Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

JAG LÄNGTAR!

Permalänk
Medlem

Ja Funcom ha inte gjort detta bra med early access och ändrade förutsättningar med level ändringar.

Jag tänkte skaffa AoC men nu vet jag inte om jag gör det då alla som lyckades få access tidigare är så pass många levels högre än en själv.

Nä jag stannar nog i nuvarande mmorpg spel där jag redan är templated och har ett fast gäng som jag spelar med.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Sånt orkar jag inte bry mig om. Alla kommer ju hamna på 80 till slut ändå och det är inte direkt så att jag själv skulle varit nån av de första dit i vilket fall.
Så jag avvaktar lugnt tills jag är säker på om jag vill lira.
Måste ju tjacka ny dator för att kunna spela skrället så man får ju överväga lite extra

Permalänk

Fan vad jag längtar, denna dagen kommer gå segt

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Ja Funcom ha inte gjort detta bra med early access och ändrade förutsättningar med level ändringar.

Jag tänkte skaffa AoC men nu vet jag inte om jag gör det då alla som lyckades få access tidigare är så pass många levels högre än en själv.

Men vadå, Lotro hade också "early access", fanns ju alltid folk som var mycket högre level än en själv under den perioden.

Det samma gällde vid WoW TBC launchen... där började folk samtidigt och efter 3 dar fanns det folk som var level 68-70. För mig tog det c:a 2-3 veckor om jag minns rätt.

Så det spelar egentligen inte så stor roll när man börjar spela, man kommer till maxlevel förr eller senare.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Ny patch på 50+160mb

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk

Ska bli skönt att ha nånting att lira igen!

Har kört lite assasins creed och är helt inne på en assasin

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

shelter: Nä, exakt.
Plus att, om man vill kan man ju börja på en server som blir nyöppnad på "riktiga" releasen. Där börjar ju alla från 1 igen.

Permalänk
Medlem

kommer det här spelet vara lika segt som wow? alltså att det tar flera dagars speltid att komma till maxleveln?

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

segt som wow?
du har då inte testat l2 iaf..
vad man vet just nu så är det ungefär lika Snabbt som wow är.
Dock så har dom sagt att dom kan ändra på det, så vi får vänta och se.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
kommer det här spelet vara lika segt som wow? alltså att det tar flera dagars speltid att komma till maxleveln?

Segt som WoW?
Hah, wow är ju ingenting mot t.ex. AO.
Att det tar flera dagars speltid att komma till max är ju en del av hela grejen, annars kan man man ju like gärna släppa spel helt utan levlar, armor sets eller nånting, bara låta alla som börjar ha precis lika vilkor, samma armor, samma vapen, samma skills, men ytterst små variationer.
Ungefär som WoW var innan TBC, och börjar bli nu med.

Permalänk
Medlem

något som gör wow så segt är att d är samma sak mååånga långa tråkiga timmar , bara på olika platser mot olika fiender tills man komemr till maxlevel där d blir mer variation

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Just så fungerar alla MMO:n.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Just så fungerar alla MMO:n.

Ja, i princip. Har hört att i GuildWars är det inte så viktigt med levlandet men det är ju grunprincipen. Om man inte gillar det får man väl leta upp nåt annat MMO eller skita i det helt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
något som gör wow så segt är att d är samma sak mååånga långa tråkiga timmar , bara på olika platser mot olika fiender tills man komemr till maxlevel där d blir mer variation

Det som förstör wow är alla kids där. Det är osaken att jag skyr wow som pesten. Kanske blivit bättre men kommer inte undersöka saken utan skivorna ligger längst ned i cd backen och stannar där.

Inget ont om kidsen i stort men dom har en tendens att förstöra chatten rätt rejält

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

L2 är ju helt galet segt. Så förlorar man xp när man dör ... det är ett riktigt kines spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
L2 är ju helt galet segt. Så förlorar man xp när man dör ... det är ett riktigt kines spel

Man förlorar pvp xp när man dör i Age of Conan med, om dem inte har ändrat det.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Avstängd

Förlorade XP i AO med när man dog, såvida man inte hade "save"'at..
Numera förlorar du XP du har fått ihopa, men den läggs i en XPpool, som man sakta men säkert betar av genom att grinda på som vanligt.
X-antal % av poolen skjuts in i vanliga xp gains

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med att ladda ner patchen? det står bara "Downloading patch information"

Permalänk
Medlem

Nu är ju det här en AoC tråd... kom ihåg det.
(WoW har ju fått "easy mode" nu så det går mkt snabbare att levela, mindre xp krävs, quests och deras objectives är lättare och hitta etc.)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Ungefär hur dyra är mounts i AoC?

Permalänk
Medlem

från 10g är vad jag har hittat

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukaxx
Ungefär hur dyra är mounts i AoC?

Läste på forumen att armor hästar kostar 150G , sen finns det många sorters andra hästar, Mammuten och rhino kan man bara få om man har förhandsbokat, dem finns inte att köpa i spelet vid release.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Kommer folk som köpt spelet få en trial att dela ut? Vet inte riktigt om man är villig och lägga ut 400 kr på spelet om inte ens testat det först.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Kommer folk som köpt spelet få en trial att dela ut? Vet inte riktigt om man är villig och lägga ut 400 kr på spelet om inte ens testat det först.

Man får med 5st trial keys med collectors edition.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Normal utgåva innehåller en buddy key och CE innehåller 5 buddy keys vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Yep, köper man spelet får man 1 buddy key att dela ut, i collector's edition får man 5.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

När öppnas serverana då? Har bara sett den 17:e... är det inatt eller typ kl 18:00 imorgon?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
När öppnas serverana då? Har bara sett den 17:e... är det inatt eller typ kl 18:00 imorgon?

Klockan 18:00 imorgon har jag hört.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

19.00 är det sagt

Visa signatur

en dator.