spelare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Jag har förstått att spelet blivit välmottaget och sålt väldigt bra, men hur bra är det egentligen? Kan det mäta sig med WoW? Tror ni de kommer ha över en miljon spelare?

Tröttnar man fort eller kommer det att hålla en längre tid med en stabil skara spelare?

Jag tror det är för tidigt för att utstaka en färdig framtid för spelet. Men det har potential, helt klart. Och så vitt jag vet tror jag det redan är över en miljon spelare?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Jag har förstått att spelet blivit välmottaget och sålt väldigt bra, men hur bra är det egentligen? Kan det mäta sig med WoW? Tror ni de kommer ha över en miljon spelare?

Tröttnar man fort eller kommer det att hålla en längre tid med en stabil skara spelare?

Det har sålt i nästan en halv miljon ex senaste veckan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Det låter ju helt klart lovande. Frågan är om spelet är tillräckligt engagerande för att få ~1 000 000 stabila abbonenter. Ska bli intressant att följa detta spel (och företaget som cashar in royalties på det ^^)

Permalänk
Medlem

Men spelet är rätt annorlunda från WoW... så man får nog dra sina egna referenser.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Eu-Pve Ahriman
Och är en Priest of Mitra. Har skitroligt.

Vi har också skapat en helsvensk guild där vi har en relativt hög medelålder, yngre spelare är givetvis välkomna om de kan sköta sig propert

Om det är några svenskar som vill joina så är det bara att hojta till på
www.Vanity.nu

Mer information om guilden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Men spelet är rätt annorlunda från WoW... så man får nog dra sina egna referenser.

På vilka sätt? Har inte hunnit köpa spelet än.

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa US importerad AoC från Sverige? Helst sverige baserad affär som importerar?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

wow är carebear spel och AoC inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighisse
wow är carebear spel och AoC inte...

Är denna fråga dum, men vad innebär "carebear spel"?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Care Bears var en tecknad serie som gick på TV när jag var liten. Det handlade om några färgglada, gulliga nallebjörnar som hjälpte folk hela tiden... och skjöt regnbågar från sina symboler som de hade på bröstet... Uh, ja.

Antar att "care bears" syftar på folk som inte gillar PVP eller griefing.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Vart kan man köpa US importerad AoC från Sverige? Helst sverige baserad affär som importerar?

Jag tror inte det finns. Tror heller inte Funcom stödjer sådan försäljning. Men annars kan du ju kanske köpa ett X själv från en amerikansk sida..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så här ser mitt UI ut nu

Ladda ner MirageUI for Age of Conan här

http://aoc.curse.com/downloads/details/12705/

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att AoC stödjer modifierbara UI:s! Vilken trevlig överraskning.

Visa signatur

.

Permalänk

Någon som vet hur när man kör i windowed mode kan få "fit to screen"? Vill aktivitetsfältet ska synas.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

Sådär, nu har jag äntligen fått tag i spelet.

Vilken server bör jag välja?, vilka spelar flest svenskar på?

Tack!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Sådär, nu har jag äntligen fått tag i spelet.

Vilken server bör jag välja?, vilka spelar flest svenskar på?

Tack!

Rätt mycket svenskar på både fury och wildsoul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Någon som vet hur när man kör i windowed mode kan få "fit to screen"? Vill aktivitetsfältet ska synas.

Verkar tyvärr som det bara finns fasta mått att välja. Jag kunde dock lösa det du nämner hos mig genom att välja en fönsterstorlek på 1920x1080 på min skärm som har storlek 1920x1200.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Sitter och tittar på den här "Interface and Combat Guide":
http://www.youtube.com/watch?v=d0kIIiH-gQ4&feature=related

Runt 1.15 så visar han en indikator i övre högre hörnet och säger "This indicates whether you're in the multiplayer day, or singleplayer night world."

Vad exakt menar han med det????

Permalänk
Medlem

jag lirar på winldsoul och där är mycket svenskar.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Sitter och tittar på den här "Interface and Combat Guide":
http://www.youtube.com/watch?v=d0kIIiH-gQ4&feature=related

Runt 1.15 så visar han en indikator i övre högre hörnet och säger "This indicates whether you're in the multiplayer day, or singleplayer night world."

Vad exakt menar han med det????

från lvl 1-20 (5-20 egentligen) kan man kör i singelpalyer läge så att säga. Sitt så kallade destiny quest, och dom kör man ensam på natten i en egen instance.

Permalänk

Skumt, jag har registrerat min nyckel och det står "Account status: Open" men jag kan inte logga in?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Verkar tyvärr som det bara finns fasta mått att välja. Jag kunde dock lösa det du nämner hos mig genom att välja en fönsterstorlek på 1920x1080 på min skärm som har storlek 1920x1200.

Jo lite tråkigt. Fick tummen ur och googlade lite dock och det gick ändra manuellt i Prefs_2.xml filen. Bytte DisplayResolution siffrorna där från 1650*1050 till 1650*1000 och det blev lite bättre. Om nu någon annan vill testa. Inte hunnit testa om det är stabilt dock.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

hmm. Jag tyckte att jag var tvärsäker på att mitt svärd hade 50 dps igår, och idag har det bara 24 :S Har jag fått allt om bakfoten eller har dom gjort nån uppdate på detta? xD

EDIT: Upptäckte även att det tycks som att jag inte kan attackera andra players även fast jag kör på battlescar PVP :S

EDIT 2: Märkte att det var pga Defencive stace som min dps gick ner ;P

EDIT 3: Det var tydligen safty zone i Tortage

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

Är buddy keys tillgängliga nu? Isåfall skulle jag uppskatta om någon kunde skicka en till mig.

Permalänk

Dem är inte tillgängliga än.

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!