Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

nice grej heggzor. skönt med lite högre drawdistance utan framedrops.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kobs
Jaha här är snart tentorna och projektredovisningarna klara och man såg fram emot lite AOC-lir men vad märker man då? Jo, spelet är slut i lager precis överallt

Haha! Stackarn, hoppas det kommer in till slutet av juni. Jag inväntar nya grafikkort innan jag köper en dator (kommer nog runt 18:e juni). Så har man sista tentan nu på tisdag med!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Liten fråga, håller Funcom på att dra igång nya servrar lite då och då? Lät som om det fanns ganska få servrar/spelare sist jag hörde, när det nu var.

Sen är den lite större frågan om någon vet om de sagt något om hur lång tid det tar innan buddy keys kan användas? Eller måste man vänta ett halvår (drygt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Haha! Stackarn, hoppas det kommer in till slutet av juni. Jag inväntar nya grafikkort innan jag köper en dator (kommer nog runt 18:e juni). Så har man sista tentan nu på tisdag med!

Har sista på torsdag.. Funderar på om man vågar köpa spelet innan dess, risken är ju att man ledsnar helt på att läsa..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Har sista på torsdag.. Funderar på om man vågar köpa spelet innan dess, risken är ju att man ledsnar helt på att läsa..

Jag skulle inte våga iaf Jag har problem nog att sitta och räkna matten. Dock har jag gått igenom allt rätt mycket nu. Aja, hoppas man klarar den iaf Bara imorn kvar att plugga nu

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Köp spelet sen så kanske du slipper lite av barnsjukdomarna som spelet har. Men fungerar iofs ganska bra ändå med en del prestandaproblem, som jag hoppas fixas snart.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Finns det någon trial? är lite sugen på det. men vill inte spendera några pengar på något som jag inte vet är kul och bra.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Hej på er,

Spelade aoc en del i betan, up till 80 på en gubbe. Sköj spel iof men nu kan jag bara inte för må mig att installera det "har en coll edit. liggande här med pre order htingys me"

SPelet var sköj i betan, men enormt jobbiga buggar och problem. Och pvpn siege osv funka aldrig speciellt bra. Spela på in i betan ganska länge utan att det löste sig.

Men till frågan - Hur är det nu, läst lite här o ser att en hel del av buggarna är kvar..

kanske vänta tills efter sommarn istället eller är det värt det?

"får fortsätta podda folk i eve ,P"

Permalänk
Medlem

Sugen på att köpa spelet när den väl finns i lager nånstans, men hur tror ni det kommer fungera för mig med datorn i sig, med alla inställningar på så lågt som möjligt?

Kommer köpa nya komponenter inom någon månad, men nyfiken på hur detta system kommer klara spelet.

Permalänk
Medlem

I första singlemode som körs i början på natten så kan man välja att skippa den eller hur? (Tyckte jag såg ett sånt val). Vad händer då? Missar man nåt eller får man sina skills och feats ändå fast man får jaga xp och levla enbart under daytime istället?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

hmm , mitt spel stänger typ av sig ibland "out of memory" vafan så jävla mkt minne kan det väl inte kräva.
händer när man ska zona...

q6600 , 2gb ddr2 , 8800gts 512

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
hmm , mitt spel stänger typ av sig ibland "out of memory" vafan så jävla mkt minne kan det väl inte kräva.
händer när man ska zona...

q6600 , 2gb ddr2 , 8800gts 512

Hur är det med swap då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hur kul är lvl 1-69 i WoW egentligen?

Just det!

Ge det en chans på end game, är ju där MMO börjar på riktigt.

Kan säga såhär att aoc är bra mycket roligare på alla andra levlar än 80 för på 80 har du absolut ingeting att göra som är vettigt.
Du kan köra dungeons som är sönderbuggade och inte har loot.
Du kan griefa folk som försöker köra main sewers.
Du kan försöka hålla på med crafting som inte fungerar som det ska.

Uh ja det var väl det hela ungerfär.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Kan säga såhär att aoc är bra mycket roligare på alla andra levlar än 80 för på 80 har du absolut ingeting att göra som är vettigt.
Du kan köra dungeons som är sönderbuggade och inte har loot.
Du kan griefa folk som försöker köra main sewers.
Du kan försöka hålla på med crafting som inte fungerar som det ska.

Uh ja det var väl det hela ungerfär.

glad att man avbokade min förbeställning

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Kastar nog in handduken med. Spelet känns för mycket som en beta. Ska nämnas att jag inte haft det minsta hårdvarumässiga problem med spelet. Inga problem med servrar heller, kör på en PVE server. Vad jag har problem med är allt som är trasigt och varit trasigt sen betan. Normalt fixar man till en hel del saker till release, men så har inte skett hos Funcom.

Känns som de bara stressat ut en release för att spelet är alldeles för försenast och de behöver få in pengar. Några snabba fixar den närmaste månaden skulle kunna hjälpligt fixa spelet, men Funcom verkar i det närmaste ointresserade. Bara att de delar GMs med Anarchy Online och tar 1-2h per petition är ju vansinne.

Börjar kännas som Vanguard, dock tror jag att det kommer gå lite bättre för dem då det finns ett större gäng som gillar Conan världen och kommer stanna för communityn.

Det roligaste är startplatsen Tortage, det är mer eller mindre singpleplayer med roliga quests level 1-22. Sen har du single player med mindre roliga quests till ungefär level 55. Sen har du single player grinding till lvl 80. Finns en del instanser med, men att köra grupp i AoC är i alfa stadiet.

Permalänk
Medlem

Kan man på nåt sätt låsa sina extra actionbars så att de inte roterar och har sig när jag råkar högerklicka på dem? Att bara låsa actionbar-buttons fungerar för övrigt inte.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Kan man på nåt sätt låsa sina extra actionbars så att de inte roterar och har sig när jag råkar högerklicka på dem? Att bara låsa actionbar-buttons fungerar för övrigt inte.

Jo det skulle jag också vilja veta om det går.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
I första singlemode som körs i början på natten så kan man välja att skippa den eller hur? (Tyckte jag såg ett sånt val). Vad händer då? Missar man nåt eller får man sina skills och feats ändå fast man får jaga xp och levla enbart under daytime istället?

Du kan köra day quests men du måste köra night grejerna också. Det är liksom så du kommer vidare.

Sen tycker jag att det är lite halvkul ingame ändå, försökte hoppa på en stor ful fiende o satan i gatan va däng man fick. En Ymirish eller vad dom heter är inge o leka med själv.

Btw ni som är sugna på en typ 75% svensk o 25% norsk guild kan ju dra ett meddelande i den här tråden.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Alright, Nu kommer väll en nybörjar fråga med detta blir min första Conan patch. Iallafall, jag är stuck på "Downloading patch Information" Är det alltid så här och är det bara och vänta eller är det något fel?

Edit - Känner mig lite dum nu i efterhand när man läste lite. Servrarna är ju inte upp igen och antagligen därför det inte går att få ner patchen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blafa
Alright, Nu kommer väll en nybörjar fråga med detta blir min första Conan patch. Iallafall, jag är stuck på "Downloading patch Information" Är det alltid så här och är det bara och vänta eller är det något fel?

Edit - Känner mig lite dum nu i efterhand när man läste lite. Servrarna är ju inte upp igen och antagligen därför det inte går att få ner patchen.

Din edit var korrekt

När servrarna är nere så kan du icke patcha, ta en kaffe och njut av solen och vänta lite , hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
-- cut --

kanske vänta tills efter sommarn istället eller är det värt det?

"får fortsätta podda folk i eve ,P"

Gör så du, eller så kör du til lvl50 och stannar där och inväntar ny content. Känns ingen mening att köra ett spel som inte är färdigt, dessutom är det sommar.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd

51 för tillfället, finns massor kvar att göra än iallfall, blir nog värre sen.
Men det är med en HoX, finns ju tonvis med skojiga alts att göra.

Men MÅSTE inte bara spela med en gubbe, man får lov att rolla fler ^^

Permalänk
Medlem

Lagom tills jag levlat upp två gubbar till 50-60 (köra upp ena först, och sedan levla den andra) lär nog vara tiden som det tar för dem att fixa content

Permalänk
Medlem

Nåja, känns lite halvt meningslöst att spela nu.

1. Str och Dex på items gör _ingenting_
2. Skills gör ingenting, det enda som jag vet verkligen fungerar är Climbing.
3. Många feats är buggade.

Jag menar, dessa 3 grejer är väl ganska grundläggande funktioner som bara ska fungera från början? Spelet är ju i princip byggt kring detta.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Säljer mitt AoC. Endast om du bor i sthlm så du kan hämta det. PM:a

Permalänk
Medlem

Känns som om jag är den enda som tycker om det här spelet allt mer jag kommer in i det! Även fast det är buggigt här och där.. störande, visst - men ändå. Vill bara fortsätta spela! Plus så lirar jag med demonologist som ska vara typ den tråkigaste och sämsta klassen som finns att välja just nu, har så himla kul. Lättroad kanske? Men det är väl bara bra i det här fallet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Känns som om jag är den enda som tycker om det här spelet allt mer jag kommer in i det! Även fast det är buggigt här och där.. störande, visst - men ändå. Vill bara fortsätta spela! Plus så lirar jag med demonologist som ska vara typ den tråkigaste och sämsta klassen som finns att välja just nu, har så himla kul. Lättroad kanske? Men det är väl bara bra i det här fallet

Håller med dig fullständigt, än är jag väl inte så långt in i spelet (26) men ändå!

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Känns som om jag är den enda som tycker om det här spelet allt mer jag kommer in i det! Även fast det är buggigt här och där.. störande, visst - men ändå. Vill bara fortsätta spela! Plus så lirar jag med demonologist som ska vara typ den tråkigaste och sämsta klassen som finns att välja just nu, har så himla kul. Lättroad kanske? Men det är väl bara bra i det här fallet

Jag hade också jätte roligt och längtade efter att spela mer innan jag blev level 80.
Nu är det bara en enda stor "meh" känsla, finns inget att göra.
Rolla alt känns meningslöst för det ger inget.
Allt känns bara som ett enda stort misstag.

Var det värt 500kr?
Absolut för det är inte mycket man kan få för 500kr som håller för 6 dagars speltid.
Men ändå känner man sig lurad för man hade räknat med att det skulle vara mer.

Jag kommer inte att förnya min subscription om dom inte fixar till endgame innan den löper ut och det kommer inte heller någon av mina vänner som spelar spelet.

Har ni roligt i AoC just nu så ta vara på det, känslan håller inte för evigt och i detta fallet tog den slut allt för fort.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Det är väl standard för alla mmorpg's som är nysläppta att de inte fokuserar på end-gamet i början. Själv njuter jag av att spela spelet i lugn o ro utan att behöva hetsa.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Finns ju end-game instancer?
Kyllikki’s Crypt, Yakhmar’s Cave, The Dragon’s Lair, Black Ring Citadel.

Sen om dom fungerar är en annan sak.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >