Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
3 dagar tycker jag inte är nånting att vara nöjd med. Visst, telefonen har 3G stöd men för en som mig som kör med Halebop GSM så känns det onödigt att den ska ha så dålig batteritid.

Jo fast om du aldrig använder 3G funktionerna så hade du lika gärna kunnat köpa en GSM telefon ifrån samsung som har ungerfär samma prestanda men då bättre batteritid?

Mitt tips annars är, släng i ett 3G kort och surfa, ha videosamtal med flickvännen/pojkvännen eller mamma som bor 200 mil härifrån och bara njut

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Jo fast om du aldrig använder 3G funktionerna så hade du lika gärna kunnat köpa en GSM telefon ifrån samsung som har ungerfär samma prestanda men då bättre batteritid?

Mitt tips annars är, släng i ett 3G kort och surfa, ha videosamtal med flickvännen/pojkvännen eller mamma som bor 200 mil härifrån och bara njut

Lika bra att köpa en telefon som är 3G förberedd även om man kör med GSM. Förhoppningsvis kommer Halebop med 3G snart, då ska det användas.
Annars så om jag ska byta till telia så kommer det bli så mycket dyrare så det är det inte ens värt.
Men det är mycket konstigt att Samsung telefonen har så jäkla kort batteritid när man är ansluten till GSM nätet. Speciellt när jag bara har telefonen liggandes nu.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Lika bra att köpa en telefon som är 3G förberedd även om man kör med GSM. Förhoppningsvis kommer Halebop med 3G snart, då ska det användas.
Annars så om jag ska byta till telia så kommer det bli så mycket dyrare så det är det inte ens värt.
Men det är mycket konstigt att Samsung telefonen har så jäkla kort batteritid när man är ansluten till GSM nätet. Speciellt när jag bara har telefonen liggandes nu.

Du kan ju alltid gå in och ändra nätverksläge (1900 typ) om det nu hjälper, stänga av yttre displayen, osv Men det kanske du har gjort? Telia säljer dessutom extra batterier kanske borde kika på om dom har bättre batterier, det utvecklas ju konstant på den sidan.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom hela tråden. Men är det någon som har problem med att larmet inte ringer? Ibland så ringer det inte (mobilen är på), har sett att den ibland hoppar över någon minut, är det nån som har samma problem? Lösning kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Orkar inte läsa igenom hela tråden. Men är det någon som har problem med att larmet inte ringer? Ibland så ringer det inte (mobilen är på), har sett att den ibland hoppar över någon minut, är det nån som har samma problem? Lösning kanske?

Jag har själv inte mobilen, men kommer kanske att köpa den. larmet är något som jag just funderat över, har hört att det inte fungerar om mobilen är avstängd vilket är RIKTIGT dåligt!
Om det nu är problem att det inte alls ringer ibland så funderar jag på att skita i den här telefonen. Larmet är ändå en väldigt viktig funktion när man är ute och reser osv ...

Kan någon en gång för alla berätta för mig hur larmet fungerar i z500, har hört olika från alla.

Visa signatur

harman/kardon is the thing!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquiid
Jag har själv inte mobilen, men kommer kanske att köpa den. larmet är något som jag just funderat över, har hört att det inte fungerar om mobilen är avstängd vilket är RIKTIGT dåligt!
Om det nu är problem att det inte alls ringer ibland så funderar jag på att skita i den här telefonen. Larmet är ändå en väldigt viktig funktion när man är ute och reser osv ...

Kan någon en gång för alla berätta för mig hur larmet fungerar i z500, har hört olika från alla.

Om man är beroende av viktiga alarm så ställer man två olika enheter. Så har det varit och kommer alltid att vara.

Nu har jag kört med mitt alarm varje dag sedan den införskaffades och det är inget snack om att man blir väckt. Den ringer som ett j*vla orkester vill jag lova.

Den har aldrig felat på den sidan heller.

