Nätagg fläkten dog! Bör jag ha datorn på ändå?

Permalänk
Medlem

*BoOm*
Var är octabus?:p

Permalänk
Medlem

Ett tips: Inga LED-fläktar i nätaggregat, dom blåser totalt värdelöst ( om man nu inte kostar på och köper en riktigt dyr fläkt )
Min LED-fläkt i mitt nätagg gav upp, datorn klarade sig men blev instabil
vid hög belastning, ex spel och disk defragmentering.
Byt fläkt och lev vidare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Har inte hunnit fixa det ännu får väl göra det så fort jag har tid att köpa ny fläkt, tyvärr hittar jag nog inte kvittot. Klantig som jag är tänkte jag inte på att jag behövde spara kvitto till ett chassi (tänkt aldrig på nätagget då).

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Nej nej...

ACen i bilen dog, ska jag fortfarande köra en road-trip i öknen?

AC är för fjollor och kvinnor

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det finns risk att där är ström kvar i näggaget i 24 timmar.. så ha helst av strömsladden i ett dygt innan du börjar pilla med det.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
AC är för fjollor och kvinnor

AC är för dödliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
AC är för dödliga.

där fick jag mig nattens skratt

Visa signatur
Permalänk

Beror på vilket användningsområde, AC är bättre på att skapa induktiv reaktans än vad likspänning är.
Tada.

Visa signatur

<Stationärt>|P4 3,0 @ 3,2| 512DDR | X800XT PE |
<Mobilt>|Dell Latitude D600| Palmone LifeDrive | SE K750i | Sony DSC-T5 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
Glöm inte att det finns risk att där är ström kvar i näggaget i 24 timmar.. så ha helst av strömsladden i ett dygt innan du börjar pilla med det.

Vet du vad man gör då ?
Kortsluter manuellt med skruvmejsel så är den risken betydligt mindre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag öppnade och la in en ny fläkt, problemet nu är "bara" att jag ibland får rätt starka stötar av att röra chassit, hela min antec sonata verkar blivit strömledande...

Jag har verkligen inte råd att köpa ny nätagg nu så jag får väl låta bli att röra datorn och skriva nån varningslapp på den

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Hehe, kör du med jordade skarvdosor ? inte, där har du problemet.
Eller så lyckades du lossa någon av jord-skruvarna i agget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-R
Hehe, kör du med jordade skarvdosor ? inte, där har du problemet.
Eller så lyckades du lossa någon av jord-skruvarna i agget.

Det skulle vara om han fick loss skruven som håller jordledaren till agget, eller skruven som jordar datorns svarta interna jord.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Jag körde utan fläkt i mitt noname agg ett tag.
Fläkten började döna som fan och jag orkade inte byta den så jag satte en kniv mellan bladen för att få stopp på den. Skulle igentligen bara ha den där i en halvtimma eller så för jag kollade på film men jag glömde bort det och hade den så i 2dagar. Började lukta lite brännt innan jag fatta att jag hade kniven kvar

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Jag har också testat att köra utan fläkt i nätagget på ett gammlt ATX. Testade då förstås om de pallade lite load och drog igång en fin filmsnutt i en si sådär ~30min men det började lukta brännt som fan efter den tiden så jag tryckte i en fläkt så fort jag kunde.