Permalänk

Acer Aspire 5020-serien

Nu har Acer släppt en dator med den nya Turion-processorn, nämligen 5021LMi.
Dessutom har den ett x700 128MB grafikkort vilket ser väldigt lovande ut.
Någon som har sett nån recension?

Permalänk

Re: Acer Aspire 5020-serien

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Nu har Acer släppt en dator med den nya Turion-processorn, nämligen 5021LMi.
Dessutom har den ett x700 128MB grafikkort vilket ser väldigt lovande ut.
Någon som har sett nån recension?

Ingen recension än, men den lär ha liknande prestanda som Acer TM 8100-serien så kolla på recensioner för den istället. Pentium M är dock snabbare än Turino processorn så den blir lite segare.

Visa signatur

AMD XP 2600+@2200 MHz - 1024 MB RAM - Club3D 9800np(Samsung)@Pro [405/355] - Maxtor 120 GIG - Lanboy - Tagan 480 w - LG MultiDVD 4x

Permalänk
Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk

att 5021:ans prolle är segare kan nog tänkas. Dock får man väl ändå bättre prestanda i spel. Med x700 ska det väl inte bli några problem med CS:S och liknande?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
att 5021:ans prolle är segare kan nog tänkas. Dock får man väl ändå bättre prestanda i spel. Med x700 ska det väl inte bli några problem med CS:S och liknande?!

Eftersom skärmen har en upplösning på 1280*800 (wide) så lär du kunna spela alla spel i den upplösningen utan problem. Kan dock vara värt att byta till 1024 Mb i RAM istället för 512, förutom det verkar den riktigt nice. Speciellt för det billiga priset.

Visa signatur

AMD XP 2600+@2200 MHz - 1024 MB RAM - Club3D 9800np(Samsung)@Pro [405/355] - Maxtor 120 GIG - Lanboy - Tagan 480 w - LG MultiDVD 4x

Permalänk

Re: Re: Acer Aspire 5020-serien

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]Hyperion[
. Pentium M är dock snabbare än Turino processorn så den blir lite segare.

Är detta ett känt faktum eller är det bara dina egna spekulationer?

Någon som vet? Ge gärna url till jämförelse eller dylik!

jag är sugen på en Acer 5021:a, någon som tänker köpa sig en?

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Ingår Ferrari 4000 i denna?

Permalänk

Re: Re: Re: Acer Aspire 5020-serien

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prince of Leah
Är detta ett känt faktum eller är det bara dina egna spekulationer?

Någon som vet? Ge gärna url till jämförelse eller dylik!

jag är sugen på en Acer 5021:a, någon som tänker köpa sig en?

Har sett några tester och där är Pentium M snabbare än turinon. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart testet var, men kolla på www.notebookforum.com där hittar du.

ja om jag inte funderade på att helt slopa min stationära datorer och endast köra med en bärbar så hade jag köpt en acer 5021, men jag vill ha en bärbar som kommer hålla ett tag. Så jag ska vänta tills efter sommaren och sedan köpa en Dell 9300 eller en XPS2.

Visa signatur

AMD XP 2600+@2200 MHz - 1024 MB RAM - Club3D 9800np(Samsung)@Pro [405/355] - Maxtor 120 GIG - Lanboy - Tagan 480 w - LG MultiDVD 4x

Permalänk

Ferrari 4000 kommer att ha en turion. Tror dock att den kommer kosta skjortan, 17000 eller nåt i den stilen vilket jag tycker är för mycket. Tycker personligen att 5021 är en väldigt bra budgetdator. Vissa mig en dator med ett sånt bra grafikkort för under 10 lakan.
Enda problemet är väl att prollen är lite seg. Skulle gärna köpa den om jag kunde välja typ 1.8 lr 2.0 GHz. Sen vet jag inte vad det sitter för RAM i den, alltså vilket märke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Ferrari 4000 kommer att ha en turion. Tror dock att den kommer kosta skjortan, 17000 eller nåt i den stilen vilket jag tycker är för mycket. Tycker personligen att 5021 är en väldigt bra budgetdator. Vissa mig en dator med ett sånt bra grafikkort för under 10 lakan.
Enda problemet är väl att prollen är lite seg. Skulle gärna köpa den om jag kunde välja typ 1.8 lr 2.0 GHz. Sen vet jag inte vad det sitter för RAM i den, alltså vilket märke.