Jag har alltid min telefon på och laddar den ungefär var tredje dag och laddningen går snabbt. Ser inget problem med att hålla den igång jämt?! Därför har jag ingen erfarenhet om att den inte skulle ringa om den var avstängd.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Det låter bra att man kan lita på att alarmet sätter igång iaf, om den nu är på vill säga (tycker fortfarande att det är idiotiskt att samsung missat en sån här enkel detalj).

Jag har en annan fråga, finns det någon högtalar funktion på z500. Så man tex kan lägga ifrån sig luren menändå höra den man snackar med i någon högtalare?

Visa signatur

harman/kardon is the thing!

Permalänk
Medlem

Högtalartelefon finns ja.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det snart kommer någon ny 3G lur som är lite som z500 och med liknande finneser, fast bättre. Det skall självklart vara en vikbar mobil. Jag har kollat på gsmarena.com under "comming soon" på de flesta märken men hittar inte någon bra.

Varför jag frågar är om det är värt att köpa z500:an eller kanske vänta lite till på att någon ny ska komma ut.

Visa signatur

harman/kardon is the thing!

Permalänk
Medlem

Jag hade en Z500, sålde den i veckan pga av batteritiden......annars var jag nöjd med den!
Nu har jag en W800 och är ännu nöjdare!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Tyvärr är inte W800 en vikbar telefon, det är en sådan jag är ute efter. Annars verkar den riktigt bra.

Visa signatur

harman/kardon is the thing!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquiid
Tyvärr är inte W800 en vikbar telefon, det är en sådan jag är ute efter. Annars verkar den riktigt bra.

Det är heller ingen 3G telefon, vilket önskades om jag uppfattat det korrekt?

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Det är heller ingen 3G telefon, vilket önskades om jag uppfattat det korrekt?

3G är inte jätte viktigt för mig, det är bara en bonus. Men vikbar och liten och smidig är saker som står högt upp på listan.

Visa signatur

harman/kardon is the thing!

Permalänk
Medlem

men jag beställde den för billigaste för några dar sedan (2400) men nu fick jag ett mail där dom sa att den var slut...... och nu kolla jag på pricerunner, där kosta billigaste 3800 nu...
Går det inte att få den för runt 2000 längre....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
men jag beställde den för billigaste för några dar sedan (2400) men nu fick jag ett mail där dom sa att den var slut...... och nu kolla jag på pricerunner, där kosta billigaste 3800 nu...
Går det inte att få den för runt 2000 längre....

Kolla beg-marknaden på tex Tradera! Du kan hitta en vecka gammal lur för runt 2!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk

Enligt Jamba så stödjer telefonen inte java-spel.
Kollar man på samsungssida så är det en hel del spelkategorier som det står att telefonen inte stödjer spelen i.

Har Z500 en underlägsen java-motor eller vad?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
men jag beställde den för billigaste för några dar sedan (2400) men nu fick jag ett mail där dom sa att den var slut...... och nu kolla jag på pricerunner, där kosta billigaste 3800 nu...
Går det inte att få den för runt 2000 längre....

Finns för 2290 på elgiganten online (måste beställa på nätet) men den är OP låst till telia, men det går lätt att ta bort, och det e gratis.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

Yeeees, fick min efter ha beställt den från elgiganten i söndags..

Nu till mina frågor.. Hur fasiken får man bort alla låsta bilder och videoklipp? Och jag låste upp min för att använda mitt 3 kontantkort, men när jag skulle fixa mms och internet inställningarna på tre.se såg jag att dom inte hade samsung där att välja alls.... hur får man tag på dom inställningarna?

Permalänk

En sak, på denna sida http://www.mobile-review.com/review...g-z300-en.shtml
Står det att det ska gå och ställa in olika musikstilar i mp3 pelarn hur gör man det???
detta är z300 men är ungefär samma mobil

Alltså hur musiken ska låta tex mer bas??

Hur gör man????

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116