Lian Li PC-777 - "The Snail"

Permalänk
Avstängd

Måste vara den fulaste jag sätt på länge, ser ut som en snigel på högkant

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

verkar som om det bara finns 2 typ kommentarer här... lov it or hat it... och själv tycker jag om nytänkande

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

Pr trick från Lian-Li som tillverkar överprissatta chassin.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woland
Kul med en tillverkare som vågar göra nåt annorlunda. Och allt är ju bättre än Xaser chassin eller Asus hemska "moddnings" försök och dylikt.

Bättre än xaser, ja.

Men Asus "fulburkar" har i mina ögon (precis som det chassit tråden handlar om) blivit så fult att man bara vill ha det, det är så fult så det blir sött, precis som en renault 4 laban eller en fiat 126.

Jag kommer nog att köpa mig en Asus burk snart, jag inspekterade den på DreamHack, och var mycket nöjd med kvalitetskänslan, inga vasa kanter direkt, tjocka dubbellagriga sidor (ljudämpande), och tung robust känsla över hela chassit.

Jag hade inte chansen att mäta plåttjockleken i det, men jag tror atrt det var mer än 0.8mm.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Haha grymmaste hittils.
Luften flödar nog lika bra där som alkohol på midsommar!

Permalänk
Medlem

visst är den lite egen men fy va ful

Visa signatur

LAN-PARTY

//jolt cola

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.Lindemann
Komplettera med ett par matchande B&W Nautilus

Exakt samma tanke fick jag också

Visa signatur

the quiet place...

Permalänk
Medlem

Denna 'nyhet' var ju rätt 'old'.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Proffsmoddare

Nyhet från Lian-li...
"Inte nog med att vi tillverkar marknadens tråkigaste datorchassin nu tillverkar vi även marknadens fulaste chassin"

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Typiskt lian-li att göra fula chassin:)

Permalänk
Medlem

Nån som sett chassit live? Kan ju vara så att det ser sunkigare ut på bild än när man ser det på riktigt.
Jag tycker iaf det ser jävligt sunkigt ut.. men det var ju ett fint försök att göra nått annorlunda, så synd att de gjort snäckformen och sen avslutat den med en ful fyrkantig låda där allt sitter som vanligt.
Blä.

Permalänk
Medlem

Japp, det är inte så svårt att se var de har fått inspiration ifrån. Föredrar dock B&W Nautilus design.

Permalänk
Medlem

Så jävla fräckt! När kommer det till sverige? en vecka, en månad, ett år?
Blir det inte dyrt köper jag det helt klart.

Lite ironi:
Så jävla fult det är, mitt helt jävla fyrkantiga enfärgade chassi är mycket finare. Jag förstår inte design så jag ska negativt kritisera allt jag inte förstår.
Det är mycket bättre att följa grupptrycket och köpa chieftec och "modda" dit en fläkt med min pappas dremel.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

Underbart, första gången jag ser ett riktigt snyggt PC-chassi.

Permalänk

Ser ut som denna högtalare

kanske skulle köpa några st av dem oxå

http://www.hifiklubben.com/se/Produkter/Hoegtalare/Golvhoegta...

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
själv så gillar jag design o nytänkande o jag gillar denna burk så som asus burk är den lite utsitckande och annorlunda, gillar sånt.. har ju fan blivit så att alla burkar ser likadana ut o det e verkligen tråkigt...

Ja några burkar måste ju vara fula också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe

Lite ironi:
Så jävla fult det är, mitt helt jävla fyrkantiga enfärgade chassi är mycket finare. Jag förstår inte design så jag ska negativt kritisera allt jag inte förstår.
Det är mycket bättre att följa grupptrycket och köpa chieftec och "modda" dit en fläkt med min pappas dremel.

Det är väl lika jävla illa med att man ska dumförklaras bara för att man inte tycker om något som är "designat". Som den där geten med däcket på moderna museet. Rena rama kejsarens nya kläder! (dvs om ni inte tycker det är brilljant så är det för att ni är för dumma för att förstå det)

Om chassit hade fått den formen pga att det gjorde det mer praktiskt likt B&W-högtalarna så skulle det vara en annan femma. Nu gör ju formen bara att det blir opraktiskt och mycket FULT.

Nytänkande och eftertanke ska gå hand i hand. Det gjorde det inte när atombomben tillverkades, och inte här heller.

Bananen out...

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

hehe mysko grejj men rätt ball ändå

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Inaktiv

Äntligen lite desingmässiga lådor...

Permalänk

Undra vad allt folk som tycker den är snygg hade sagt om det INTE hade varit Lian Li som gjort chassit.

Permalänk

Tänk om det här var det senaste XASER-chassit från Thermaltake, ojojoj vad den här tråden hade sett annorlunda du

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Undra vad allt folk som tycker den är snygg hade sagt om det INTE hade varit Lian Li som gjort chassit.

Jag såg den i en samling bilder med olika chassin för någon månad sedan. Hade inte en aning om vem som tillverkat den.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt måste jag nog tillstå... Helt klart en het kandidat om man någon gång byter chassi...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Riktigt fin design. Mer annourlunda, fräscha och coola desginer åt folket!!!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem

uch!!.. den var ful.

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

Nu kan man börja nobba alla Lian Li frälsare som tjatar om att Lian Li endast har så kallade stilrena chassin. Nu säger ni väl antagligen skit snyggt men hade det vart typ Raidmax som gjort det hade det vart det värsta chassit ni sett.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Pr trick från Lian-Li som tillverkar överprissatta chassin.

Eller så är det kvalite och det betalar man för

Lian-li = Kvalite. självklart så kostar det men man får alltid vad man betalar för

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

riktigt coolt chassi