Stirra dig inte blind på Mhz antalet, har själv inte lyckats hitta några jämförelse mellan Turion och t ex Pentium M. Mycket möjligt att t ex Turion gör "mer per MHZ" än andra cpu:er. Tror cpu:n har kraft så det räcker iaf

Det verkar ju som du säger vara en jäkla prisvärd laptop, skulel inte vilja kalla det för budgetdator, men den har onekligen det mesta för ett Mycket bra pris!

Av tester jag läst så verkar laptops med x700 grafikkortet prestera ungefär som mitt system i sign med klockat grafikort, iaf i 3Dmark 03/05. Läster dock i en tråd på notebooksforum att kortet inte presterar så bra med påslagen AA och AF.
Själv kör jag nu nu World of Warcraft i 1024 med mycket på High och med 4xAA och 4-8xAF, vill kunna göra detsamma om jag köper en sådan här laptop så min fråga är som följer; stämmer detta jag läst eller kan jag räkna med att köra WoW lika bra med AA och AF som jag gör nu?

Någon som vet..
.. vad det är för hastighet på Hårdisken? dvs rpm
.. om det sitter en 1x 512 eller 2x 256Mb minnestickor i laptopen?
.. någon bra butik man kan köpa den i/känna och klämma på den redan nu?
.. vikten?

(.. någon bra ryggsäck till den datorn?)

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Jämförelse mellan Turion, Athlon64 och Pentium-M
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=turion64&page=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prince of Leah
Stirra dig inte blind på Mhz antalet, har själv inte lyckats hitta några jämförelse mellan Turion och t ex Pentium M. Mycket möjligt att t ex Turion gör "mer per MHZ" än andra cpu:er. Tror cpu:n har kraft så det räcker iaf

Det verkar ju som du säger vara en jäkla prisvärd laptop, skulel inte vilja kalla det för budgetdator, men den har onekligen det mesta för ett Mycket bra pris!

Av tester jag läst så verkar laptops med x700 grafikkortet prestera ungefär som mitt system i sign med klockat grafikort, iaf i 3Dmark 03/05. Läster dock i en tråd på notebooksforum att kortet inte presterar så bra med påslagen AA och AF.
Själv kör jag nu nu World of Warcraft i 1024 med mycket på High och med 4xAA och 4-8xAF, vill kunna göra detsamma om jag köper en sådan här laptop så min fråga är som följer; stämmer detta jag läst eller kan jag räkna med att köra WoW lika bra med AA och AF som jag gör nu?

Någon som vet..
.. vad det är för hastighet på Hårdisken? dvs rpm
.. om det sitter en 1x 512 eller 2x 256Mb minnestickor i laptopen?
.. någon bra butik man kan köpa den i/känna och klämma på den redan nu?
.. vikten?

(.. någon bra ryggsäck till den datorn?)

Äsch, processorn räcker fint som du säger. Sen att X700 medföljer för det priset gör ju inte saken sämre.

Hårddisken är nog på 4200rpm och det brukar alltid vara 2x256MB på såpass billiga datorer.

