Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Jag håller fullständigt med både Derox & RedFlip, det finns ett liv utanför datorspelen också och det är jag övertygad om att alla på detta forum kommer märka förr eller senare. Bara för att jag inte har möjligheten att spela 30-40 timmar / vecka betyder det inte att jag gillar att spela.

Sen återstår det väl att se om gearfrågan blir likadan som i WoW att även om man inte hardcore raidar eller pvp'ar så kan man skaffa sig gear som står sig hyggligt mot endgame loot eller va man vill kalla de.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Jag håller fullständigt med både Derox & RedFlip, det finns ett liv utanför datorspelen också och det är jag övertygad om att alla på detta forum kommer märka förr eller senare. Bara för att jag inte har möjligheten att spela 30-40 timmar / vecka betyder det inte att jag gillar att spela.

Sen återstår det väl att se om gearfrågan blir likadan som i WoW att även om man inte hardcore raidar eller pvp'ar så kan man skaffa sig gear som står sig hyggligt mot endgame loot eller va man vill kalla de.

Yes...så vitt jag vet kan man ej få en god kall och en nygrillad flintastek i Age of conan

Jag har spelat "hardcore" under den största delen av min wowkarriär och redan då var jag för att casuals skulle få gear som är nära min. Jag fatta då att folk inte kunde spela hela kvällarna, min farsa spela lite wow men han är 55 år och har fru aka mamma Mig iofs 21 och min syster 26. Men har hus, bil, jobb, fritidsjobb aka välgörenhetsjobb hos Lions och på det så gillar han att laga mat. Och han spela oftast någon timme om dagen med jämngamla vänner. Och när han väll blev 60 så hjälpte jag och mitt guild han och hans kompisar att få gearen som funka för dem också, alltså att de kunde questa/pvpa/grinda/spela instancer utan att folk skulle ha ubergear.

Och nu vet jag hur de är att ha jobb, och bo själv, man måste ta hand om sig själv. Visst har jag helger där jag parkerar mig framför datorn men de har blivit färre, och farsan har lagt ner allt spelande några månader innan TBC släpptes då han blev husvagnstokig

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Att bli r14 tog visserligen lång tid men det var knappast svårt på något sätt.
Allt man behövde var en bra wsg premade och så var det bara att steamrolla pugs.
Då är ju det mindre uppoffring än att farma massa mats för pots och flasks plus repaircosts till förbannelse för att köra naxx.

Jag ser PvP som något man gör för att det är roligt (inte för gear) och PvP pre-tbc är den roligaste PvPn jag någonsin spelat.

Tänkte inte kommentera men denna del är så biased att jag var tvugen att quota. En snubbe som gnäller om att casuals inte ska få motsvarande raidgear sen en jämförelse mellan rank 14 och Naxx raiding.

Rank 14 på de flesta servrar krävde att du spelade 10+ timmar om dagen i några månader.
Alltså du var tvungen att ge upp all ledig tid till bg-grind VARJE dag. Naxx var en instans som de flesta guild raida 3-4 gånger i veckan från kanske 18-00, det är ju två helt olika saker.

Sen att du tycker pre-tbc var roligast pvp var säkerligen för du raidade och hade överlägsen gear, sen i TBC försvann 1/2-shottning och resilience lades in vilket tog bort den enorma fördelen med t2/t3 grejer.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Tänkte inte kommentera men denna del är så biased att jag var tvugen att quota. En snubbe som gnäller om att casuals inte ska få motsvarande raidgear sen en jämförelse mellan rank 14 och Naxx raiding.

Rank 14 på de flesta servrar krävde att du spelade 10+ timmar om dagen i några månader.
Alltså du var tvungen att ge upp all ledig tid till bg-grind VARJE dag. Naxx var en instans som de flesta guild raida 3-4 gånger i veckan från kanske 18-00, det är ju två helt olika saker.

Sen att du tycker pre-tbc var roligast pvp var säkerligen för du raidade och hade överlägsen gear, sen i TBC försvann 1/2-shottning och resilience lades in vilket tog bort den enorma fördelen med t2/t3 grejer.

Agreed.

Dessutom så värderar han tid och ansträngning så vida det inte är i raidform. Faktum är att de allra flesta guilder, förutom de större och riktigt hardcore, använder sig av färdiga taktiker och sliter in alls i den utsträckningen som han beskriver - och trots det tar det inte *jättelång* tid för dem att rensa ut instanserna och få gear som motsvarar hardcore spelarna - även om det handlar om veckors eller månaders fördröjning. Dessa spelare lägger in ned i närheten av lika mycket tid som de som faktiskt skapar taktikerna och satsar ordentligt hårt.

