Diablo 3 i FPS-format!

Permalänk

Diablo 3 i FPS-format!

Här kommer världens bästa genrer i ett spel

Blizzards gamla chef Bill Roper och ett gäng som var med och gjorde diablo 2 håller på att utveckla ett RPG-FPS med Diablo tema.
Itemsystem, levling, quests och skills, ja allt det goda!

Läs mer om Hellgate:london här eller köp ett nummer av senaste PC-gamer:
http://www.gamespot.com/pc/rpg/hellgatelondon/preview_6123193...

http://pc.ign.com/articles/607/607334p1.html
"I'll start by saying if you're a fan of Diablo, this game is certainly one you'll want to keep your eyes on."

Som diablo- och FPS-älskare kan jag inte säga annat än att detta verkar underbart!
Diablo tvås belöningssystem som fick mig att fastna i 4 år får äntligen träda in i ett FPS!

Permalänk

Intressant.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig lurad av rubriken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Jag känner mig lurad av rubriken.

Jag med

Trodde det skulle bli som Morrowind fast Diablo team, sen ser man screens med pistoler och gevär

Skulle nog säga Doom3 av skaparna från diablo?

Permalänk

Kolla inte bara på bilderna...läs!
Över 100 sorters vapen som kan få hundratals olika egenskaper.
Gillar rubriken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Över 100 sorters vapen som kan få hundratals olika egenskaper.

om det där är sant så blir jag glad :D, verkar för övrigt intressant. Lite painkiller över det verkar det som.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli jävligt intressant.
Stod att där skulle finnas melee vapen med så får bara hoppas dom får in det på ett bra sätt. Gärna att man kan blanda så man har ett longsword i högerhanden och någon kraftigt revolver liknande i vänster så när man slashat sönder fienden så avslutar man med en kula i huvudet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ju gulligt ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/607/607334/hellgate-l...

Ser ju gulligt ut

Fan blev ju bara besviken när jag såg den bilden.. Hoppas inte det där är det slutgiltiga resultat

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut, men jag tycker inte det är så vidare jämförbart med Diablo. Är nog snarare en "ny" typ av spel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hesuses
Ser väldigt intressant ut, men jag tycker inte det är så vidare jämförbart med Diablo. Är nog snarare en "ny" typ av spel...

FPS spel där man kan fibbla med armor, ringar, amuleter osv.
Lägga till stats på vapnen mm. Kan bli rätt trevligt.

Hoppas bara dom har tillräckligt med utsende alternativ så man inte ser ut som 200 andra gubbar.

Sen är dessa bilderna troligen från en extremt tidig alpha. Dom har ju inte ens blivigt klara hur färdighets systemet ska vara.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Blizzard har aldrig gjort mig besviken med ett spel, och jag tror inte Flagship Studios kommer att göra mig besviken heller eftersom det består av många från Blizzard North.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Frågan är om Oblivion, som kommer först, inte kommer ta all marknad av fp rgp eller vad man kallar det på ett tag nu...

Permalänk
Medlem

Fy fan vad fult det var då I allafall på dom där bilderna, usch...

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Frågan är om Oblivion, som kommer först, inte kommer ta all marknad av fp rgp eller vad man kallar det på ett tag nu...

Arena, Daggerfall, Morrowind och även Oblivion är mer rollspel. (Redguard och Battlespire är mer äventyr).
Tror detta kommer bli som Diablo fast i förstaperson (eftersom det är vad utvecklarna säger). Dvs mer fart, hacka, skjuta och mindre riktigt rollspelande.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.