ML = 35Watt
MT = 25Watt

Hittade en tysk återförsäljare med lite bättre info...

http://www.notebookshop.de/main.php?section=shop&group=292

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prince of Leah
Av tester jag läst så verkar laptops med x700 grafikkortet prestera ungefär som mitt system i sign med klockat grafikort, iaf i 3Dmark 03/05. Läster dock i en tråd på notebooksforum att kortet inte presterar så bra med påslagen AA och AF.
Själv kör jag nu nu World of Warcraft i 1024 med mycket på High och med 4xAA och 4-8xAF, vill kunna göra detsamma om jag köper en sådan här laptop så min fråga är som följer; stämmer detta jag läst eller kan jag räkna med att köra WoW lika bra med AA och AF som jag gör nu?

Hur påverkas spel då dagens bärbara skärmar börjar få riktigt hög upplösning? T ex ryktas det om att Ferrari 4000 får 1680 x 1050.
http://www.amdboard.com/ferrari_4000.html

Klarar grafikkortet att köra tunga spel på den upplösningen? Om inte, hur mkt sämre blir bilden om man går till en lägre upplösning och måste approximera bildpunkter istället?

Permalänk
Medlem

"Jämförelse mellan Turion, Athlon64 och Pentium-M
http://www.gamepc.com/labs/view_con...on64&page=1"

Orkar inte läsa allt!
Någon som kan sammanfatta?

Hur mycket skillnad jämte en Intel Mobile 1.6Ghz är det? Något man märker?

Tänkte ev köpa en 5021Wlmi i dagarna. Och köpa 2x512Mb minne att stoppa i... Någon som vet vad sådant kostar? och vad man ska ha?

Någon som vet hur varm och hur mycket Turion låter jämfört med Centrinon?

Det är CrystalBright skärm eller vad det heter... En blank altså... Bra eller dåligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
"Jämförelse mellan Turion, Athlon64 och Pentium-M
http://www.gamepc.com/labs/view_con...on64&page=1"

Orkar inte läsa allt!
Någon som kan sammanfatta?

Hur mycket skillnad jämte en Intel Mobile 1.6Ghz är det? Något man märker?

Tänkte ev köpa en 5021Wlmi i dagarna. Och köpa 2x512Mb minne att stoppa i... Någon som vet vad sådant kostar? och vad man ska ha?

Någon som vet hur varm och hur mycket Turion låter jämfört med Centrinon?

Det är CrystalBright skärm eller vad det heter... En blank altså... Bra eller dåligt?

Testet gjordes på stationära datorer vilket gör att jag är lite tveksams till resultat och dylik, menar att om man ska jämföra mobila cpu:er bör det göras på laptops.
Men sammafattningsvis (har bara skummat igenom) så är Pentium-M snabbare men Turion har 64-bits stöd och vissa instruktioner som Pentium-M saknar, närmare bestämt SSE-3 och 3DNow!.

Tror inte du lär märka så stor skillnad, beror helt på vad du gör. Då jag själv vill ha bra prestanda i spel så blir jag själv lite tveksam men tror inte man kan få någon bättre laptop för samma peng, rätta mig om jag har fel! Att Turion stödjer 64-bitars är intressant, Intel Pentium-M må kankse vara snabbare 32bitars men saknar helt 64-bitars stöd vilket gör att Turion känns som ett mer framtidsäkert val.

Tänker även jag kanske köpa en 5021Wlmi eller någon annan laptop. Dock sätter min eknomin klara gränser och det lutar åt en något billigare 5021 och behålla min stationära dator jag har i sign (hade annars tänkt att sälja den). Tror att en 5021 Wlmi presterar ungefär som min dator, kankse något högre. Eller vad tror ni?

Ang minnet så tror jag att det är 2x256mb stickor i laptopen och bara 2 minnesplatser, snälla om någon kan bekräfta detta så ryt till ;} Och för att då få 1024mb i ram måste man köpa till 2x 512 stickor. Själv hade jag köpt 2x Kingston 512mb PC3200 DDR SODIMM Minnen.

Ang värmen/ljudnivå osv så ska en Pentium M dra mellan 21W - 27W och en Turion 25W - 35W, dvs Turion kräver lite mer ström och kanske blir något varmare än Pentium M. Detta är att jämföra med en A64 Mobile som drar 62W - 81W En cpu låter inte isg, som du troligen vet, utan det är fläktar och annat som krävs för att kyla cpu:n och komponenterna som väsnas, och självfallet rörliga mekansika delar såsom hårdiskar osv. I och med att Turion är AMD's svar på en mobile CPU och drar så lite ström så tror jag inte att en Turion baserad laptop kommer väsnas så mycket mer än en laptop med Pentium-M. Intresserad av att höra vad Ni andra på forumet tror om detta!

Ang skärmen vet jag inte så mycket. Upplys mig och matte2k gärna ;} Dock så älskar jag 15,4" formtatet !

Edit: Såg tidigare idag att datorn finns att köpa på wehallen.com , http://www.webhallen.com/prod.php?id=42225.
Dock så står det att det är en 2,8Ghz Turion vilket borde vara fel? Mailat dem och frågat vad som egentligen stämmer.

I vilket fall så går en Acer Aspire 5021WLMi + 512Mb DDR Sodimm + Ie Explorer 4.0 mus + Nya hörlurar på ca 11 000 kr + frakt. Vilket är ett helt ok pris i mina ögon och för min plånbok! Väntar spänt på svar från webhallen.

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Tack för det utförliga svaret.
Dialect Kungsgatan säljer oxå datan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
Tack för det utförliga svaret.
Dialect Kungsgatan säljer oxå datan!

Inget att tacka för

Synd man inte bor i Sthlm då, men har för mig att vi även har en Dialect butik här i Västervik! (ojj vad jag rimmar).. kanske värt en titt där!

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: Såg tidigare idag att datorn finns att köpa på wehallen.com , http://www.webhallen.com/prod.php?id=42225.
Dock så står det att det är en 2,8Ghz Turion vilket borde vara fel? Mailat dem och frågat vad som egentligen stämmer.

vad skulle det annars vara för frekvens på processorn?

jag har inte lyckats hitta några andra siffror.

Visa signatur

ZALMAN HD160XT PLUS | ASUS P8Z77V-LK | INTEL CORE i5 3550 @3,5GHz | 16GB CORSAIR XMS3 | INTEL 330 SSD 60GB | Hauppauge WinTV | Sapphire Radeon HD6870 1GB |WD Caviar Green 4TB | Corsair GS 500W Gaming Series
NAS
NETGEAR ReadyNAS NV+ 4TB WD Caviar Green

Permalänk
Medlem

1.6ghz

edit:
vad är skillnaden på dessa egentligen?

ACER AS3022WLMi S-2.8 512/60 DVD-RW XPH
http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=17477...

ACER AS5021WLMi T-2.8 512/80 DVD-RW XPH
http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=17490...

??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
1.6ghz

edit:
vad är skillnaden på dessa egentligen?

ACER AS3022WLMi S-2.8 512/60 DVD-RW XPH
http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=17477...

ACER AS5021WLMi T-2.8 512/80 DVD-RW XPH
http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=17490...

??

Aspire 5022WLMi: har 60gig hdisk, x700 med 64mb
Aspire 5021WLMi: har 80gig hdisk, x700 med 128mb

Hårdisk och grafikort verkar vara det som skiljer. Förvånar mig inte om Aspire 5022WLMi har en lite sämre skärm likväl, Aspire 5021WLMi ska visst ha en CrystalBrite skärm.

Tycker Ni andra här inte att Aspire 5022WLMi verkar vara en otroligt prisvärd laptop?

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Är Sempron 2.8 och Turion 1.6 samma processor?

Och du menar väl att 5021wlmi har CrystalBright skärm...
3021wlmi hittar jag nämligen ingen dator som heter...

edit:

På acercomputor.se Så står det att
3022wlmi innehåller en:
Mobile AMD Sempron™ processor with up to 256 KB L2 cache, AMD PowerNow!™ Technology and 3DNow™ Professional Technology support
http://www.acercomputer.se/acereuro/page9.do?dau34.oid=9682&U...

