Permalänk

Minne till märkesdatorer.

Tjena!

Har ett gäng märkesdatorer som jag ska uppgradera med mer minne. Sökte lite och det verkar som att man kan köra två olika märken utan problem men man vill ju vara säker. Är det någon som stött på problem när det gäller två olika märken eller är det lugnt att köra på?

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

Det ska nog vara lungt.

Permalänk
Medlem

Citerar ett svar jag fick angående samma fråga i princip.

Om du vill undvika beskymmer så är det starkt rekommenderbart att du köper ett nytt minne av samma märke och modell. Om du kollar lite på alla dessa minnesproblemstrådar så ser du att 99% av dem har problem just utav den anledningen att de blandar olika minnen. Risken är stor att problem uppstår, tyvärr :/

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Fan då.
Förstår inte hur de tänker. Fem datorer där alla är av samma modell förutom en. Fem _olika_ minnestyper och inget av minnena finns på inwarehouse som vi handlar hos

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

Har själv samma funderingar men jag kontaktade acer o de sa att det inte skulle vara några problem att mixa minnen av olika märken så lnge de viktigaste specen var densamma på minnena...

Permalänk
Medlem

Använd Kingstons konfigurator så hittar du nog vad du söker... antingen söker du på datorn i konfiguratorn eller på moderkortet (om du vet vilket som sitter i)

www.kingston.com

Permalänk
Hjälpsam

Ganska enkel lösning är att de fyra identiska datorerna strippar du och delar upp minnet till två an dem och köper helt nytt minne till de andra två. Då har du matchande minne till fyra iaf.

Den femte, kontrollera exakt vilken hastighet, spänning och framförallt timings den kör på, timings och hastighet kan du se med tex CPU-Z. Om de värdena matchar så funkar det till 95% klanderfritt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI