Går inte att logga in på min profil

Permalänk

Går inte att logga in på min profil

För ett tag sedan råkade jag dra ut nät-sladden när datorn stod vilket resuterade att den naturligtvis slogs av. När jag senare satte in den igen och förökte logga in på min profil, ni vet, står typ välkommen och man ska välja en profil, står det att den inte kan hittas och jag loggas istället in på någon slags windows defaultprofil...

Har provat att göra en systemåterstälning men det funkar inte trotts detta, gör ogärna en diskrensning

Så, till frågan, vad kan jag göra åt problemet??

Permalänk
Hedersmedlem

Blir nog svårt att lösa på andra sätt än att göra en nya profil och kopiera dit filerna från din gamla profil.
Profilerna lagras under "\Documents and settings\".

Permalänk
Medlem

mja om inte alla filerna har blivit korrupta så gör som bullen säger, gör en ny fil och kopiera over den gamla filerna till den nya profilen.

Lättast är om du gör en ny profil, loggar in i den nya profilen. Logga ur och logga in som admin gå till: Control Panel | System | Advanced | User Profiles | Settings |.
Där kommer du se alla profiler som är/ har varit aktiva.
Har du tur så ser du din gamla profil då markerar du bara den och trycker "Copy to".
Välj sökvägen till den nya profilen ex. C:\Documents and Settings\Mr Lazy.Lynx.
Klicka på "Change" under "Permitted to use" och välj ditt nya konto ex. Mr Lazy (Mr Lazy@Lynx.net) | OK

Nu är det bara att trycka på den stor OK knappen igen så börjar din filer att kopieras över.

Har du otur så är det NTUSER.DAT som har blivit skadad (den inehåller alla inställningar hur din profil ska se ut och uppföra sej) då är det inte så mycket att göra. Då kan du bara kopiera över de andra filerna manuellt. Favoriter och ikoner mm

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.