HDD skadas av formatering?

Permalänk
Medlem

HDD skadas av formatering?

Tjoflöjt, hade en fundering här som jag undrar om nån kan svara på

Såhär är det, på midsommar köpte jag en ny burk, AMD 64 3200+, 1024 3200 ram, MSI K8N Platium SLI, Gainward 6600GT 128 meg SLI, 200 gig Seagate IDE HDD osvosv

Då när jag skulle installera skapar jag alltid 2 part, en på 6000 meg för XP och resten för resten

Då blev det massa fel vid formateringen, tex att ljudkortet ej hittades, även om jag installerade från skivan/hemsidan

Då formade jag, första gången

Sedan så blev det nått fel med XPinstallationen, formaterade andra gången

Sedan så tjorvade nått med nått SLIDE som fanns på moderkortskivan till HDD och vid omstart så var ja tvungen att formatera för den sa att nån fil fattades (dåligt av MSI att klanta sig på det viset"

Då blev det 3dje gången

Sen så låste sig den vid installation av NVidia och den vägrade ta bort drivisarna så då fick det bli en fjärde gång

Allt detta inom loppet på ca 2-3 timmar

Kan det vara skadligt att formatera mycket?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Nej

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag har hört de skadligt att fomatera en disk för ofta...

har även hört om maskiner där man ghostar några gånger om dagen i utvecklingssyfte. där diskarna sällan håller mer än nått halvår..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det var en som hittade en råtta i en Calzone en gång.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil

Kan det vara skadligt att formatera mycket?

Tacksam för svar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Nej

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.