Att det skulle vara jobbigt att grinda mats till naxx jämfört med att grinda för R14 är ju helt absurt. Fruktansvärt enkelspårigt att värdera någon ansträngning än den man själv gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Agreed.

Dessutom så värderar han tid och ansträngning så vida det inte är i raidform. Faktum är att de allra flesta guilder, förutom de större och riktigt hardcore, använder sig av färdiga taktiker och sliter in alls i den utsträckningen som han beskriver - och trots det tar det inte *jättelång* tid för dem att rensa ut instanserna och få gear som motsvarar hardcore spelarna - även om det handlar om veckors eller månaders fördröjning. Dessa spelare lägger in ned i närheten av lika mycket tid som de som faktiskt skapar taktikerna och satsar ordentligt hårt.

Att det skulle vara jobbigt att grinda mats till naxx jämfört med att grinda för R14 är ju helt absurt. Fruktansvärt enkelspårigt att värdera någon ansträngning än den man själv gör.

Kan säga såhär att jag har varit med om både naxx och r14, även om jag själv aldrig brydde mig om att bli r14 så har jag kört mycket med dom i guilden som faktiskt satt och steamrollade pugs men inget av detta är av någon betydelse för det är inte vad något handlar om.

Vad ni inte verkar förstå är att man faktiskt kan raida EN dag i veckan, jag kan förstå att man kanske inte vill sitta och spela 40h i veckan och det har jag inte påstått att man ska behöva göra för att få chans på loot.
På EN endaste raid kan man oftast cleara en hel instans.

Ja jag tycker faktiskt att om man inte ens kan raida EN dag i veckan så ska man fan inget ha.
Sen argumentet om att dom som raidar inte behöver sitta och gnida och att dom gnäller för att dom är avundsjuka (jag raidar inte själv för tillfället och har inte gjort så på flera månader.) är ju rent absurt, det har aldrig slagit er att dom raidar för att det är roligt och i mitt fall för att tävla mot andra.

Sen det där med att jag tycker att resilience skulle ha förstört pvp, nja inte speciellt, folk i bra gear steamrollar fortfarande pugs i wsg så där är det ingen skillnad.
Det som är skillnaden är att nu finns det massa welfare epics och det fanns det inte innan.
Varför kunde inte wellfare epicsen vara av rare kvalitet?
Varför var dom tvunget att vara epic och ligga extremt nära pve gearen och i vissa fall även vara BÄTTRE än pve gearen för PVE?

Jo för att casualsen skrek till sig det och det dödade wow helt i mina ögon, inte faktumet att jag inte kunde oneshotta casuals i BG (vilket jag inte kunde om jag inte hade massvis med buffs och flask.) det som också dödade wow var alla jävla nerfs av allt för att casualsen skulle kunna ledsagas igenom instanserna som en skock blinda får.

Slutord: Egentligen borde jag kanske inte endast använda ordet casual eftersom det finns faktiskt skickliga causals samtidigt som det finns hardcore noobs, så överallt där det står casual kan ni även sätta in noob.
Sen så säger jag inte att man ska behöva raida 40h i veckan jag säger att man ska behöva raida minst EN gång för att få epics, visst det kan vara svårt att få tag i guild och sånt men om systemet blev sådant så kan jag lova er att casual guilder skulle dyka upp till höger och vänster.
Nu finns inget behov för casualsen kan bara gå och hämta sin gear i princip gratis från närmsta vendor och det tar enligt mig död på all form av character progression.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Kan man köpa aoc o registrera ett konto o sedan ta bort subscriptionen utan att förlora kontot? Så man kan använda dom gratis 30 dagars grejen bara. Kommer bara kunna köra några dagar sen ska jag vara "bortrest" några månader

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
Kan man köpa aoc o registrera ett konto o sedan ta bort subscriptionen utan att förlora kontot? Så man kan använda dom gratis 30 dagars grejen bara. Kommer bara kunna köra några dagar sen ska jag vara "bortrest" några månader

Går alldeles utmärkt, har själv gjort detta.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

okej nån som vet om det finns nån pvp server som inte är överfull men har mycket svenskar och lite polacker o ryssar ?

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
okej nån som vet om det finns nån pvp server som inte är överfull men har mycket svenskar och lite polacker o ryssar ?

På battlescar finns det svennar. Spelar där själv.

Permalänk
Medlem

Ang. det Melekai sa om att vanliga svenssons ska kunna bli "heroes" så är det en fin tanke.
Men beroende på vad just "hero" betyder i det här fallet kan det ju bli lite svårt.
Om en vanlig svensson kan bli en "hero" så kommer det ju troligen betyda att jättemånga har blivit det innan och fler kommer bli = inte så mycket "hero" längre...
Om man jämför med wow (igen) så är t ex öppnandet av AQ-porten ett superexempel på en episk händelse och där någong garanterat blir en "hero" och mycket troligt känd på servern.
MEN, just i det här fallet så måste den enda person som blir det per sida, spela som satan, så mycket så att han troligen redan är känd.
Alltså inget för svenssons.
Men som sagt, beror ju på vad man menar med "hero"

Sorry om jag svamlar lite, jävligt trött och ville bara lätta på trycket.

Föresten, blir nog AoC för mig i slutet på juni eller så (och då levla saakta).
Hinner de få in de ändringar som postades tidigare i tråden är det ju perfa.
Dock bekymrar det mig lite att, som någon sa, str och dex-statsen inte har någon effekt på gear och att itemsystemet osv verkar va lite ruckligt som det är och buggarna med crafting verkar ju lite illa.
Jag har förståelse för dåligt med end-game osv, sånt fixas (wow hade ju inte heller honor-systemet från början och inga BGs osv.
Men de har inte nämnt items osv. Kanske inte är så farligt som jag fått för mig?

Permalänk
Medlem

Nu har jag kommit till staden Khemi, Stygian. (lvl19)

När man pratar med folk så ska ju dialogerna höras...

Det gjorde de alltid i Tortage för mig, men nu när jag kom till Khemi så funkar allt ljud bra förutom dialogerna, då är det tyst, bara bakgrundsljudet hörs. =(

Jag har varit inne och ställt in Audion på default, men ändå funkar det inte...

Är det bara jag som har detta problem? Nån som har en lösning ?

Permalänk
Medlem

Det är som det ska vara Misr.
Hade det varit ljud till ALLA konversationer i hela spelet skulle det vara så otroligt mycket större än vad det är nu, plus att det hade antagligen på något sätt buggat ut mer då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Det är som det ska vara Misr.
Hade det varit ljud till ALLA konversationer i hela spelet skulle det vara så otroligt mycket större än vad det är nu, plus att det hade antagligen på något sätt buggat ut mer då

Okej! Skönt blev orolig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity

Slutord: Egentligen borde jag kanske inte endast använda ordet casual eftersom det finns faktiskt skickliga causals samtidigt som det finns hardcore noobs, så överallt där det står casual kan ni även sätta in noob.
Sen så säger jag inte att man ska behöva raida 40h i veckan jag säger att man ska behöva raida minst EN gång för att få epics, visst det kan vara svårt att få tag i guild och sånt men om systemet blev sådant så kan jag lova er att casual guilder skulle dyka upp till höger och vänster.
Nu finns inget behov för casualsen kan bara gå och hämta sin gear i princip gratis från närmsta vendor och det tar enligt mig död på all form av character progression.

Jag kan börja med att säga att jag gillar att raida och sannolikt kommer göra det även i AoC. Det jag däremot har svårt att förstå, vilket jag nämnt förut, är varför du ser raidandet som den slutgiltiga och ultimata uppoffringen och den enda tidsmässiga investeringen som är värd någonting?

Varför _ska_ man behöva raida över huvudtaget för att få bra utrustning? Jag tycker det är ett alldeles utmärkt alternativ men jag har svårt att förstå varför det skulle vara helt och obestridligt obligat att raida för att ha bra gear. Det borde så klart finnas fler sätt, som gynnar fler spelstilar och spelare, som man kan bemästra och fokusera på för att sedan uthämta sin vinst. Investering av tid och skill inom andra områden borde likväl kunna belönas med bra gear - om de nu motsvarar den tid och ansträning som raidande innebär. Det är väldigt intressant att du hellre ser spelare som raidar en gång per vecka med bättre utrustning än någon som spelar pvp 10 timmar om dagen.