5021wlmi
AMD Turion™ 64 processor with up to 1 MB L2 cache, AMD PowerNow!™ Technology and HyperTransport™ Technology support
http://www.acercomputer.se/acereuro/page9.do?dau34.oid=9810&U...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
Är Sempron 2.8 och Turion 1.6 samma processor?

Och du menar väl att 5021wlmi har CrystalBright skärm...
3021wlmi hittar jag nämligen ingen dator som heter...

edit:

På acercomputor.se Så står det att
3022wlmi innehåller en:
Mobile AMD Sempron™ processor with up to 256 KB L2 cache, AMD PowerNow!™ Technology and 3DNow™ Professional Technology support
http://www.acercomputer.se/acereuro/page9.do?dau34.oid=9682&U...

5021wlmi
AMD Turion™ 64 processor with up to 1 MB L2 cache, AMD PowerNow!™ Technology and HyperTransport™ Technology support
http://www.acercomputer.se/acereuro/page9.do?dau34.oid=9810&U...

Nej det är inte samma, missade det! Har ändrat namnet nu, skrev 3:or istället för 5:or av någon anledning.

Fick precis svar från webhallen via mail där de sa att Aspire 5021WLMi som de säljer har en 2,8Ghz processor. Dock står det på produktsammanfattningen att det Är en Turion, tror ni inte han har fel iaf? Om det är en 2,8ghz turion, tror inte det äns finns någon sådan, så vore det ju minst sagt kalas!

Produktlänk: http://www.webhallen.com/prod.php?id=42225

Webhallen är ute och cyklar eller vad tror ni?

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prince of Leah
Nej det är inte samma, missade det! Har ändrat namnet nu, skrev 3:or istället för 5:or av någon anledning.

Fick precis svar från webhallen via mail där de sa att Aspire 5021WLMi som de säljer har en 2,8Ghz processor. Dock står det på produktsammanfattningen att det Är en Turion, tror ni inte han har fel iaf? Om det är en 2,8ghz turion, tror inte det äns finns någon sådan, så vore det ju minst sagt kalas!

Produktlänk: http://www.webhallen.com/prod.php?id=42225

Webhallen är ute och cyklar eller vad tror ni?

jag litar nog mer på acers hemsida än webhallens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
jag litar nog mer på acers hemsida än webhallens

yep, har skickat ett nytt mail till webhallen nu. Frågade också om det möjligen finns en ledig minneslott i laptopen. Återkommer när jag fått svar.

Edit: Fick svar från Webhallen

"Helt rätt från din sida. Den ligger på 1.6 ghz då det är en 2800+. Det var fel på våran sida"

Då var det uppklarat!

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Ok.. då är altså inte 3022:an så intressant dårå.

Edit:

Är det
2x512mb PC3200 DDR SODIMM
eller
2x512mb PC2700 DDR SODIMM

man skall ha till Acer Aspire 5021wlmi??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prince of Leah
Testet gjordes på stationära datorer vilket gör att jag är lite tveksams till resultat och dylik, menar att om man ska jämföra mobila cpu:er bör det göras på laptops.
Men sammafattningsvis (har bara skummat igenom) så är Pentium-M snabbare men Turion har 64-bits stöd och vissa instruktioner som Pentium-M saknar, närmare bestämt SSE-3 och 3DNow!.

Tror inte du lär märka så stor skillnad, beror helt på vad du gör. Då jag själv vill ha bra prestanda i spel så blir jag själv lite tveksam men tror inte man kan få någon bättre laptop för samma peng, rätta mig om jag har fel! Att Turion stödjer 64-bitars är intressant, Intel Pentium-M må kankse vara snabbare 32bitars men saknar helt 64-bitars stöd vilket gör att Turion känns som ett mer framtidsäkert val.

