Permalänk

Neonode N1m Vs SE P910/Qtek S100

vilken av mobilerna är bäst om man ser på deras funktioner och så??
vilka + och - har dom??

Permalänk
Medlem

skulle nog säga att P910 eller S100 är de bästa. S100 har fördelen av bättre kamera o att vara mindre.
neonode är mest en kol pryl, men ransakar man funktionerna så ser man ganska snabbt att det inte är nå att skryta med. o att sen kvaliten på lurarna verkar vara ruskigt dålig gör inte saken bättre. verkar som om många neonode ägare är "tåliga" personer, eftersom de finner sig i att det finns massa buggar o problem.

jag skule köpa S100 av de där me tanke på att den är lite nyae än P910.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

ok.. då vet man

Permalänk
Medlem

S100an verkar ganska bristfällig den också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
S100an verkar ganska bristfällig den också.

På vad?

Kvalitet'smässigt är det inget att klaga på då 80% utav exteriören är utav borstad aliminium, skärmen är klar som en aftonstjärna och prestandan i applikationer är riktigt bra. Dess enda egentligen nackdel är att den är aningen stor samt att Windows Mobile kan vara jobbigt att använda.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

windows mobile är väll samma som finns på typ compaq handatorerna som har nån windows version i sig?? oim det är det så tycer jag inte det är så himla krånglit... (lekte med en sån PDA ett tag och det var inga problem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
På vad?

Kvalitet'smässigt är det inget att klaga på då 80% utav exteriören är utav borstad aliminium, skärmen är klar som en aftonstjärna och prestandan i applikationer är riktigt bra. Dess enda egentligen nackdel är att den är aningen stor samt att Windows Mobile kan vara jobbigt att använda.

Tänkte mest på windows mobile, samt att man behöver kirra en del program för att iaf jag ska få en telefon som fungerar som jag vill. Jag har S100an sedan några veckor tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeCarter
windows mobile är väll samma som finns på typ compaq handatorerna som har nån windows version i sig?? oim det är det så tycer jag inte det är så himla krånglit... (lekte med en sån PDA ett tag och det var inga problem)

Själv har jag inga som helst problem med att navigera och använda enheten, det är det att dess användargränsnitt är aningen krånglit samt att det är många små missar överallt. Tex så är du tvungen att gå in i ett antal menyer och undermenyer bara för att stänga av program som körs i bakgrunden. Löses lätt med tredjeparts program, men det är sådana små saker man stör sig på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Tänkte mest på windows mobile, samt att man behöver kirra en del program för att iaf jag ska få en telefon som fungerar som jag vill. Jag har S100an sedan några veckor tillbaka.

Tja, telefondelen fungerar ju utmärkt som den är och det är inte mycket som man kan ändra där. Det är snarare PDAdelen som man installerar program till och det finns nog ingen vettig användare som inte installerar nya program i dess handdator.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Skulle valt S100 eller antagligen p910i. Eller varför inte A1000?

Permalänk

vet inte om jag ska sattsa på A1000... skulle ist vilja haft A1010 isf.. men jag tror endå att en symbian mobil kommer vara segare i menyer och så än en windows mobile mobbe...

Permalänk
Medlem

varför skulle en symbian nalle vara segrare i menyerna? sen när blev MS kända för att göra OS som inte är systemkrävande. vilket inte symbian är kända för

är S100 snabbare beror det på snabbare processor o inte systemet

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Är det inte lite fel att jämföra en telefon mot två smartphone's? Om man skall jämföra något skall det iallafall vara inom samma gren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Är det inte lite fel att jämföra en telefon mot två smartphone's? Om man skall jämföra något skall det iallafall vara inom samma gren.

N1 är så klart också en smartphone.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
varför skulle en symbian nalle vara segrare i menyerna? sen när blev MS kända för att göra OS som inte är systemkrävande. vilket inte symbian är kända för

är S100 snabbare beror det på snabbare processor o inte systemet

ok...

btw är det någon här som vet var man kan beställa M1000 aka A1010????
och om det går till vilket pris och vilka språk kan den isf ha???
och den borde väll funka i sveriges nät även om den vore från ett annat land??