Majoriteten av casualguilder som raidar har en hel del spelare som inte alls lägger ned särskilt mycket mer än tid, och ofta inte sådan i särskilt stor utsträckning. De loggar in lagom till raiden och loggar ut när denna är färdig. Visst kanske det inte är svårt att bli R14, men det kräver ett enormt jobb och bör därför belönas. Det är inte svårt att vara med i en guild som har bra raidprogress (men kanske inte den bästa på servern..) där andra säger åt en vad man bör göra och hur man bör bete sig, varför skulle det då vara en större uppoffring än någon som lägger ned 3 ggr så mycket tid? Jag förstår inte.

Permalänk
Medlem

Det beror på att pvp inte kräver något överhuvud taget.
Att grinda noobs i pvp är precis lika meningsfullt som att grinda mobs vilket jag inte heller tycker ska belönas med den bästa gearen.

Att det tyvärr är så att noobs kan raida om dom klarar av att göra det dom blir tillsagda det är oturligt och wow är och har alltid varit på tok för förlåtande mot misstag.
Men hade det funnits något sätt där man på ett vettigt sätt kunde belöna spelare för pvp där man inte får något för att man förlorar så hade jag varit för det också.

Då kan vi ta exempel från wow, arenan är helt värdelös eftersom där belönas förlorare.
Det nuvarande battleground systemet är också helt värdelöst eftersom det är som att grinda mobs fast det är spelare, dvs kräver absolut ingenting och en blind apa kan få honor i det.
Det gamla pvp systemet var visserligen bättre men nog var det alla gånger svårare att få fullt t2 än att få fullt r14 även om bägge två var för lätta.
Observera att jag skriver för lätt och inte att det inte var tillräckligt tidsuppoffrande.
Jag tycker inte att tid = gear är en bra ekvation som det dessvärre är i WoW.

För att klargöra så har jag inget emot att folk kan få gear genom pvp, problemet är bara att jag ser inte hur man ska göra så det blir svårt och icke abusebart.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Det jag saknar då det är ett mmorpg spel är att gruppera oavsett lvl ska ge större belöningar och bättre XP än att springa runt solo och grinda xp.

Tror inte jag kommer fortsätta över mina 30 dagars gratis.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Det beror på att pvp inte kräver något överhuvud taget.
Att grinda noobs i pvp är precis lika meningsfullt som att grinda mobs vilket jag inte heller tycker ska belönas med den bästa gearen.

Att det tyvärr är så att noobs kan raida om dom klarar av att göra det dom blir tillsagda det är oturligt och wow är och har alltid varit på tok för förlåtande mot misstag.
Men hade det funnits något sätt där man på ett vettigt sätt kunde belöna spelare för pvp där man inte får något för att man förlorar så hade jag varit för det också.

Då kan vi ta exempel från wow, arenan är helt värdelös eftersom där belönas förlorare.
Det nuvarande battleground systemet är också helt värdelöst eftersom det är som att grinda mobs fast det är spelare, dvs kräver absolut ingenting och en blind apa kan få honor i det.
Det gamla pvp systemet var visserligen bättre men nog var det alla gånger svårare att få fullt t2 än att få fullt r14 även om bägge två var för lätta.
Observera att jag skriver för lätt och inte att det inte var tillräckligt tidsuppoffrande.
Jag tycker inte att tid = gear är en bra ekvation som det dessvärre är i WoW.

För att klargöra så har jag inget emot att folk kan få gear genom pvp, problemet är bara att jag ser inte hur man ska göra så det blir svårt och icke abusebart.

Full t2 var ju bara svårt att få för att det var random loot. Knappast för att bossarna var svåra, hade man klarat dom en gång tog man dom igen, visst, ibland kanske någon fuckar upp så man får wipe, men det är inga problem liksom.

Jag kan inte fatta att du säger att ALLA som spelar pvp, förutom de som försökte få r14 är idioter som inte kan spela. Jag spelade själv med några pvp guilder som skapade grupper och körde emellanåt. Och alla andra som vi spelade mot var fan inte idioter. Du får sluta generalisera som ett jävla nöt nu, vi förstår att du tycker att alla andra suger och du och din guild är bäst för ni investerar så jäkla mycket tid och andra uppoffringar.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Ahapp, köpte spelet igår och sitter och installerar nu.. men var tvungen att rensa en del för att få till 30 gig ledigt på en disk.. sen när spelet installerar så ser man.. introfilmer.. i tyska, franska, spanska och engelska.. hade det inte räckt med engelska, valde ju en engelsk install? nu fick jag 450mb extra film som jag aldrig kommer att titta på.. inte konstigt att spelet behöver 30gig vid installation... så idiotiskt..