Tänker även jag kanske köpa en 5021Wlmi eller någon annan laptop. Dock sätter min eknomin klara gränser och det lutar åt en något billigare 5021 och behålla min stationära dator jag har i sign (hade annars tänkt att sälja den). Tror att en 5021 Wlmi presterar ungefär som min dator, kankse något högre. Eller vad tror ni?

Ang minnet så tror jag att det är 2x256mb stickor i laptopen och bara 2 minnesplatser, snälla om någon kan bekräfta detta så ryt till ;} Och för att då få 1024mb i ram måste man köpa till 2x 512 stickor. Själv hade jag köpt 2x Kingston 512mb PC3200 DDR SODIMM Minnen.

Ang värmen/ljudnivå osv så ska en Pentium M dra mellan 21W - 27W och en Turion 25W - 35W, dvs Turion kräver lite mer ström och kanske blir något varmare än Pentium M. Detta är att jämföra med en A64 Mobile som drar 62W - 81W En cpu låter inte isg, som du troligen vet, utan det är fläktar och annat som krävs för att kyla cpu:n och komponenterna som väsnas, och självfallet rörliga mekansika delar såsom hårdiskar osv. I och med att Turion är AMD's svar på en mobile CPU och drar så lite ström så tror jag inte att en Turion baserad laptop kommer väsnas så mycket mer än en laptop med Pentium-M. Intresserad av att höra vad Ni andra på forumet tror om detta!

Ang skärmen vet jag inte så mycket. Upplys mig och matte2k gärna ;} Dock så älskar jag 15,4" formtatet !

Edit: Såg tidigare idag att datorn finns att köpa på wehallen.com , http://www.webhallen.com/prod.php?id=42225.
Dock så står det att det är en 2,8Ghz Turion vilket borde vara fel? Mailat dem och frågat vad som egentligen stämmer.

I vilket fall så går en Acer Aspire 5021WLMi + 512Mb DDR Sodimm + Ie Explorer 4.0 mus + Nya hörlurar på ca 11 000 kr + frakt. Vilket är ett helt ok pris i mina ögon och för min plånbok! Väntar spänt på svar från webhallen.

2800+ är inte hastigheten på prollen, det är bara AMD sätt att jämföra med andra prollar (det vill säga Intel). Detta betyder alltså att den skulle motsvara en 2800 MHz P4, tror jag.
Det är 2x256 i ram. Gå in på Acer's hemsida och kolla.
Men som sagt, detta enda jag INTE gillar är att den har 1.6 GHz, men jag tror att Acer kommer släppa någon modell till i 5000-serien, det kanske blir 5022.

Jämförelsen på GamePC blir inte riktigt intressant eftersom prollarna faktiskt inte sitter i bärbara. Men men...
Överlagg får Turion pisk av Pentium-M. MEN...64-bitar är intressant. Om man ska köpa en dator idag och inte har råd att löpa en ny om ett år är det ändå intressant. Speciellt som Linux länge har stöd för 64-bitar samt Longhorn. Trots detta bakslag tycker jag att AMD nya är mer intressant. Speciellt när spel som Far Cry kommer som 64-bitars versioner.

Permalänk
Medlem

du menar att det är för lite?
Jag tycker det verkar vara relativt standard på Intel Pentium Mobile....

Permalänk

Turion presterar lite sämre i hastighet vid öppnande och använde av "vanliga" program, typ Photoshop motsv. Därför skulle jag vilja ha 1.8 GHz (den med 25W förbrukning).

Permalänk
Medlem

HUR mycket sämre? Men jämfört med en Centrino 1.7 lär den väl inte prestera mycket sämre va?

vet man när 5022wlmi kommer komma.. om det kommer någon sådan?

Permalänk

Här är ett test för x700 i en Acer TM 8100:
[url]http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=637[url]