Tvåårig utbildning i öppen källkod

Permalänk

Tvåårig utbildning i öppen källkod

Jag vet inte om detta är off-topic, men det startar en utbildning i att göra business kring öppen källkod.

IDG skriver om skolan
www.n3p.se

Jag tror säkert det behövs folk som kan mer om business och öppen källkod och erbjuda konsulting, utbildning och annat. Jag tänker på bl a Red Hat som faktiskt hjälpte till att Linux kom in i företagen (även om RH sen spårade ut). Vad tror ni?

Permalänk

Re: Tvåårig utbildning i öppen källkod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
(även om RH sen spårade ut)

Que?

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

deras websida ser inte speciellt seriös ut ....

Permalänk
Medlem

jag tycker nog att rh ger tillbaka mycket till "oss" världen,
all deras kod är öppen vad jag vet, bara för att dem inte släpper rhel gratis betyder inte det att de är "onda", de får in mängder med stålar på den och kan på så sätt finansiera utvecklingen av kernel, gtk, gcc, x osv, de anställer tom hackers som får göra vad de vill som Alan Cox och Alexander Larsson, så även om du inte kör fedora/rhel själv så använder du kod som rh har pröjsat för,

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Hedersmedlem

Inte? Den ser bättre ut nu tycker jag.

Och de utvecklar fortfarande Red Hat Enterprise så...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Det Red Hat tar betalt för är ju ett OS med support som garanteras fungera på ett antal olika hårdvaror, det är ju precis vad som krävs för att företag ska kunna börja köra Linux på allvar.

Permalänk
Medlem

hum jag syftade om kurs sidan ... www.n3p.se ... om det nu va mig ni kommenterade.

Om du vill ha en riktig it utbildning är det nog bättre plugga datateknik vid teknisk högskola än gå någon halv suspekt "annan" utbildning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Inte? Den ser bättre ut nu tycker jag.

Och de utvecklar fortfarande Red Hat Enterprise så...

Jag gissar att toxi syftar på det där utbildningsföretagets (N3P) websida, inte på Red Hats.

Ser helflummigt ut tycker jag. Något mysko utbildningsföretag som vill göra snabba pengar på att OSS blivit hippt.

Permalänk

tycker det låter jävligt intressant, dock vet man ju aldrig med såna här yrkesutbildning (KY)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slartibartfast
Något mysko utbildningsföretag som vill göra snabba pengar på att OSS blivit hippt.

Jag tycker det känns rätt och inte bara en i raden av tusentals värdelösa Microsoft nätverksutbildningar plus att de har Hexley (Darwin BSD) som symbol (kolla "mag" bilden på n3p.se). Jonos och Nillon har rätt det behövs nog lite kommersiellt tänk för att öppen källkod ska ta typ Red Hat och kanske kurser som den här? PS. Någon som kör Fedora och är ni nöjda?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slartibartfast
Jag gissar att toxi syftar på det där utbildningsföretagets (N3P) websida, inte på Red Hats.

Ser helflummigt ut tycker jag. Något mysko utbildningsföretag som vill göra snabba pengar på att OSS blivit hippt.

Jepp, det syftade han på. Men jag tänkte inte på de länkarna eftersom att vi hade kommit in lite på ämnet Red Hat.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
Jag tycker det känns rätt och inte bara en i raden av tusentals värdelösa Microsoft nätverksutbildningar plus att de har Hexley (Darwin BSD) som symbol (kolla "mag" bilden på n3p.se). Jonos och Nillon har rätt det behövs nog lite kommersiellt tänk för att öppen källkod ska ta typ Red Hat och kanske kurser som den här? PS. Någon som kör Fedora och är ni nöjda?

Jo, för deras logotype säger ju allt om företagets seriositet och pedagogiska nivå. Eller inte. Och what's up med Microsoft-bashingen i din post? Måste det slaskas ner på andra företag så snart OSS-zealots ska hävda sig?

För övrigt är RHEL smutt som fan. Men BSD är roligare och rimligare licensierat, IMHO. Men det är ju en smaksak..

/W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Jo, för deras logotype säger ju allt om företagets seriositet och pedagogiska nivå. Eller inte. Och what's up med Microsoft-bashingen i din post? Måste det slaskas ner på andra företag så snart OSS-zealots ska hävda sig?

För övrigt är RHEL smutt som fan. Men BSD är roligare och rimligare licensierat, IMHO. Men det är ju en smaksak..

/W

tag din valium! han/hon 'bashar' ju utbildningarna, inte microsoft...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!