spelet är säkert bara på 6gb, men man måste sitta på 4 versioner av nån anledning..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Denna konversation om casual vs regular players och ranken ovan regular, hardcore players, har pågått hur länge som helst. Och det "jag" har kommit fram till är att dessa casual players vill ha samma tillgång till samma vinst som de gamers som verkligen lägger ner mycket tid på att förbättre sina karaktärer med gears. Hur jag än vrider och vänder det så förstår jag verkligen inte alls varför dessa casuals ska ha "lika rätt" som de regular och hardcore gamers. Först och främst är det "ingens fel". Casuals har massa annat att göra eller tycker inte om att spendera lika mycket tid som regulars/hardcore. Visst, men de som spelar mer regelbundet, är ju inte heller deras fel. De tycker det är kul eller har mycket tid över efter jobb/skola.

Så kan nån ge en bra motivering/kommentar till "varför" ska casuls ha "lika rätt" som regular/hardcore

( hur gör man fet stil ? )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
Denna konversation om casual vs regular players och ranken ovan regular, hardcore players, har pågått hur länge som helst. Och det "jag" har kommit fram till är att dessa casual players vill ha samma tillgång till samma vinst som de gamers som verkligen lägger ner mycket tid på att förbättre sina karaktärer med gears. Hur jag än vrider och vänder det så förstår jag verkligen inte alls varför dessa casuals ska ha "lika rätt" som de regular och hardcore gamers. Det är ju trots allt "ingens fel". Casuals har massa annat att göra eller tycker inte om att spendera lika mycket tid som regulars/hardcore. Visst, men de som spelar mer regelbundet, är ju inte heller deras fel. De tycker det är kul eller har mycket tid över efter jobb/skola.

Så kan nån ge en bra motivering/kommentar till "varför" ska casuls ha "lika rätt" som regular/hardcore

( hur gör man fet stil ? )

Man skriver ett B inom [] och sedan /B inom klamrarna för att avsluta.

Det är väl egentligen inte det vi diskuterar om heller, för jag har inte sett någon som har påstått att folk som lägger ned mindre tid ska ha rätt till samma saker. Det jag tycker är att man ska inte _behöva_ raida för att ens ha chans till att få samma gear, men man ska så klart behöva lägga ned motsvarande arbete på något annat för att förtjäna sin belöning. Det måste finnas alternativa vägar om man inte har möjlighet att spela mellan 18-22, utan kanske mellan 22-02, eller 08-12 på dagarna. Detta innebär ju inte nödvändigtvis att spelaren lägger ned mindre tid eller ansträngning, bara att det inte är möjligt att göra det i en raid. Istället kanske grindar mats, eller spelar pvp (och ja, det är möjligen inte samma ansträngning som raid, även om jag inte tycker en raid är särskilt ansträngande när man bara farmar halvnya bossar som många gör, men då kanske denna typ av spelande skall kräva mer tid i förhållande vad man får jämfört med raidandet - men dock vara möjlig). Förstår du hur jag menar, Chourou?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Man skriver ett B inom [] och sedan /B inom klamrarna för att avsluta.

Det är väl egentligen inte det vi diskuterar om heller, för jag har inte sett någon som har påstått att folk som lägger ned mindre tid ska ha rätt till samma saker. Det jag tycker är att man ska inte _behöva_ raida för att ens ha chans till att få samma gear, men man ska så klart behöva lägga ned motsvarande arbete på något annat för att förtjäna sin belöning. Det måste finnas alternativa vägar om man inte har möjlighet att spela mellan 18-22, utan kanske mellan 22-02, eller 08-12 på dagarna. Detta innebär ju inte nödvändigtvis att spelaren lägger ned mindre tid eller ansträngning, bara att det inte är möjligt att göra det i en raid. Istället kanske grindar mats, eller spelar pvp (och ja, det är möjligen inte samma ansträngning som raid, även om jag inte tycker en raid är särskilt ansträngande när man bara farmar halvnya bossar som många gör, men då kanske denna typ av spelande skall kräva mer tid i förhållande vad man får jämfört med raidandet - men dock vara möjlig). Förstår du hur jag menar, Chourou?

mmm ok det gav mig en annan synvinkel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Nu har jag kommit till staden Khemi, Stygian. (lvl19)

När man pratar med folk så ska ju dialogerna höras...

Det gjorde de alltid i Tortage för mig, men nu när jag kom till Khemi så funkar allt ljud bra förutom dialogerna, då är det tyst, bara bakgrundsljudet hörs. =(

Jag har varit inne och ställt in Audion på default, men ändå funkar det inte...

Är det bara jag som har detta problem? Nån som har en lösning ?

Finns ingen voice over efter Tortage.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jo, det finns till huvudquesterna men inte dom andra "random" questerna.

Permalänk
Medlem

nån som vet vart man kan få tag på spelet i göteborg? nånstans där d ej är slutsålt?

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Kan tänka mig att när man senare blir sambo och får familj osv så lär det här med spelande helt avta

Beror väl på hur länge man varit ihop också.. ju längre det går desto mer fritid får man ju. Oftast typ...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
nån som vet vart man kan få tag på spelet i göteborg? nånstans där d ej är slutsålt?

jag undrar det samma! CDo serut att ha tagit bort AOC från sitt sortiment och jag har beställt det men fan dom har juh så jävla kass support att inte ha telenummer! BAH! säger ja bara BAH!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Full t2 var ju bara svårt att få för att det var random loot. Knappast för att bossarna var svåra, hade man klarat dom en gång tog man dom igen, visst, ibland kanske någon fuckar upp så man får wipe, men det är inga problem liksom.

Jag kan inte fatta att du säger att ALLA som spelar pvp, förutom de som försökte få r14 är idioter som inte kan spela. Jag spelade själv med några pvp guilder som skapade grupper och körde emellanåt. Och alla andra som vi spelade mot var fan inte idioter. Du får sluta generalisera som ett jävla nöt nu, vi förstår att du tycker att alla andra suger och du och din guild är bäst för ni investerar så jäkla mycket tid och andra uppoffringar.

Nej bossarna var tyvärr inte tillräckligt svåra och det lättaste sättet att göra dom svårare är att göra dom oförlåtande mot misstag, dvs att man måste genomföra det i princip perfekt för att man ska kunna döda bossen.
Så ja jag håller verkligen med om att det var för lätt.

Jag säger inte att alla som spelar pvp är idioter, finns många som spelar pvp som är extremt bra spelare problemet ligger i att hur ska man kunna belöna dessa spelarna på ett sätt som utestänger dom som inte är bra.
För du håller väl ändå med om att få tag i honor eller arena poäng är knappast svårare än att grinda mobs?
Arena systemet är till råga på det ännu mer brutet eftersom man inte ens behöver investera någon nämnvärd speltid för att få tag i föremålen.

Så kan du komma på ett sätt där man kan belöna dom som pvpar SERIÖST som samtidigt stänger ute alla dom som bara kör lite för att det är roligt eller dom som bara grindar för att få poängen/honorn så är jag mycket intresserad av att höra det för jag kan tyvärr inte komma på något.

Sen att jag skulle tycka att alla andra suger och att min guild är bäst är rent utsagt löjligt, för det första har jag inte ens någon guild eftersom jag varken spelar AoC eller WoW längre.
För det andra så vet jag många som är bättre än mig, så vad du ville ha sagt med det har jag ingen aning.

Ett bra system vore raids med mindre trash, mycket svårare bossar och större gap mellan svårigheterna.
Sen utöver det ska det inte finnas något annat sätt att få tag i raidkvalitetsföremål om man inte kan komma på ett system där man kan belöna seriösa pvpare som faktiskt är bra och inte bara grindar.
Precis på samma sätt tycker jag inte att man ska belöna folk som sitter och grindar mobs dagarna i ända.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

När man väljer en instanse ska man inte bli flyttad till ett annat ställe då ?

Idag när jag körde en instanse så var det som vanligt, springa omkring och göra quest.

Vad är det för mening med att köra instanser ?

Permalänk
Medlem

hehe, man kan välja olika instancer med folk. Alltså det fungerar som i Guild Wars kan man säga. Det finns flera servrar eller vad man ska säga på flera ställen sen med att man är i olika instancer är att man är på olika servers. Tror det fungerar på något sånt sätt, det är inte instance som i WoW precis där man gör uppdrag med instance.

Har uppdaterat lite på Age of Conan klan tråden, återkommer med mer information senare i helgen. ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

kanske för att gör det mindre lag. om de inte har råd med en super server just nu så länkar de ihop många. jag har ingen aning hur tekniken fungerar så det är bara mina gissningar